دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور
سرخط خبرها

وجود بیش از ۳ هزار آزاده در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۲۱۲۷۶
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
وجود بیش از ۳ هزار آزاده در خراسان رضوی
سرپرست بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گفت: در استان خراسان رضوی ۳ هزار و ۳۹۵ آزاده دارد.

بی‌باک | شهرآرانیوز، صدیقه خدیوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در استان خراسان رضوی ۳ هزار و ۲۴۴ نفر اسیر زندان‌های رژیم بعث عراق و ۱۵۱ نفر اسیر زندان‌های ساواک بودند که از این مجموع ۱۴۱ نفر به مدت یک سال و ۶۱ نفر به مدت ده سال اسیر در زندان‌های رژیم بعث عراق بودند.
به گفته وی، در استان خراسان رضوی تنها یک خانم اسیر نیز وجود دارد. همچنین ۳ خانواده به صورت پدر و پسر و ۷ خانواده به صورت دو برادر اسیر بودند.

تکریم آزادگان

عرفانیان، مدیر موسسه پیام آزادگان خراسان رضوی نیز در این نشست خبری اظهار داشت: امسال قصد داریم به حوزه همسران و فرزندان اسرا بیشتر از گذشته بپردازیم. همچنین امسال قاب‌های داخل شهر نیز به چهره آزاده‌های ده ساله مزین خواهد شد.
به گفته وی، سازمان‌ها برنامه‌ای نیز در جهت تکریم آزادگان خواهند داشت. در ارتش، سپاه، جهاد سازندگی و آموزش و پرورش نیز جمعیت آزاده زیادی وجود دارد.
عرفانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کل جنگ ۸ سال بود، اما ما کسانی را داشتیم که تا ۱۰ سال اسیر بودند، ادامه داد: از مجموع اسرای استان خراسان رضوی ۱۸۰۰ نفر مربوط به مشهد هستند. اسرای کشورمان در ۲۰ اردوگاه نگهداری می‌شدند که فقط ۴۸ درصد آن‌ها توسط صلیب سرخ معرفی و شناسایی شدند.
به گفته وی، همچنین ۷۰ نفر از اسرا کسانی بودند که قبل از جنگ اسیر شدند و توسط گروهک‌های کموله و‌ دموکرات تحویل رژیم بعث عراق شدند.

تایید ۱۷ پرونده به عنوان شهید سلامت در خراسان رضوی

خدیوی در ادامه گفت: در حوزه تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر اقداماتی صورت گرفته و آمار آن روبه افزایش است، اما طبق آخرین آمار ۴ هزار نفر از کارکنان ایثارگر تبدیل وضعیت شده‌اند که شهرداری در این زمینه خوب عمل کرده است.
وی درباره وضعیت پرونده شهدای سلامت استان نیز گفت: در استان پرونده باز برای شهدای سلامت نداریم و همه به مرکز ارجاع داده شده است. تا جایی که اطلاع دارم ۱۷ پرونده شهدای سلامت استان مورد تایید کمیسیون مرکزی قرار گرفته است.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز به مسئله مسکن ایثارگران و خانواده شهدا اشاره کرد و گفت: در خصوص تامین مسکن اقداماتی صورت گرفته و قرار بر این است که ۵ درصد از طرح ملی مسکن در اختیار ایثارگران و خانواده شهدا قرار بگیرد. اگر این اتفاق رخ دهد مشکل مسکن به صورت کلی حل خواهد شد.
وی همچنین به مشکلات برخی بیمه‌شدگان بیمه دی اشاره کرد و گفت: نارضایتی برای هزینه‌های درمانی به ویژه برای هزینه‌هایی که طرف قرارداد با بیمه دی نیستند، زیاد است و این مشکلاتی را ایجاد کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->