حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها

بیست ورزشکار خراسانی در رقابت‌های قهرمانی کشور‌های اسلامی

  • کد خبر: ۱۲۰۰۷۵
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
بیست ورزشکار خراسانی در رقابت‌های قهرمانی کشور‌های اسلامی
مشهدی‌های کاروان اعزامی ورزش ایران به رقابت‌های قهرمانی کشور‌های اسلامی جزو امیدهای مدال هستند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ چشم خطه خراسان حالا به درخشش جوانانی است که قرار است در یک آوردگاه بین‌المللی دیگر خوش بدرخشند. همان‌ها که پیش‌تر در مسابقاتی مثل قهرمانی آسیا، جهان و حتی المپیک بار‌ها پرچم ایران را به اهتزار درآوردند و نام خراسان را شهره خاص و عام کردند.

پنجمین دوره بازی‌های هم‌بستگی کشور‌های اسلامی از ۱۸ مرداد با برگزاری آیین افتتاحیه در شهر قونیه ترکیه آغاز می‌شود و کاروان ایران متشکل از ۲۷۹ ورزشکار شامل ۱۱۰ زن و ۱۶۹ مرد در این پیکار‌ها به میدان می‌رود. در این میان، بیست ورزشکار خراسانی همراه با تیم‌های ملی رشته‌های مختلف ورزشی ایران در این مسابقات حاضرند و خطه ورزش‌خیز خراسان چشم‌انتظار درخشش آن‌هاست.

۲۰ نفر در ۹ رشته

ورزشکاران خراسانی در این دوره از رقابت‌ها در ۹ رشته ورزشی در عضویت تیم‌های ملی هستند. ورزشکارانی در رشته‌های جودو، والیبال، بسکتبال، تنیس‌روی‌میز، دوومیدانی، شنا، هندبال، پاراتنیس‌روی‌میز و پاراشنا از استان خراسان‌رضوی در این دوره حاضرند. از میان بیست ورزشکار خراسانی این فهرست، سیزده نفر آقا و هفت نفر خانم هستند. به‌عبارتی، یک‌سوم خراسانی‌های تیم‌های ملی در کاروان بازی‌های قهرمانی کشور‌های اسلامی را بانوان تشکیل می‌دهند.

حضور هندبالی‌ها در رأس فهرست

چهار هندبالیست آقا و یک هندبالیست خانم از خراسان‌رضوی، تیم‌های ملی هندبال آقایان و بانوان ایران را در این دوره از مسابقات همراهی می‌کنند. مجتبی حیدرپور (کاپیتان تیم‌ملی هندبال)، یونس آثاری، محمدرضا کاظمی و محمدرضا اورعی چهار هندبالیست تأثیرگذار تیم‌ملی آقایان هستند و در بخش بانوان نیز آرزو کیانی‌آرا از خراسان چهره‌ای تأثیرگذار است که می‌تواند به تیم‌ملی هندبال بانوان در این مسابقات کمک شایانی کند.

بعد از هندبالی‌های این فهرست شاید دوومیدانی و بسکتبال با سه نماینده بیشترین نماینده خراسانی را در میان تیم‌های اعزامی ملی به این مسابقات داشته باشند. در بسکتبال سه‌نفره احسان دلیرزهان، نوید خواجه‌زاده و مهدی جعفری از مشهد در فهرست تیم‌ملی هستند و در دوومیدانی هم در بخش آقایان حسن تفتیان و در بخش بانوان تکتم دستاربندان با تیم‌ملی آقایان و بانوان به این مسابقات اعزام می‌شوند. البته در بخش دوومیدانی نباید نام حمیده جوان را هم به‌عنوان یک مشهدی دیگر که در کسوت مربیگری با تیم‌ملی به این رقابت‌ها می‌رود، از قلم انداخت.

اولین حضور جانبازان و معلولان در مسابقات هم‌بستگی کشور‌های اسلامی

این اولین‌بار در چهار دوره قبلی رقابت‌های قهرمانی هم‌بستگی کشور‌های اسلامی است که مسابقاتی برای ورزش جانبازان و معلولان برگزار می‌شود. امسال مسابقات هم‌بستگی کشور‌های اسلامی برای جانبازان و معلولان در سه رشته پاراشنا، پاراتنیس‌روی‌میز و تیروکمان برگزار می‌شود که در میان نفرات اعزامی تیم‌های ملی ایران، نام دو مشهدی به چشم می‌خورد. ابوالفضل ظریف شناگر تیم‌ملی پاراشنای ایران در این رقابت‌ها خواهد بود و فاطمه محمدی هم که چند سالی است در یزد زندگی می‌کند، به‌عنوان یک مشهدی عضو تیم‌ملی پاراتنیس‌روی‌میز در این مسابقات است.

چند رشته دیگر و چند نماینده

به‌جز رشته‌های یادشده، کاروان ورزش ایران در رشته‌های دیگر هم نمایندگانی از مشهد و خراسان دارد. در رشته والیبال، کاپیتان تیم‌ملی ب، شهروز همایونفرمنش، مشهدی است. همچنین پوریا یلی دیگر چهره تیم‌ملی والیبال قوچانی است که به‌عنوان نماینده خراسان در این مسابقات حاضر است. در جودو تکتم بیدل سرمربی تیم‌ملی بانوان مشهدی است و محدثه حسینی، شاگرد خراسانی‌اش، در این رقابت‌ها حضور دارد. در رشته تنیس‌روی‌میز و در بخش بانوان، خراسان مهشید اشتری را دارد که در دوره قبلی این رقابت‌ها عنوان قهرمانی تیمی را با بانوان ایران به خود اختصاص داد. در شنا هم ابوالفضل سام و سینا غلامپور دو چهره خراسانی هستند که به این مسابقات می‌روند.

شمارش معکوس تا آغاز هیجان موفقیت

پنج روز دیگر رقابت‌های هم‌بستگی کشور‌های اسلامی آغاز می‌شود و از همین حالا می‌توان اشتیاق تماشای عملکرد چهره‌های ورزش خراسان را در قامت کاروان ورزشی ایران به‌روشنی دید. نفراتی که دست‌کم می‌توان برای آن‌ها چند مدال رنگارنگ را از همین حالا تصور کرد. مدال‌هایی که جایگاه کلی ایران در تاریخ بازی‌های کشور‌های اسلامی را می‌تواند ارتقا ببخشد. در تاریخ چهار دوره قبلی این مسابقات، کاروان مصر با ۴۰ طلا، ۴۶ نقره و ۴۲ برنز صدرنشین است و ایران با ۴۰ طلا، ۲۶ نقره و ۲۳ برنز دوم است. اندونزی با ۳۷ طلا، ۳۵ نقره و ۲۶ برنز در جایگاه سوم قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->