به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده
سرخط خبرها

تسهیل دسترسی به حرم مطهر رضوی با سرویس دهی ۴۱۰ دستگاه اتوبوس

  • کد خبر: ۱۲۶۵۳۸
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
تسهیل دسترسی به حرم مطهر رضوی با سرویس دهی ۴۱۰ دستگاه اتوبوس
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در شرایط عادی ۲۶۰ دستگاه اتوبوس در هسته مرکزی و مسیر‌های منتهی به حرم مطهر مشغول سرویس‌دهی هستند، ولی در ایام پایانی ماه صفر، این عدد به ۴۱۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی در حاشیه بازدید از کمپ‌های زائرپذیر و فضا‌های پیش‌بینی شده برای اسکان اضطراری زائران دهه پایانی ماه صفر در منطقه ۷ شهرداری مشهد، اظهارکرد: هرساله زائران زیادی در روز‌های پایانی ماه صفر برای شرکت در مراسم شهادت امام‌رضا (ع)، پیامبر اکرم (ص) و امام‌حسن (ع)، به مشهد مقدس سفر می‌کنند.

وی افزود: با توجه به پشت سرگذاشتن موج بیماری کرونا و همزمانی ایام با روز‌های پایانی شهریورماه، اوج سفر‌های تابستانی به مشهد، توفیق استقبال از میلیون‌ها زائر را خواهیم داشت که نیازمند کسب آمادگی‌های لازم است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: براساس تدابیر صورت گرفته، حوزه حمل‌ونقل و ترافیک با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته و برآورد و شناسایی نیاز‌های جدید زائران، آمادگی‌های لازم را کسب کرده و ظرفیت‌سازی خوبی نیز داشته است.

فرهمندی با بیان اینکه یکی از مهمترین نیاز‌های زائران، حمل‌ونقل عمومی، به ویژه برای دسترسی به حرم مطهر امام‌رضا (ع) است، تصریح کرد: بسیار خرسندیم که اخیرا با حضور وزیر کشور، ۳۰ دستگاه میدل‌باس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی حمل‌ونقل مشهد مقدس شد؛ علاوه‌بر این، اتوبوس‌های نیازمند تعمیر و نگهداری نیز فعال‌سازی شده و اتوبوس‌هایی که برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین راهی کشور عراق شده بودند، ظرف امروز و فردا به مشهد برمی‌گردند و پس از اورهال، در خطوط منتهی به حرم مطهر رضوی بکارگیری خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: خطوط اتوبوسرانی منتهی و عبوری از حرم مطهر رضوی در شب و روز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام‌حسن (ع) و امام‌رضا (ع)، با ۴۱۰ دستگاه اتوبوس شامل ۲۶۰ دستگاه اتوبوس موجود در خطوط و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس فوق‌العاده سرویس‌دهی و تقویت می‌شود.

فرهمندی تصریح کرد: سرویس‌دهی خطوط ویژه از ۶ موقعیت به مقصد حرم مطهر رضوی با ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و فعالیت شبانه‌روزی اتوبوسرانی در خطوط بی‌آرتی منتهی به حرم مطهر رضوی در شب و روز رحلت پیامبر اکرم (ص) و روز شهادت امام‌رضا (ع) از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام خواهد شد.

وی یکی دیگر از ضروریات روز‌های پایانی ماه صفر، به ویژه در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی را «پارکینگ» عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری آستان قدس رضوی و سایر مجموعه‌ها و دستگاه‌ها، تدابیر مثبتی برای تامین نیاز فوق‌العاده به پارکینگ اندیشیده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->