ویدئو | تا زدن تیشرت توسط ربات انسان‌نمای تسلا چند درصد آدرس‌های اینترنتی دنیا برای کاربران ایرانی فیلتر است؟ چند درصد اینترنت کشور از فیلترشکن‌ها و VPNها می‌گذرد؟ جریمه ۱۵ میلیون دلاری «چت جی پی تی» در ایتالیا حسگر مینیاتوری برای تشخیص گاز آلاینده دی‌اکسید نیتروژن ساخته شد مشهد میزبان طرح رسانه‌ای رایانو | گامی برای تربیت نسل جدید کنشگران رسانه‌ای + فیلم ماه ممکن است ۱۰۰ میلیون سال پیرتر از چیزی باشد که تصور می‌کردیم گوشی جدید ریلمی با بالارفتن و پایین‌آمدن دما تغییررنگ می‌دهد! + ویدئو بعد از گذشت دوماه از آزادسازی رجیستری آیفون، هنوز این محصول به شیوه تجاری وارد کشور نشده است! بسته‌های ویژه همراه اول به مناسبت شب یلدا ۱۴۰۳ + روش فعالسازی بسته‌های هدیه ایرانسل به مناسبت یلدای ۱۴۰۳ + روش فعالسازی بهترین و پرطرفدارترین بازی‌‌های اپ استور در سال ۲۰۲۴ + فهرست در One UI 7 می‌توان حین پخش موسیقی، فیلم‌برداری کرد چرا شب ۳۰ آذر تنها شب یلدای ۱۴۰۳ نیست؟! در بازی Elden Ring: Nightreign دشمنانی از بازی‌های قبلی «فرام سافتور» هم حضور خواهند داشت + تریلر اسنپ به صورت هوشمند بر انحراف از مسیر و طولانی‌شدن غیرعادی سفر نظارت می‌کند نظرات مدیرعامل اینستاگرام درباره هوش مصنوعی و بحران اعتماد به شبکه‌های اجتماعی اسنپ‌فود از دسترس خارج شد (۲۶ آذر ۱۴۰۳) [به‌روزرسانی: اختلال برطرف شد] شیائومی ۱۵ اولترا احتمالا قوی‌ترین باتری تاریخ این برند را داشته باشد آیا بورس فردا، دوشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۳، تعطیل است؟
سرخط خبرها
 ۱۰۰ میلیون برای یک تیتراژ ناقابل

درباره خواننده‌هایی که به کمک پول مطرح می‌شوند و از تلویزیون سر در می‌آورند

  • کد خبر: ۱۲۷۹۵
  • ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
درباره خواننده‌هایی که به کمک پول مطرح می‌شوند و از تلویزیون سر در می‌آورند
محمدرضا عیوضی: به من نیز گفته‌اند اگر می‌خواهی فلان کارت از صداوسیما پخش شود، این مبلغ پول بده. پول می‌دهید و آن‌ها (واسطه‌ها و دلال‌ها) برای کارتان، هرچه باشد، مجوز می‌گیرند و به عنوان تیتراژ سریال پخش می‌کنند
ایمان فروزان‌نیا - مــحمـدرضا عیوضی خواننده نام‌آشنایی است که صدایش با کلی از خاطرات نوجوانی ما گره خورده است. سال‌های آخر دهه ۷۰ شــب‌هــای زیــادی پای تلویزیون به تماشای سریال «روزگار جوانی» و تیتراژ خاطره‌انگیز آن با صدای عیوضی نشستیم. در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ این خواننده هم مثل خیلی از هم‌دوره‌ای‌هایش کم‌کار شد. این روز‌ها هم به جای اینکه پشت میکروفون باشد، روی سن تئاتر مشغول فعالیت است. او در نمایش «اتاق پرو» نقش کوگل ماس، یک پروفسور ادبیات زبان لاتین و یونانی، را بازی می‌کند. او در مصاحبه‌ای که در حاشیه این نمایش با خبرآنلاین داشته است، حرف‌هایی جنجالی زده و پرده از برخی زد‌و‌بند‌های موجود در تلویزیون برداشته است. او موسیقی پاپ ایران را «منجر به بیماری گوش شنوندگان» توصیف کرده و درباره زدوبند‌های آن این‌طور گفته است: «به نظرم ۹۵ یا ۹۰ درصد خوانندگان به اجرای هجویات می‌پردازند. به گمان من روابطی که این روز‌ها در صداوسیما وجود دارد روابطی کاسب‌کارانه است و این قبیل پیشنهاد‌ها حتی به خود من نیز شده است! به من نیز گفته‌اند اگر می‌خواهی فلان کارت از صداوسیما پخش شود، این مبلغ پول بده. پول می‌دهید و آن‌ها (واسطه‌ها و دلال‌ها) برای کارتان، هرچه باشد، مجوز می‌گیرند و به عنوان تیتراژ سریال پخش می‌کنند.» صحبت‌های جنجالی این خواننده بهانه‌ای شد تا کمی بیشتر درباره خواننده شدن به ضرب پول جست‌وجو کنیم و از آن بنویسیم.


 ۱۰۰ میلیون برای یک تیتراژ ناقابل
محمدرضا عیوضی اولین و تنها خواننده‌ای نیست که از رانت و زد و بند برای حضور خوانندگان در صداوسیما حرف زده است. ماه رمضان امسال فریدون آسرایی، خواننده دوست‌داشتنی پاپ کشورمان، هم حرف‌هایی مشابه حرف‌های عیوضی گفت. او درباره پول و پارتی یا همان مافیایی که در انتخاب خوانندگان تیتراژ‌های تلویزیون اثر می‌گذارد این‌طور گفت: «خواننده‌های بسیاری هستند که علاقه‌مند به تیتراژخوانی در تلویزیون هستند و حتی شنیده‌ام مبالغی نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان هم پرداخت کرده‌اند تا تیتراژ یک برنامه را بخوانند.» حجت اشرف‌زاده، خواننده خراسانی کشورمان، هم در این باره به روزنامه ایران گفته است: «ایراد بزرگی که متأسفانه در جامعه ما به چشم می‌خورد این است که برخی از دوستان بر این نظر هستند که راه موفقیت خود را با پول و پارتی کوتاه کنند، اتفاقی که تقریبا در همه مشاغل دیده می‌شود.» صحبت حجت اشرف‌زاده را وقتی می‌شود بهتر فهمید که بدانید تلویزیون تنها جایی نیست که در ازای پول به یک خواننده شهرت هدیه می‌کند. برخی از سایت‌های موسیقی، تعدادی از برنامه‌های رادیویی و حتی صفحات اینستاگرام فعال در حوزه موسیقی حاضرند بدون توجه به آنچه بر سر گوش مخاطب می‌آید، آهنگ یک خواننده سطح پایین را در ازای پول پخش کنند.

دکتر بدصدا در تلویزیون
اگر بخواهیم برای حرف‌هایی که تا به حال زده‌ایم شاهد مثال بیاوریم، گزینه‌ای بهتر از دکتر مسعود صابری پیدا نمی‌شود. جراح مغزی که ناگهان هوس خواننده شدن به سرش می‌زند و در یک چشم بر هم زدن و با صرف مقدار زیادی پول تبدیل می‌شود به یک سلبریتی شناخته‌شده. فالوئر‌های صفحه اینستاگرامش ناگهان هزارتا هزارتا بالا می‌رود و آهنگ‌هایش روی صفحه اول سایت‌های موسیقی جا خوش می‌کند. عکسش روی جلد مجلات می‌رود و دست آخر هم از برنامه «خندوانه» رامبد جوان سر درمی‌آورد و یک ساعت تمام مهمان برنامه می‌شود. تشت رسوایی دکتر وقتی بر زمین افتاد که هوای اجرای کنسرت زنده به سرش زد و در برج میلاد مقابل چشم هزاران تماشاگر، پلی‌بک اجرا کرد. او که در اولین کنسرتش حسابی ذوق‌زده شده بود، میکروفون را به سمت تماشاگران کنسرت گرفت تا با او هم‌خوانی کنند و صدایش همچنان از بلندگو‌های سالن پخش می‌شد. ویدئوی این گاف چنان در فضای مجازی داغ شد که رامبد جوان در اینستاگرام بابت دعوت او به «خندوانه» از مردم عذرخواهی کرد. آقای دکتر به حاشیه رفت و پس از آن فقط گهگاه اسمش را در سایت‌های موسیقی با یک آهنگ جدید می‌شود دید.

پول بده، کارشناس شو
حضور پولی افراد در تلویزیون، تنها به خواننده‌ها محدود نمی‌شود. پیش از این بار‌ها صحبت از کارشناسان و دکتر‌هایی درجه ۲ بود که گفته می‌شد با پول‌هایشان دقایقی آنتن تلویزیون را خریده‌اند، پزشکانی که با قرارداد‌های میلیونی در برنامه‌های مختلف حاضر می‌شوند و در برخی مواقع حتی اقدام به تبلیغ برخی از محصولات می‌کنند. این اقدام صداوسیما صدای خیلی‌ها را درآورد از جمله جمشیدی، رئیس انجمن روماتولوژی، که چند وقت قبل در انتقاد از شیوه‌های درآمدزایی صداوسیما گفت: «صداوسیما در یک برنامه خاص از برخی پزشکان پول می‌گیرد و آن‌ها را دعوت می‌کند. برخی از این پزشکان دعوتی صداوسیما پرونده‌های سنگینی در نظام پزشکی دارند و رسانه ملی برای دعوت از پزشکان هیچ نظرخواهی‌ای از نظام پزشکی و انجمن‌های علمی تخصصی نمی‌کند. از یک برنامه به خود من زنگ زدند و گفتند ۱۰ میلیون تومان بده و ۲۰ دقیقه هرچه می‌خواهی بگو!»
از نکات بامزه حضور پزشکان می‌توان به گفته‌های پزشک متخصصی اشاره کرد که در گفتگو با روزنامه فرهیختگان گفته است: «یکی از همکاران ما آقای دکتر پ. ه. نام دارد. ایشان متخصص بیهوشی است، اما بار‌ها در برنامه‌های مختلف سلامت و پزشکی با عنوان متخصص کاشت مو شرکت کرده است. بعد از مدتی متوجه شدیم کلینیک زیبایی و سلامت راه‌اندازی کرده و تعدادی از رزیدنت‌های پوست را به کار گرفته است و مشغول طبابت است!» به نظر می‌رسد برخی از خواننده‌ها، پزشکان و حتی کارشناسان حوزه فرهنگ یا سیاست به این دلیل که حضور در برنامه تلویزیونی بسیار کمتر از هر نوع تبلیغ دیگری برایشان هزینه دارد، پرداخت پول برای شرکت در تلویزیون را قبول می‌کنند و تلویزیون هم که این روز‌ها برای کسب پول دست به هر کاری می‌زند، از حضور آن‌ها استقبال‌ می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->