برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

توافق اولیه با آستان قدس رضوی برای ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۳۶۲۶
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
  • ۱
توافق اولیه با آستان قدس رضوی برای ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی در مشهد
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در مشهد گفت: کشور سالیانه ۶۰۰ هزار واحد مسکونی نیازدارد، کافی است در طول یک دوره مدیریت کشور این کار نادیده گرفته شود و این مشکل افزایش پیدا می‌کند.

مهدی بی‌باک|شهرآرانیوز، علیرضا فخاری، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در  نشست خبری با موضوع نهضت ملی مسکن گفت: هدف‌گذاری بزرگ و سنگینی در حوزه مسکن در دولت سیزدهم شده است که با مشکلات زیادی همراه است.

فخاری در پاسخ به سوال شهرآرانیوز در خصوص تامین زمین برای ساخت مسکن در مشهد و توافقات با آستان قدس رضوی گفت: در شهر مشهد با کمبود زمین مواجه هستیم و قصد نداریم به حاشیه شهر برویم و آنجا را گسترش دهیم. پس به شناسایی زمین هایی در داخل شهر کردیم که متعلق به اراضی آستان قدس رضوی بود و در حال رسیدن به توافق در این رابطه هستیم.

او ادامه داد: در جنوب شرق مشهد ظرفیت ساخت ۳۰ هزار واحد مشخص شده است و در این زمینه نیز توافق اولیه بین ما و آستان قدس رضوی رد و بدل شده است.

به گفته وی، آنچه اهمیت دارد قیمت تمام شده زمین در شهر مشهد برای هر واحد مسکونی نسبت به سایر نقاط بیشتر است، لذا باید در قالب طرح ویژه‌ای به آن نگاه کنیم.

توافق اولیه با آستان قدس رضوی برای ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی در مشهد

۴۰۰ هزار واحد مسکونی، سهم استان خراسان رضوی

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: از محل ۴ میلیون واحد مسکونی که دولت وعده داده است، ۴۰۰ هزار واحد سهم استان خراسان رضوی است.

یوسف زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در این نشست خبری نیز با بیان اینکه بر حسب اسناد آمایش و سرزمین برشی که برای استان ما ابلاغ شده تامین زمین برای ۱۴۰ هزار واحد مسکونی است، گفت: پیرو دستور ریاست جمهوری و همکاری استاندار خراسان رضوی هدف گذاری شده و برای کلیه متقاضیان که ثبت نام و احراز هویت شده‌اند متعهد به تامین زمین و واحد مسکونی خواهیم بود.

وی افزود: ۳۷۵ هزار نفر در استان خراسان رضوی متقاضی مسکن ملی هستند. همچنین متقاضیان حائز شرایط تاکنون ۱۱۰ هزار نفر و افرادی که تاییدنهایی شده‌اند ۹۵ هزار نفر هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده متقاضیان دارای تمامی شرایط کمتر از ۲۰۰ هزار نفر باشند، درابتدای دولت برای ۲۷ هزار واحد مسکونی تامین زمین شده بود، اما امروز به ۱۳۶ هزار واحد مسکونی رسیده است.

به گفته وی، در صورتی که موانع حل شود و توافقات بین آستان قدس رضوی و سازمان ملی زمین و مسکن صورت بگیرد، انقلاب شگرفی در حوزه مسکن در شهر مشهد اتفاق خواهد افتاد. در این کلانشهر ۱۸۰ هزار نفر متقاضی داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
0
0
انقد هزینه واجاره خونه بالای هرچی میگردی پیدا نمیکنی تورو خدا به داد مردم برسید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->