آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند گزارشی از شکل گیری و عملکرد کانون «شهیدالقدس» در  مشهد با محوریت فلسطین اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران عادی‌انگاری در موضوع حجاب فضا را برای ارتکاب جرائم بازتر می‌کند وزیر بهداشت: سکو‌های اینترنتی فقط تحویل دارو درب منزل است دائمی شدن قرارداد شاغلین دارای کار مستمر بالای پنج سال در لایحه پیشنهادی دولت | نمایندگان کارگران مخالف واگذاری تعیین مزد به مجلس هستند قاتلی که  با ۱۰میلیارد تومان رضایت گرفته بود، دستگیر شد در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به کدام سرطان بیشتر شده است؟ بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت مشهد بازگشایی و آماده خدمت رسانی شد ایرانی‌ها سوءتغذیه ندارند، اما ۵۰ درصد حقوق‌شان را خوراکی می‌خرند | چرا لبنیات در شاخص کاهش مصرف محاسبه نمی‌شود؟ چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می‌شود؟ این آجیل، دیابت را کنترل، کم‌خونی را درمان و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند ضرر‌های حمام طولانی | زمان استاندارد زیر دوش ماندن چقدر است؟
سرخط خبرها

شناسایی ۳۴ بیمار مشکوک به وبا در استان خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۲۶۴۹۹
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
شناسایی ۳۴ بیمار مشکوک به وبا در استان خراسان رضوی
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تاکنون تعداد ۳۴ بیمار مشکوک به وبا در استان خراسان رضوی که سابقه سفر به کشور عراق را داشته اند شناسایی شده اند که نتیجه آزمایش ۱۷ نفر آن‌ها قطعی شده، ولی بقیه بدلیل عدم مراجعه جهت آزمایش تکمیلی نتیجه آزمایش آن‌ها مشخص نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سید جواد حسینی خاطر نشان کرد: تمامی بیماران مورد پیگیری و مراقبت قرار گرفته­اند و حال عمومی آن‌ها مساعد است، آموزش لازم به بیمار و اطرافیان آن‌ها در خصوص پیشگیری و مراقبت داده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد افراد مبتلا به وبا، بدون علامت هستند گفت: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بهترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به وبا می‌باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با توجه به اینکه وبا در کشور‌های همجوار شیوع پیدا کرده به دلیل حجم تردد مسافران ورودی به کشور، انتظار می‌رود تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور روند رو به افزایشی داشته باشد لذا رعایت اصول بهداشتی مورد تاکید می­باشد.

دکتر حسینی با بیان اینکه وبا یک عفونت اسهالی حاد واگیردار است که به واسطه خوردن آب و غذای آلوده ایجاد می‌شود افزود: این بیماری با عدم دسترسی به آب آشامیدنی و غذای بهداشتی و سالم، فقدان سیستم جمع آوری فاضلاب مناسب ارتباط دارد و در صورت عدم رعایت بهداشت فردی قدرت سرایت بالایی به اطرافیان را دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه احتمال گسترش سریع وبا وجوددارد، ادامه داد: اگرچه اغلب افراد مبتلا به وبا علائم بالینی نداشته یا علائم خفیف دارند و بدون درمان بهبود می‌یابند، ولی در حدود ۵ درصد موارد نیز دچار اسهال حاد آبکی شدید می‌شوند که در این گروه از بیماران حتی تا ۵۰ درصد احتمال مرگ و میر وجود دارد.

وی افزود: وبا را می‌توان با مایع درمانی خوراکی و یا تزریقی همراه با تجویز آنتی بیوتیک مناسب به صورت موفق درمان کرد، آموزش مردم درباره استفاده از غذا و آب سالم و همچنین اهمیت شست و شوی دست‌ها و استفاده از سرویس بهداشتی از بروز موارد جدید جلوگیری می‌کند.

دکتر حسینی با اشاره به شیوع بیماری وبا در کشور عراق و با توجه به اینکه برخی از زائرین ایرانی برگشته ازآن کشور دچار بیماری شده اند از افرادی که به کشور عراق سفر می‌کنند خواست مواد غذایی خود را از محل مطمئن و بهداشتی تهیه و حتما آب آشامیدنی بسته‌بندی شده استفاده کنند.

وی همچنین افزود: افراد در صورت مشاهده علائمی، چون تب و اسهال به صورت حاد آبکی بدون دل‌درد و دل‌پیچه و همراه با استفراغ به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->