قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند
سرخط خبرها

طالبان:‌ جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف بهداشتی به ما کمک می‌کند

  • کد خبر: ۱۲۵۵۱۱
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱
طالبان:‌ جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف بهداشتی به ما کمک می‌کند
سرپرست وزارت بهداشت طالبان در نشست خبری در کابل گفت: جمهوری اسلامی ایران در بخش‌ جراحی قلب، بالا بردن ظرفیت‌‎های بیمارستانی، تسهیلات در نسخه های بهداشتی و همچنین تکمیل بیمارستان های امام خمینی (ره) در افشار (غرب کابل) و ولایت بامیان قول همکاری داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، قلندر عباد؛ سرپرست وزارت بهداشت عمومی طالبان که اخیرا سفر چند روزه به جمهوری اسلامی ایران داشت امروز- سه شنبه- در یک نشست خبری در کابل افزود: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران تعهد کرده که دربخش‌ آموزش پزشکی و بالا بردن ظرفیت‌های بهداشتی به افغانستان کمک کند.

عباد افزود که در نشست« جی۵» ۴ کشور از جمله ایران، افغانستان، پاکستان و عراق شرکت کرده بودند که در آن تفاهم‌نامه‌ی جلوگیری وکنترل امراض واگیر دار در مرزهای چند کشور منطقه، به امضا رسید. او گفت در این نشست نماینده سازمان بهداشت جهانی نیز شرکت کرده بود.

وی افزود که ما از ظرفیت‌های بهداشتی ایران به منظور خودکفایی و همچنین پیشرفت جامعه سلامت افغانستان استفاده می‌کنیم تا نیازمندی جامعه پزشکی ما رفع شود.

وی بیان داشت که ما با طرف ایرانی به تفاهم رسیدیم که منبعد داروهای مناسب را از کشور ایران وارد کرده و همچنین تیم‌ های فنی طبی ما در بخش‌ اولویت ‌های بهداشتی دو کشور گفت وگوی مداوم داشته باشند.

سرپرست وزارت صحت عامه نیز اظهار داشت؛ در یک سال گذشته بیش از یک میلیون تولد داشتیم که از این شمار ۵۸۴ مادر در هنگام زایمان فوت کرده اند.

وی همچنین تصریح کرد که وضعیت سیاسی و اقتصادی در یک سال گذشته بالای ارایه خدمات بهداشتی نیز تاثیرات منفی داشته است.

گفتنی است که سرپرست وزارت بهداشت عمومی به منظورشرکت در نشست "جی۵ " و امضای تفاهم نامه های همکاری در بخش های سلامت به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده بود.

نشست "جی ۵" متشکل از کشورهای افغانستان، ایران، عراق، پاکستان و نماینده سازمان بهداشت جهانی است و با هدف ایجاد طرح برای کنترل و جلوگیری امراض واگیر دار در مرزها در تهران دایر شده بود که به گفته سرپرست وزارت بهداشت عمومی این نشست برای متخصصان بهداشتی افغانستان با دست آوردهایی همراه بوده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->