تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود
سرخط خبرها

آیت‌ا... علم‌الهدی: مساجد پایگاه‌های شکل‌گیری جریان‌های ضداستعماری است

  • کد خبر: ۱۲۲۲۱۴
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
آیت‌ا... علم‌الهدی: مساجد پایگاه‌های شکل‌گیری جریان‌های ضداستعماری است
نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی با بیان ایـنــکـه مـسـاجـد پایگاه‌های شکل‌گیری جریان‌های ضداستعماری و ضداستبدادی مسلمانان در طول تاریخ بوده‌اند، گفت: این تأثیرگذاری موجب تشدید کینه و نفرت دشمنان دین خدا از مساجد شده است.

مرتضی محمدپور | شهرآرانیوز؛آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی‌ارفع، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مساجد و ریشه‌های تاریخی نام‌گذاری این نام، اظهار کرد: ۵۳ سال پیش، مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، اما شعله‌های این اقدام همچنان در تاریخ اسلام زبانه می‌کشد و دشمن هنوز از پیگیری راهبرد خود در انهدام فیزیکی و معنوی مساجد دست برنداشته است.

وی گفت: نبی مکرم اسلام (ص) بزرگ‌ترین مسجدساز تاریخ اسلام است و فرهنگ فعالیت‌های فرهنگی مسجدمحور نیز آموزه و میراث ماندگار پیامبر اکرم (ص) برای مسلمانان به حساب می‌آید. زیرا ذات اقدس حضرت (ص) نخستین‌بار، مسجد قبا را فقط در مدت چهار روز بنا کرد و سپس ۳۱۳ مسلمان را به‌گونه‌ای تربیت کرد که در جنگ بدر، اگرچه در موضع ضعف مطلق قرار داشتند، به برکت ایمانی که محصول کار فرهنگی پیامبر اسلام (ص) بود، بر لشکر هزاروهشتصدنفره و مجهز کفار پیروز شدند.

به گفته امام‌جمعه مشهد، مساجد به‌عنوان مؤثرترین سنگر‌های مبارزات مردمی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به پایگاه‌های ترویج معارف دینی پس از انقلاب اسلامی تبدیل شدند، اما حتی این تبدیل نیز باعث نشد تا مساجد از عرصه اثرگذاری بر فرهنگ جامعه کنار گذاشته شوند.
آیت‌ا... علم‌الهدی اظهار کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی، مقلدان و هواداران امام (ره) با اجتماع در مساجد، به مبارزه سیاسی با رژیم ستم‌شاهی می‌پرداختند و پس از انقلاب اسلامی نیز مساجد به پایگاه‌های عملیاتی کمیته تبدیل شدند که به‌عنوان نهادی امنیت‎ساز، در محور مقابله با دشمنان دین خدا و بدخواهان انقلاب اسلامی قرار داشت.

وی ادامه داد: هر برنامه‌ای اگر بر بستر کار تشکیلاتی در دستورکار قرار بگیرد، نتایج درخشان و ثمرات ارزشمندی در پی خواهد داشت، اما در این میان، مهم این است که بیش از تلاش برای جلب‌توجه دیگران و معرفی فعالیت‌ها به نام تشکیلات یا یک فرد خاص، همه برنامه‌ها باانگیزه‌های خالصانه و در مسیر جلب‌توجه خدا باشد.

آفت برنامه‌های فرهنگی

آیت‌ا... علم‌الهدی تصریح کرد: بزرگ‌ترین آفت هر برنامه فرهنگی این است که به‌جز پروردگار عالم، رضایت و توجه فرد یا افراد دیگری ملاک عمل قرار بگیرد. اینجاست که مسیر انحرافی شرک به خدا آغاز و حساب ما از حساب خدا جدا می‌شود و از همان لحظه، حتی اگر کار به اهداف پیش‌بینی‌شده خود نیز دست پیدا کند، برکتی در آن نخواهد بود.

وی گفت: در مساجد مختلف و به‌ویژه در مسجد محلات حاشیه شهر و مناطق محروم، طلاب جوان به‌عنوان پیش‌نماز شرکت می‌کنند، اما در اثر ارتباط بی‌پیرایه با مردم و تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکلات بی‌پایان آنان، خستگی و فرسودگی بر آنان مستولی می‌شود. در این اوضاع، مرکز رسیدگی به امور مساجد استان است که مسئولیت تقویت و تحکیم اراده این ائمه جماعات جوان را بر عهده دارد و نباید در این حوزه از هیچ تلاشی فروگذار کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->