زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم
سرخط خبرها

سرکرده باند سرقت خودرو‌های لوکس در مشهد کشته شد

  • کد خبر: ۱۲۳۲۳۱
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
سرکرده باند سرقت خودرو‌های لوکس در مشهد کشته شد
فروشندگان نیز بدون هیچ مشورتی به تنهایی به آدرس‌های اعلامی می‌رفتند و خریدار را پیدا می‌کردند. زمانی که خریدار سوار خودرو می‌شد، ناگهان با اسلحه کلت کمری صاحب خودرو را تهدید کرده و دو نفری خودرو‌ها را می‌ربودند.

محمدجواد ابوعطا |شهرآرانیوز؛ شگرد مکارانه‌ای را انتخاب کرده بودند که به قول معروف مو لای درز نقشه‌شان نمی‌رفت. آن‌ها با شناسایی خودرو‌های لوکس و گران‌قیمتی که مالکانشان برای یافتن مشتریان بهتر آن‌ها را در سایت‌های واسطه‌گر آگهی کرده بودند، با این افراد تماس می‌گرفتند و با چرب‌زبانی و همچنین وعده خرید نقدی، از مالکان می‌خواستند تا خودرو را برای بازدید به آدرسی که آن‌ها می‌گویند ببرند.

فروشندگان نیز بدون هیچ مشورتی به تنهایی به آدرس‌های اعلامی می‌رفتند و خریدار را پیدا می‌کردند. زمانی که خریدار سوار خودرو می‌شد، ناگهان با اسلحه کلت کمری صاحب خودرو را تهدید کرده و دو نفری خودرو‌ها را می‌ربودند.
با اعلام چندین مورد سرقت خودرو با شگردی یکسان و احتمال سرقت‌های سریالی، سردار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی پلیس آگاهی را مأمور رسیدگی به این پرونده کرد.

سرقت خودرو‌های گران‌قیمت

با ورود گروهی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم و اطلاعات جنایی پلیس آگاهی خراسان‌رضوی و تحقیقات اولیه از مال‌باختگان مشخص شد تاکنون چهار خودرو پژو ۲۰۷، خودرو سواری تویوتا رافورد، سواری هیوندا سوناتا و هیوندا النترا با تهدید اسلحه در نقاط مختلف شهر به سرقت رفته‌اند.

مال‌باختگان که به مناطق خاصی از سوی سارقان هدایت شده بودند همه روایت یکسانی را به پلیس اعلام کردند و بر این اساس پلیس متوجه شگرد به‌کار گرفته شده در این پرونده شد. از آنجایی که سارقان مکان‌های خلوت را انتخاب می‌کردند تا بدون مزاحمت به نیت پلیدشان برسند، تیم رسیدگی کننده به پرونده تقریبا بدون هیچ سرنخی باید متهمان را شناسایی و دستگیر می‌کرد. تنها سرنخ مهم پرونده، اظهارات شاکیان بود که مشخصاتی از چهره‌های مخفی شده پشت ماسک بهداشتی متهمان در اختیارشان می‌گذاشت.

در جست‌و‌جوی سارقان مکار

جست‌وجو‌ها برای شناسایی متهمان که احتمالا با توجه به نوع سرقت، سابقه‌دار بودند آغاز شد. کارآگاهان پلیس آگاهی قصد داشتند پیش از وقوع پنجمین سرقت خودرو‌های لوکس اعضای این باند را دستگیر کنند.
مأموران با کنار هم چیدن سرنخ‌ها و یافته‌های جدیدی که در پیگیری پرونده به دست آورده بودند، توانستند یکی از سارقان را شناسایی و ردزنی کنند. پس از انجام هماهنگی‌های لازم و اطمینان از دست داشتن متهم در این سرقت‌ها، عملیات دستگیری متهم آغاز و این فرد در اقدامی غافل‌گیرانه دستگیر شد.
در ادامه با توجه به اعترافات متهم و پذیرفتن جرم، پلیس با هماهنگی مقام قضایی خانه متهم را بازرسی کرد و مقداری موادمخدر، چهار دستگاه گوشی تلفن همراه و سه تیغه قمه و چاقو را کشف کرد.

لو دادن همدست دیگر

متهم در بازجویی‌های بعدی نتوانست داستان جدیدی سرهم کند و به اجبار همدست دیگرش را لو داد. این اطلاعات ذی‌قیمت در حالی به دست پلیس رسید که احتمال متواری شدن متهم وجود داشت، بنابراین با هماهنگی مقام قضایی بلافاصله ادامه عملیات برای دستگیری این فرد که سرکرده این باند سرقت بود آغاز شد.
کارآگاهان پلیس آگاهی با شناسایی متهم و محل تردد او در سطح شهر، حلقه محاصره را هر لحظه تنگ‌تر کردند و توانستند متهم را زمانی که سوار یک خودرو ۲۰۷ سرقتی شده بود شناسایی کنند.

تیراندازی به سمت پلیس

متهم که ناگهان متوجه حضور پلیس شده بود، بلافاصله دست به اسلحه برد و به سمت مأموران تیراندازی کرد. کارآگاهان که انتظار این واکنش را داشتند، توانستند به موقع جان خود را از مهلکه در ببرند.
هم‌زمان مأموران در عملیاتی متقابل به سمت متهم آتش گشودند که در این میان او به ضرب گلوله زخمی شد. متهم که هنوز در سودای فرار از مهلکه بود، در حالی که از بدنش خون می‌ریخت به درون ساختمانی گریخت تا از در مخفی دیگر آن بگریزد، اما پلیس با تعقیب خون‌های ریخته شده روی زمین به ماجراجویی متهم پایان داد و او را در حالی که همچنان به سمت پلیس تیراندازی می‌کرد، دستگیر کرد.

جان باختن در بیمارستان

متهم که زخمی شده بود، بلافاصله برای درمان به بیمارستان منتقل شد. اما با وجود تلاش پزشکان و کادر درمان او به علت شدت جراحت جان خود را از دست داد.
در این میان یکی از ساکنان ساختمان که از روی کنجکاوی به این مهلکه خطرناک وارد شده بود نیز به صورت سطحی زخمی شد که او نیز به مرکز درمانی انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت.

کشف یک کلت و ۱۷۰ فشنگ جنگی

کارآگاهان پلیس آگاهی در این عملیات یک قبضه اسلحه کلت کمری با دو خشاب و هشت فشنگ مربوط را کشف و از بازرسی خانه متهم نیز یک قبضه اسلحه کلت کمری به همراه صدا خفه‌کن، ۱۷۰‌تیر فشنگ جنگی، دو دستگاه شوکر برقی، تعدادی پلاک برش خورده خودرو، قطعاتی از خودرو‌های مسروقه به همراه پنج دستگاه گوشی تلفن همراه، یک دستگاه سنگ فرز، دریل برقی، لوازم و مقادیری اموال مسروقه دیگر را کشف کردند.
با دستور سردار تقوی، تحقیقات درباره این پرونده که تاکنون منجر به رمزگشایی چهار فقره سرقت مسلحانه خودرو شده است ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->