زلزله نسبتا شدید گهواره کرمانشاه را لرزاند + جزئیات(۵ مرداد ۱۴۰۳) اعترافات تکان دهنده عاملان قتل پسر جوان در جنوب تهران| مشروبات الکلی مصرف کرده بودیم قتل پیرمرد تهرانی توسط همسایه| نزاع بر سر زباله خون به پا کرد آلودگی صوتی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد تبلیغات کلاهبرداری در فضای مجازی را بشناسید «اضطراب دیابت» با افزایش خطر مشکلات سلامت روان همراه است واژگونی سمند در جاده نیشابور به مشهد با پنج مجروح حریق کابین آسانسور در مجیدیه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) هشدار اورژانس مشهد: گرمازدگی شدید می‌تواند منجر به فوت شود نجات چهار شهروند از حادثه حریق منزل مسکونی در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) مرگ پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر کتک خوردن از پسر همسایه! قتل جوان ۳۰ ساله بر سر ارث پدر رفیقش| قاتل اعدام شد زلزله ۴.۶ ریشتری قلعه قاضی را در نزدیکی بندرعباس لرزاند باز هم رکورد گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ شکسته شد افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در پی گرمای کم‌سابقه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) غلظت خون را جدی بگیرید پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳۳ کیلوگرم موادمخدر و روانگردان را در پایتخت کشف کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) | دمای مناطق گرمسیری استان به ۴۵ درجه می‌رسد با روش‌های مختلف فریز کردن رب گوجه‌فرنگی خانگی آشنا شوید جزایر گرمایی چیست؟ سه‌گانه خون بار سلطان صاحب‌قران | مروری بر حادثه ترور ناصرالدین‌شاه اختصاص ۳هزار کلاس درس به اسکان زائرین در مشهد
سرخط خبرها

مسمومیت ۲۹۴ نفر با گاز مونوکسید کربن در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۲۵۳۰
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
مسمومیت ۲۹۴ نفر با گاز مونوکسید کربن در خراسان رضوی
سخنگوی اورژانس کشور گفت: از اول مهر تا به امروز ۲ هزار و ۷۰۸ نفر دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شده‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به آخرین آمار مسمومیت‌ها با گاز مونواکسیدکربن اظهار کرد: گاز مونواکسیدکربن که بر اثر سوختن ناقص نفت و گاز تولید می‌شود به دلیل آنکه هیچ رنگ و بویی ندارد، بسیار خطرناک است.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: اگر بخاری در محیط منزل یا کار مستعمل باشد و یا دودکش مناسبی برای آن در پشت‌بام نصب نشده باشد این مسئله می‌تواند منجر به مسمومیت در فضای بسته شود.

خالدی بیان کرد: تمایل ترکیب گاز مونواکسیدکربن با هموگلبین خون ۲۵۰ برابر بیشتر از اکسیژن است و با بالا رفتن درصد این گاز مونواکسیدکربن در اتاق باعث مسمومیت می‌شود.

او اضافه کرد: مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن اکسیژن‌رسانی را به بافت‌های مختلف را دچار اختلال می‌کند که علائمی مانند سردرد، تهوع، استفراغ، سرگیجه و در نهایت بیهوشی و تشنج در افراد بروز پیدا می‌کند.

سخنگوی اورژانس کشور تأکید کرد: از اول مهر تا به امروز ۲ هزار و ۷۰۸ نفر دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شده‌اند که بیشترین آمار مربوط به استان‌های تهران با ۵۴۴ نفر، خراسان رضوی ۲۹۴ نفر، فارس ۲۹۱ و آذربایجان شرقی با ۱۹۲ نفر است.

فوت ۱۲۶ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن

خالدی بیان کرد: بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن ۱۲۶ نفر فوت کردند که از این تعداد بیشترین آمار فوتی در استان آذربایجان شرقی با ۱۶ نفر، استان فارس ۱۳ نفر و استان اصفهان با ۱۲ نفر بوده است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->