نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
سرخط خبرها

طالبان: مطابق معاهده متعهد به حقابه ایران هستیم

  • کد خبر: ۱۱۹۴۹۰
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
طالبان: مطابق معاهده متعهد به حقابه ایران هستیم
سخنگوی وزارت انرژی و آب دولت موقت طالبان تصریح کرد افغانستان مطابق معاهده ۱۳۵۱ متعهد به حقابه ایران است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «اخترمحمد نصرت» سخنگوی وزارت انرژی و آب دولت موقت طالبان بار دیگر تأکید کرد هیئت حاکمه افغانستان مطابق معاهده ۱۳۵۱ متعهد به حقابه ایران است.

نصرت به «سلام وطندار» گفت: ایران مطابق به توافقنامه ۱۳۵۱ در حالت عادی ۲۲ مترمکعب در ثانیه آب حق دارد و ما ۴ مترمکعب دیگر را هم بر اساس حسن همجواری می‌دهیم.

وی افزود: ما نسبت به حقابه ایران متعهد هستیم، اما اگر خشکسالی باشد، به همان اندازه آب کم می‌شود.

سخنگوی وزارت انرژی و آب دولت موقت طالبان تأکید کرد در معاهده سال ۱۳۵۱ چگونگی پرداخت آب در زمان خشکسالی ذکر شده است.

پنجشنبه هفته گذشته «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان تصریح کرده بود: اگر مسئله حقابه ایران از هیرمند با سرعت و جدیت حل و فصل نشود، در سایر حوزه‌های همکاری دو کشور آثار منفی خود را نشان خواهد داد.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و جاری شدن آب در رودخانه هیرمند نیز ابراز امیدواری کرده بود موانع مصنوعی در مسیر رسیدن آب به ایران و تأمین حقابه این کشور وجود نداشته باشد.

امیرعبداللهیان تأکید کرده بود: تحویل حقابه ایران شاخص مهمی برای سنجش تعهدات هیات حاکمه سرپرستی افغانستان در عمل به تعهدات بین‌المللی در قبال ایران است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->