خدمت‌رسانی ۳۲۰ ایستگاه صلواتی به زائران پیاده در مسیر‌های منتهی به مشهد

  • کد خبر: ۱۲۵۳۱۹
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
خدمت‌رسانی ۳۲۰ ایستگاه صلواتی به زائران پیاده در مسیر‌های منتهی به مشهد
 سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: در دهه پایانی ماه صفر ۳۲۰ ایستگاه صلواتی کوچک و بزرگ در مسیر‌های منتهی به مشهد به زائران پیاده و سواره ارائه خدمت خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز،حسین رضایی در خصوص برنامه‌ریزی‌ها برای میزبانی از زائران پیاده اظهار کرد: در میزبانی از زائران پیاده امام رضا (ع) تامین اسکان، تامین ارزاق عمومی با قیمت مناسب و تسهیل حمل و نقل از موارد مورد تاکید ماست.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰۰ مدرسه، ۵۴ حسینیه و ۱۲ سالن ورزشی برای اسکان زائران تدارک دیده شده است. البته در تلاشیم علاوه بر این تعداد برای ۵۰ هزار نفر دیگر نیز اسکان فراهم کنیم.

رضایی با اشاره به تامین ظرفیت اسکان برای ۱۱۰ هزار زائر پیاده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود ۷۰ هزار زائر پیاده در سامانه www.zaerin ۸.ir به طور قطعی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر مربوط به هیات جوادالائمه (ع) هستند. همچنین ظرفیت برای اسکان ۱۰۰ نفر در صورت حضور کاروان جدید پیش‌بینی شده است؛ علاوه بر این تعداد برای حضور ۱۰ هزار زائر که به صورت انفرادی قصد تشرف به مشهد را دارند، ظرفیت اسکان فراهم خواهد شد.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ارائه خدمات به زائران

وی ادامه داد: البته تنها اسکان زائران مطرح نیست بلکه مساله تغذیه، درمان و امکانات امنیتی نیز از مسائلی است که برای آن برنامه‌ریزی لازم انجام شده است. در راستای خدمت‌رسانی شایسته به زائران پیاده امام رضا (ع) از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده خواهد شد. برای این منظور برنامه‌ریزی لازم جهت جمع‌آوری نذورات مردمی انجام شده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) عنوان کرد: واحد مشارکت‌های مردمی نیز در ستاد فعال است و شماره حساب ۶۱۰۴۳۳۷۹۸۱۰۸۲۱۲۴ بانک ملت برای دریافت نذورات مردمی تعیین شده است. از مردم تقاضا می‌شود بر اساس لیست نیاز برای ارائه خدمات اقدام کنند.

وی گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار خدمه برای ارائه خدمت به زائران آماده هستند، اما با توجه به گسترده شدن حوزه فعالیت‌ها نیاز به نیروی انسانی احساس می‌شود؛ لذا افراد برای ارائه خدمات باید به سامانه هشت مراجعه و موضوع خدمت را اعلام کنند.

برپایی ۱۲۳ پایگاه درمانی در مسیر کاروان‌های پیاده

رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۱۲۳ پایگاه درمانی توسط واحد بهداشت ستاد جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) در مسیر کاروان‌های پیاده برپا شده که قرار است به ارائه خدمات از جمله توزیع دارو، ارائه خدمات درمانی سرپایی و ارجاع بیمار به بیمارستان بپردازند. در همین راستا به پزشک و پرستار نیاز داریم که دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکاری‌های لازم را با ما داشته است.

وی اضافه کرد: برای ارائه خدمات درمانی زائران پیش‌بینی لازم از سوی هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های خیریه نیز در ایستگاه‌های صلواتی صورت گرفته است.

رضایی ادامه داد: با توجه به اینکه مصرف روزانه نان در ایستگاه‌های صلواتی مسیر‌های منتهی به مشهد ۴۰۰ هزار قرص نان در روز است، ایستگاه‌های مجهز به پخت نان فعال هستند که امید است با مساعدت مسئولان تامین مایحتاج و ارزاق عمومی با قیمت مناسب تسهیل شود.

وی عنوان کرد: از آنجایی که برخی از کاروان‌های پیاده از مسیر‌های دورتر به سمت مشهد راهی می‌شوند، پیش‌بینی شده که ایستگاه‌های صلواتی در مسیر منتهی به مشهد از روز اربعین فعال شوند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) اضافه کرد: در دهه پایانی ماه صفر ۳۲۰ ایستگاه صلواتی کوچک و بزرگ در مسیر‌های منتهی به مشهد به زائران پیاده و سواره ارائه خدمت خواهند کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->