جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

تبعات ناآرامی‌های چند روز اخیر و خسارت بالای سینماها

  • کد خبر: ۱۲۷۹۴۴
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
تبعات ناآرامی‌های چند روز اخیر و خسارت بالای سینماها
بر اساس بررسی عملکرد سینماها، تبعات ناشی از ناآرامی‌ها وضعیت استقبال مخاطبان از فیلم‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، اگرچه ناآرامی‌های اخیر در کشور طی هفته نخست، سبب سرشکن شدن شدید تعداد مخاطبان سینما شد اما بررسی ایرنا نشان می‌دهد این وضعیت برای ۳ روز اخیر، شدت بیشتری یافته است.

در هفته نخست شروع ناآرامی‌ها، تعداد مخاطبان سینما، به یک‌سوم کاهش یافته بود. این میزان برای دو روز پایانی هفته گذشته، به یک‌پنجم و برای روز گذشته به یک‌ششم افزایش پیدا کرده است.

در روز پنجشنبه که انتظار می‌رفت با فروکش کردن اعتراض‌ها، استقبال بیشتری از سینماها به عمل بیاید، تنها ۳۱ هزار نفر به سینماها آمدند و گیشه ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیونی را محقق کردند. برای جمعه نیز تعداد مخاطبان به ۳۸ هزار نفر و فروش سینماها نیز به ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید. این آمار با توجه به متوسط مخاطب ۱۵۰ هزار نفری برای روزهای پایانی هفته، تقلیل مخاطبان به حدود یک‌پنجم را نشان می‌دهد.

از ۳۴۲ هزار نفری که تخمین زده می‌شد در شرایط عادی، طی این ۳ روز به سینماها می‌روند، تنها ۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر به سینما رفتنددیروز (شنبه) که آتش اعتراض‌ها، کمی شدیدتر بود، باز هم تعدد مخاطبان، با کاهش مواجه شد به‌طوری‌که تنها ۶۵۰۰ نفر به سینماها رفتند و ۲۱۰ میلیون تومان را به گیشه واریز کردند که یکی از ضعیف‌ترین عملکردهای سینما طی یک سال اخیر محسوب می‌شود.

بر پایه این گزارش، از ۳۴۲ هزار نفری که تخمین زده می‌شد در شرایط عادی، طی این ۳ روز به سینماها می‌روند، تنها ۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر به سینما رفتند تا سینمای ملی تنها طی ۳ روز اخیر، از محل به سینما نرفتن ۲۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر، خسارتی معادل ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را متحمل شود.

بررسی‌های ایرنا نشان می‌دهد که این روند، احتمالا تا سه‌شنبه هفته جاری ادامه دارد چرا که سینماها هم‌چنان ترجیح می‌دهند یک تا دو سانس پایانی هر فیلم (که پرمخاطب‌ترین سانس‌های سینما محسوب می‌شود) را کنسل کرده و به همین دلیل ساعات پایانی سینماها و پردیس‌های سینمایی کشور، از ۱۸ تا ۲۳ شناور است.

همچنین این نگرانی وجود دارد که با فروکش کردن اعتراض‌ها، مدت زمانی طول بکشد تا آن جایگاه و مامن قبلی سینماها به مخاطبان برگردانده شود. بنابراین لازم است مدیران سینمایی و شورای صنفی نمایش، از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم را برای بازگشت رونق نسبی به سینماها اتخاذ کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->