به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد حسینی با اعلام این خبر افزود: این میزان ساعت خدمات برای ۷ طیف دانش آموز اتیسم، اختلالات هیجانی- رفتاری، مشکلات بینایی، مشکلات شنوایی، معلولیت جسمی حرکتی، کم توان ذهنی و چند معلولیتی و دانش آموزان تحت پوشش طرح تلفیقی فراگیر از طریق ادارات استثنایی استانهای کشور در بیش از ۲ هزار و ۳۴ مدرسه اجرا شده است.
معاون وزیر با بیان اینکه بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کادر اداری، مدیر، مشاور و معلم استثنایی در ایام تعطیلی مدارس به ارائه آموزش به دانش آموزان با نیازهای ویژه مشغول هستند اظهار داشت: ۹ هزار و ۹۳۰ گروه کلاسی در فضای مجازی توسط معلمین استثنایی تشکیل شده است و آموزشهای راه دور و مجازی از طریق این گروهها به دانش آموزان داده میشود.
وی افزود: سامانه آموزش مجازی تعاملی و برخط نیز در برخی استانها و ستاد راه اندازی شده است و برخی کلاسها از طریق این سامانه اجرا میشود.
حسینی با بیان اینکه ۱۱۷ هزار و ۵۸۳ دانش آموز از خدمات آموزشی مجازی، راه دور، منزل محور و فرد به فرد بهرهمند شده اند اظهار داشت: ۷۳ هزار و ۵۶۶ دانش آموز با نیاز ویژه و در ۷ طیف و ۴۴ هزار و ۱۷ دانش آموز طرح تلفیقی فراگیر در ایام تعطیلی مدارس از این نوع آموزشها استفاده کرده اند.
وی تصریح کرد: شبکهای از نیروی انسانی ایجاد شده است و وظیفه این شبکه پیگیری امر آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس و رسیدن به اهداف کامل مدرسه مجازی است.
حسینی در ادامه با بیان اینکه سامانه رصد و پایش فعالیتهای آموزشی، پرورشی، توان بخشی، بهداشتی و مشاورهای در آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی شده است افزود: این سامانه برخط با هدف نظارت بر فعالیت مدارس استثنایی راه اندازی شده است و از طریق این سامانه هر روزه تمامی فعالیتهای مدارس استثنایی کشور رصد میشود.
معاون وزیر با تاکید بر تولید لوحهای آموزشی برای تمامی گروههای هدف افزود: در سازمان لوحهای آموزشی از قبل تولید شده است و در این فرصت ایجاد شده باید با همکاری استانها بانک کاملی از محتواهای آموزشی مناسب تولید و در اختیار دانش آموزان و مدارس قرار گیرد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استثنایی باید اجتماعی شود گفت: حضور پررنگ آموزش و پرورش استثنایی در رسانه ها، روزنامه ها، خبرگزاریها و صدا سیما میتواند منجر به اجتماعی شدن این سازمان شود