کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد
سرخط خبرها

تاکید نماینده سازمان ملل و کرزی برلزوم بازگشایی مدارس دخترانه

  • کد خبر: ۱۲۵۳۱۰
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
تاکید نماینده سازمان ملل و کرزی برلزوم بازگشایی مدارس دخترانه
رئیس‌جمهور سابق افغانستان و سرپرست نمایندگی سازمان ملل بر لزوم بازگشایی مدارس دخترانه توسط طالبان تاکید کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «حامد کرزی»، رئیس‌جمهور سابق افغانستان امروز (دوشنبه 21 شهریور) با مارکوس پوتزل سرپرست نمایندگی سازمان ملل در افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

کرزی و پوتزل در این دیدار علاوه بر بررسی اوضاع افغانستان بر لزوم بازگشایی مدارس دخترانه از سوی طالبان تاکید کردند.

رئیس‌جمهور سابق افغانستان در این دیدار ضمن قدردانی از کمک‌های جامعه جهانی خواستار ادامه کمک بشردوستانه جهان به مردم افغانستان شد.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود بر لزوم گفت‌وگوهای بین‌الافغانی برای حل بحران افغانستان تاکید کرده است.

این چندمین بار است که حامد کرزی خواستار بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان شده است.

پیشتر رئیس جمهور سابق افغانستان در پیامی به مناسبت روز جهانی سوادآموزی بار دیگر از طالبان خواست مدارس دخترانه را در افغانستان بازگشایی و زمینه تحصیل را برای تمام مردم این کشور فراهم کند.

طالبان بیش از یکسال می‌شود که دختران را از رفتن به مدارس بازداشته و با آنکه این تصمیم واکنش‌های تندی جهانی را به همراه داشته است و اما تصمیم طالبان مبنی بر مسدود ماندن مدارس به روی دختران همچنان پا برجاست.

ناظران بین‌المللی با اشاره به دوره قبلی حکومت طالبان مبنی بر وعده‌هایی درباره وضعیت زنان و دختران در این کشور عمیقا ابراز نگرانی کرده‌اند.

پیش از این مقامات گروه طالبان به جامعه جهانی تعهد داده بود، که با آغاز سال جدید تعلیمی در افغانستان ( اول فروردین) مدارس دخترانه را باز خواهند کرد.

به گزارش فارس، حکومت سرپرست در افغانستان پس از روی کار آمدن اعلام کرد که مدارس دخترانه با مکانیسم و شیوه جدیدی بازگشایی می‌شوند اما علی‌رغم گذشت بیش از 9 ماه همچنان دختران از رفتن به مدارس در این کشور محروم هستند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->