علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

کاهش ۳۳ درصدی خطر مرگ بیماران قلبی با تولید قرص جدید + جزئیات

  • کد خبر: ۱۲۳۷۱۷
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
کاهش ۳۳ درصدی خطر مرگ بیماران قلبی با تولید قرص جدید + جزئیات
محققان قرص جدیدی ساخته‌اند که از سه داروی متفاوت تشکیل شده و می‌تواند تا ۳۳ درصد ریسک مرگ را در بیماران قلبی کاهش دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، پلی پیل یا قرص ترکیبی جدیدی که توسط محققان اسپانیایی توسعه پیدا کرده، ریسک سکته و مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۳۳ درصد کاهش می‌دهد. این قرص در واقع ترکیبی از چند داروی قلبی است که معمولا پس از حملات قلبی برای بیماران تجویز می‌شود.

گروهی از محققان مرکز ملی تحقیقات قلب و عروق اسپانیا سه دارویی را در یک قرص ترکیب کرده‌اند که پس از حملات قلبی به بیماران داده می‌شود. این دارو‌ها شامل رقیق‌کننده خون، کاهش‌دهنده سطح کلسترول و پایین‌آورنده میزان فشار خون هستند. آن‌ها ۵۰ نمونه از این قرص ترکیبی را آزمایش کرده‌اند تا بالاخره به نمونه‌ای با بیشترین اثربخشی برسند.

پژوهشگران برای مطالعات خود ۲۴۹۹ نفر را از هفت کشور دعوت کردند. همه آن‌ها سابقه حمله قلبی داشتند و به گروه‌های تصادفی تقسیم شدند تا این دارو موسوم به «ترینومیا» یا یک درمان استاندارد (یعنی دارو‌های جداگانه) را دریافت کنند.

آن‌ها در طول سه سال فهمیدند نرخ مرگ و میر در کسانی که پلی پیل دریافت کرده بودند ۳۳ درصد کمتر از گروه دیگر بود. در این گروه ۴۸ نفر و در گروه افرادی که دارو‌های جداگانه دریافت می‌کردند،  ۷۱ نفر جان باختند.

محققان همچنین چهار مشکل قلبی عروقی بزرگ دیگر را تحت نظر گرفتند: مرگ بر اثر مشکلات قلبی، حملات قلبی غیرکشنده، سکته‌های قلبی غیرکشنده و انسداد شریان‌های خون‌رسان. نتایج بررسی‌ها نشان داد که مقدار ریسک در بیماران با دریافت این پلی پیل در هر چهار مورد ۲۴ درصد کمتر می‌شود.

مشکل قرص‌های متعدد این است که اکثر بیماران به مصرف آن‌ها پایبند نمی‌مانند. تحقیقات نشان داده که کمتر از ۵۰ درصد بیماران به مصرف همه دارو‌های خود ادامه می‌دهند. اگرچه افراد تا مدتی پس از حملات قلبی تمام قرص‌های خود را مصرف می‌کنند، اما پس از چند ماه دیگر به درمان خود متعهد نمی‌مانند.

از این رو، پلی پیل‌ها می‌توانند فواید بیشتری داشته باشند و بیماران را به دنبال کردن دارو‌های خود پایبندتر کنند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->