تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و فرانسه در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ | نبرد غول‌کش‌ها دادکان گزینه جدید وزارت ورزش در کابینه احتمالی پزشکیان؟ خاطرات حاضران در نیمه نهایی یورو از جدال با ایران دیدار اسپانیا و فرانسه در شهر خاطره انگیز برای ایرانی‌ها کناره‌گیری دو ملی‌پوش از ماجرای بیرانوند | دعوای او و پرسپولیس به ما ربطی ندارد سید حسین حسینی، تنها در کمپ حجازی کنعانی‌زادگان نمی‌تواند از پرسپولیس جدا شود سخنگوی فدراسیون فوتبال: از برنامه VAR عقب هستیم شوک به استقلال | احتمالا پنجره نقل و انتقالات آبی‌پوشان بسته خواهد شد! تکلیف پرسپولیس و رامین رضاییان روشن شد ادامه اردوهای ملی بازیکنان مشهدی در آستانه پارالمپیک پاریس | شاهی، رضایی، بابادی به خط شدند درویش: اسماعیلی فر می‌خواست برگردد تفتیان: ۹۰ درصد برای المپیک آماده ام کاپیتان استقلال جانشین بیرانوند می‌شود؟ لیموچی – پرسپولیس؛ در انتظار یک امضا ورود نهاد‌های نظارتی به پرونده انتقال جواد آقایی پور، واقعیت ندارد ستاره اصفهانی در استقلال ماندگار شد خداحافظی احساسی اسماعیلی‌فر از هواداران پرسپولیس + عکس
سرخط خبرها

فرار پرسپولیس از مخمصه آبادان

  • کد خبر: ۱۲۷۴۶
  • ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
فرار پرسپولیس از مخمصه آبادان
سرخ‌پوشان از بازی با تیم شهرداری ماهشهر جان سالم به در بردند!
مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور روز گذشته با انجام ۲ بازی پیگیری شد و طبق برنامه، پرسپولیس در آبادان به‌مصاف تیم دسته‌دومی شهرداری ماهشهر رفت و جنوبی‌های نفت مسجدسلیمان و شاهین بوشهر نیز در شهر اولین‌ها با یکدیگر پیکار کردند، دیدار‌هایی که در پایان به صعود پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی حکم داد. شاگردان کالدرون در حضور ۸ هزار تماشاگر در ورزشگاه تختی آبادان طی یک بازی جنجالی و پُرحاشیه توانستند با ۲ گل علی علیپور بر میهمان دسته‌دومی خود فائق آیند و مسجدسلیمانی‌ها هم برابر تیم شاهین که در لیگ برتر وضعیت خوبی ندارد و قعرنشین بلامنازع است، به سختی به برتری رسیدند. نفتی‌ها بعد از تساوی ۲ بر ۲ در ۱۲۰ دقیقه، در وقت‌های اضافه توسط ستاره جوانشان احمد الجبوری به گل سوم رسیدند تا میهمان خود را شکست دهند و راهی نیمه‌نهایی شوند.

وقتی شهرداری، قشقایی نشد
سرخ‌پوشان پرسپولیس که در لیگ برتر توانسته بودند با ۴ پیروزی پیاپی صعود شایان‌توجهی در جدول داشته باشند و هم‌امتیاز با سپاهان و با یک بازی کمتر نسبت به استقلال بالاتر از این تیم در پله دوم بایستند، از بازی روز گذشته یک ترس بزرگ داشتند. مردان کالدرون نگران تکرار اتفاقات دیدارشان با تیم گمنام قشقایی شیراز در جام حذفی ۲ سال پیش بودند، دیداری که برانکو و تیم سرحال آن روز‌های پرسپولیس در آن غافل‌گیر شدند و درنهایت در ضربات پنالتی این ارتش سرخ پایتخت بود که شکست را پذیرفت و از دور رقابت‌ها کنار رفت. با این همه سرخ‌پوشان در بازی روز گذشته از همان ابتدا توپ و میدان را در اختیار داشتند و با هوشمندی علی علیپور در خط حمله توانستند ۲ بار دروازه میزبان ماهشهری را باز کنند، گل‌هایی که اگرچه گل اول روی خلاقیت فردی علیپور حاصل شد، اما گل دوم ناشی از یک حرکت تیمی منسجم و کارشده بود.

پُرحاشیه، جذاب، تماشایی
حاشیه‌های نبرد پُرحاشیه از همان لحظه ورود بازیکنان به زمین برای گرم‌کردن پیش از بازی، آغاز شد، جایی‌که هواداران آبادانی به‌خاطر شادی گل محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع پرسپولیس، در دیدار با نفت آبادان ناراحت بودند و به محض ورود این بازیکن به زمین علیه او فحاشی کردند. در این دیدار ۵۰ درصد ظرفیت ورزشگاه که شامل سکو‌های پشت نیمکت‌های ۲ تیم بود، در اختیار هواداران پرسپولیس و ۵۰ درصد روبه‌روی جایگاه در اختیار هواداران ماهشهری قرار گرفته بود. تیم شهرداری ماهشهر به‌خاطر استاندارد نبودن ورزشگاه خانگی، مجبور به بازی در ورزشگاه تختی آبادان شده بود، اما اوج حواشی این بازی از زمانی بود که موعود بنیادی‌فر صحنه مشکوک برخورد سنگربان پرسپولیس و مهاجم شهرداری ماهشهر را پنالتی ندانست، صحنه‌ای که با اعتراض شدید کادر فنی و بازیکنان تیم ماهشهری همراه شد و از این دقیقه بود که جو ورزشگاه به‌هم ریخت. در ادامه سنگ‌پرانی‌های هواداران به داخل زمین به حدی شد که داور ۲ بار بازی را متوقف کرد تا اینکه در دقیقه ۹۰ موعود بنیادی‌فر که پیش از این تجربه بازی نیمه‌کاره در آبادان را در کارنامه دارد، توپ را برداشت و به سوی رختکن رفت. در این لحظه یکی از سنگ‌های پرتاب شده از سوی هواداران به سر کمک‌داور بازی اصابت کرد و موجب شکستگی سر او شد. در ادامه و با آرام‌ترشدن جو مسابقه و بازگشت داوران و بازیکنان پرسپولیس به زمین، داور چهارم جای کمک‌داور مصدوم را در زمین گرفت. بعد از سوت پایان بازی نیز حاشیه‌ها تمام نشد و هواداران در ورزشگاه ماندند و اعتراضشان به قضاوت موعود بنیادی‌فر را نشان دادند.

هیاهوی صحنه مشکوک
مهم‌ترین صحنه دیدار پرسپولیس و شهرداری ماهشهر برخورد رادوشوویچ، سنگربان پرسپولیس، با مهاجم شهرداری درون محوطه جریمه بود. صحنه‌ای که مهدی پاشازاده، سرمربی استقلالی شهرداری ماهشهر، معتقد است اگر داور آن را پنالتی اعلام می‌کرد شاید تیمش می‌توانست پرسپولیس را ببرد. این درحالی است که محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس، بعد از بازی درباره داوری دیدار گفت: «داوری مشکلی نداشت. خودم فیلم آن صحنه را چند بار دیدم. رادو شوویچ هیچ برخوردی با بازیکنان آن‌ها نداشت.» البته سعید مظفری‌زاده، داور بازنشسته و بین‌المللی فوتبال، در این باره نظر دیگری داشت و گفت: «داور پنالتی شهرداری ماهشهر مقابل پرسپولیس را ندید. چون جدال بر سر تصاحب توپ بود، جریمه شخصی دروازه‌بان پرسپولیس یک کارت زرد بود.»

پاشازاده:دست‌وپابسته نبودیم
سرمربی تیم فوتبال شهرداری ماهشهر بعد از حذف از جام حذفی گفت: اگر پنالتی ما گرفته می‌شد، شاید اصلا پرسپولیس را می‌بردیم و این برای ما خیلی تعیین‌کننده بود. مهدی پاشازاده افزود: من قبلا هم اعلام کردم که دست‌وپابسته نیستیم. به نظرم امروز فوتبال جذابی را شاهد بودیم. وی درباره صحنه خطای رخ داده که بازیکنان تیمش معتقد بودند پنالتی است، تصریح کرد: داور اعتقاد داشت چیزی نشده است. فیلم بازی موجود است. این موضوع می‌توانست سرنوشت بازی را تغییر دهد. نشست خبری کالدرون به دلیل حضورنداشتن خبرنگاران برگزار نشد. آن‌ها از غیبت کالدرون در جلسه پیش از بازی شکایت داشتند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->