کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

شروع متزلزل استقلال در لیگ برتر

  • کد خبر: ۱۲۰۹۳۱
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
شروع متزلزل استقلال در لیگ برتر
سپاهان در اولین گام، مدافع عنوان قهرمانی را از پیش رو برداشت.

ابوطالب عرب | شهرآرانیوز؛ اولین هفته مسابقات لیگ برتر دیشب با برگزاری پنج دیدار آغاز شد که در مهم‌ترین دیدار این هفته، آبی پوشان تهران در ورزشگاه آزادی میزبان تیم سپاهان اصفهان بودند. در پایان این دیدار مهم،  آبی‌پوشان پایتخت با نتیجه ۲ بر ۰ برابر سپاهان تن به شکست دادند تا مدافع عنوان قهرمانی کارش را با باختی تلخ آغاز کند و ساپینتوی پرتغالی در اولین قدم مغلوب هم وطنش مورایس شود.

در این مسابقه یاسین سلمانی (۵۳) و رامین رضاییان (۵۷) برای سپاهان گل ز نی کردند. در دیگر بازی‌های دیروز پیکان توسط دانیال جهانبخش اولین گل لیگ را به ثمر رساند و ۱ بر ۰ ملوان را برد، آلومینیوم در خانه با یک گل مغلوب هوادار شد، نساجی با مس رفسنجان به تساوی یک‌بریک رسید و نفت مسجدسلیمان در دیداری پرگل ۳ بر ۲ بر مس کرمان غلبه کرد. در ادامه رقابت‌های هفته اول، امروز پرسپولیس در اصفهان به‌مصاف ذوب‌آهن می‌رود و فولاد و گل‌گهر مقابل صنعت‌نفت و تراکتور به میدان می‌روند.

رکورد‌هایی که بر باد رفت

استقلال که آخرین مرتبه در آخرین بازی لیگ بیستم در هشتم مرداد ۱۴۰۰ مقابل سپاهان در لیگ برتر شکست خورده بود، بار دیگر در اولین مسابقه لیگ برتر در فصل بیست ودوم، با دو گل مقابل این تیم شکست خورد تا رکورد شکست ناپذیری‌اش به پایان برسد. علاوه براین، این باخت اولین شکست استقلال در هفته اول در بازی‌های خانگی اش در تاریخ لیگ برتر است. استقلال تا امروز فقط دو بار بازی اولش را در لیگ باخته بود که هر دو دیدار در جایی غیر از ورزشگاه آزادی برگزار شد.

حالا اولین بار در تاریخ لیگ برتر، استقلال لیگ را با باخت خانگی شروع کرد. آخرین شکست استقلال در مسابقات رسمی به فصل گذشته رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برمی گردد که این تیم مقابل الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی با دو گل شکست خورد. آبی‌های پایتخت با گذشت ۳۳۳ روز از این بازی و طی شدن ۳۳ بازی رسمی، مقابل زردپوشان اصفهانی تن به شکست دادند. آخرین شکست استقلالی‌ها در لیگ برتر، ۳۷۹ روز قبل و در دیدار هفته پایانی لیگ بیستم مقابل همین سپاهان و در تهران رقم خورده بود.

صادرنشدن ITC کاوه و محبی

کاوه رضایی و محمد محبی، دو بازیکنی که به تازگی به جمع شاگردان ریکاردو ساپینتو اضافه شده‌اند، به‌دلیل صادرنشدن ITC، دیروز نتوانستند استقلالی‌ها را همراهی کنند. گفته می‌شود باشگاه استقلال هنوز موفق نشده است پول رضایت‌نامه این بازیکنان را به باشگاه‌هایشان واریز کند و این موضوع باعث شده است باشگاه‌های شارلوا و سانتاکلارا، در صدور کارت ITC آن‌هاتعلل کنند.

لج‌بازی استقلال و صداوسیما

به نظر می‌رسد استقلال و صدا و سیما بر سر مسائل حق پخش از همان هفته نخست وارد تنش شده اند.  دیروز و ساعاتی پیش از آغاز مصاف استقلال و سپاهان بود که آبی پوشان در اقدامی هماهنگ با باشگاه پرسپولیس، اقدام به انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما کردند و خواستار دریافت حق پخش تلویزیونی مسابقاتشان و جلوگیری از پخش اینترنتی بازی‌های خود شدند.

این مسئله با اقدام دیگری از سوی آبی‌ها نیز همراه بود؛ جایی که آن‌ها در جریان دیدار با سپاهان، روی تابلو‌های تبلیغاتی دیجیتال کنار زمین این جمله را به نمایش گذاشتند: «پخش غیرمجاز اینترنتی مسابقات؛ تضییع حقوق باشگاه استقلال و سهام‌داران!» این جمله روی تابلو‌های تبلیغاتی باعث شد تا زمانی که توپ به قسمت خط طولی ورزشگاه و کنار تابلو‌های تبلیغاتی می‌رسید، دوربین اصلی ورزشگاه از نشان دادن کامل تصویر آن نقطه از زمین خودداری می‌کرد و این شعار آبی‌ها علیه صدا و سیما به نمایش درنمی آمد.

پرسپولیس در اصفهان به دنبال شروع خوب

در اولین دیدار روز دوم هفته اول مسابقات لیگ برتر، سرخ پوشان تهرانی از ساعت ۱۹ به قضاوت موعود بنیادی فر در اصفهان به مصاف ذوب آهن می‌روند. سرمربی پرسپولیسی ذوب آهن در آخرین دیدارش مقابل سرخ پوشان توانست این تیم را در فولادشهر متوقف کند و امیدوار است این بار هم بتواند از یحیی گل محمدی امتیاز بگیرد. آن طرف میدان نیز گل محمدی به دنبال این است که فصل را با برد آغاز کند و خاطره تلخ آخرین بازی دو تیم را از ذهنش پاک کند. سینا اسدبیگی، خرید جدید قرمزها، در صورتی که مقابل تیم سابقش به میدان برود، شاید برای تیم جدیدش دردسرساز شود. چون از دید ذوبی‌ها جدایی این بازیکن از ذوب آهن و حضورش در پرسپولیس قانونی نبوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->