محدودیت‌های ترافیکی در محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی در دهه آخر صفر مرگ تلخ پدر خانواده با دیدن صحنه غرق شدن همسر و فرزندان جریمه سوار کردن مسافر در صندوق عقب برای کلانشهر مشهد چقدر است؟ موبایل قاپ معروف خیابان استاد معین تهران معروف به آرسن لوپن دستگیر شد+جزئیات آخرین آمار فوت زائران اربعین امسال اعلام شد (۶ شهریور ۱۴۰۳) چهار حادثه واژگونی پژو ۲۰۶ در مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته تصادف پراید با شتر در شاهرود ۲ کشته برجای گذاشت آتش‌سوزی درختان و خودرو در یکی از مراکز اداری مشهد(۶ شهریور ۱۴۰۳) وام ۳۰ میلیون تومانی و وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری واریز شد (۶ شهریور ۱۴۰۳) دکتر علی انتظاری از ریاست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی برکنار شد ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در روز چه سودی برای سلامتی ما دارد؟ فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس دوباره استعفا داد مجروح شدن ۴ مامور انتظامی در عملیات امحای مزارع ماری‌جوانا در الیگودرز تغییر ریاست دانشگاه‌ها کلید خورد | انتصاب سرپرست دانشگاه کاشان نتایج نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۳ اعلام شد تصادف وحشتناک ۲ سواری و ۲ اتوبوس با ۳۶ کشته و مصدوم در کرمانشاه + عکس (۶ شهریور ۱۴۰۳) استفاده از اتوبوس، فرهنگ سفر درون شهری چرا آمار سازمان ملل با واقعیت جمعیت ایران همخوانی ندارد؟ ویدئو | فرود هواپیما در بندرعباس پس از ۲ بار تلاش برای فرود در فرودگاه کیش (۶ شهریور ۱۴۰۳) ابراز نگرانی کارشناسان از روند کاهش تراز آب دریای خزر
سرخط خبرها

دلیل نقص فنی هواپیماها در فرودگاه مشهد چیست؟

  • کد خبر: ۱۱۹۳۴۰
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
دلیل نقص فنی هواپیماها در فرودگاه مشهد چیست؟
در چند هفته اخیر ۶ هواپیما در باند ۳۱ فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد دچار نقص فنی(حادثه آتش‌سوزی لاستیک)در حین تیک‌آف شده‌اند و پرواز منجر به فرود اضطراری شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، نتیجه تحقیقات تیم کارشناسی بر اساس مستندات موجود نشان می‌دهند خرابی باند ۳۱(ترکیدگی رنگ‌های روی باند) فرودگاه مشهد عامل اصلی اخلال در برخی پروازهای اخیر این فرودگاه تشخیص داده شده است.

با توجه به سانحه ترکیدن لاستیک هواپیما در باند شماره ۳۱ فرودگاه مشهد که صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۵/۷ اتفاق افتاد و بررسی اتفاقات مشابه در دو هفته اخیر در این فرودگاه ،برخی کارشناسان صنعت هواپیمایی معتقدند مشکلی در سطح باند این فرودگاه وجود دارد(برجستگی های رنگ آمیزی سطح باند) که تا کنون اظهار نظر رسمی از سوی مراجع ذی‌صلاح نشده است./ شهروندآنلاین

گزارش‌های بررسی حوادث سازمان هواپیمایی کشوری نشان می دهد که کیفیت نقاشی روی باند اصلی مناسب نبوده و علاوه بر تولید FOD ، برجستگی هایی نیز بوجود آورده که لاستیک چرخهای هواپیماها را در وزن و سرعت زیاد دچار مشکل می سازد.

دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری به منظور پیشگیری از رویدادهای مشابه، توصیه‌های ایمنی لازم را صادر کرد و از کلیه شرکت‌های هواپیمایی خواست تا رفع مشکل باند فرودگاه مشهد، از حمل سوخت اضافی در ایستگاه مشهد ممانعت بعمل آورده و حمل سوخت اضافی در هوای گرم و فرودگاههای مرتفع را کنترل و محدود کنند.

منبع: کن نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->