سرخط خبرها

فرهنگ بومی برای «عروس سرخ»

  • کد خبر: ۱۲۱۰۵
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲
فرهنگ بومی برای «عروس سرخ»
فرشید تمری تازه‌ترین نمایش خود را با بازیگران تهرانی روی صحنه خواهد برد
زوزنی| «عروس سرخ»، عنوان نمایشی است که فرشید تمری، نویسنده و کارگردان تئاتر، از امشب روی صحنه خواهد رفت. در این نمایش، بهار ارجمند، فرزند مرحوم انوشیروان ارجمند و همچنین بابک نوری و کاوه خداشناس، از بازیگران تهرانی تئاتر، به ایفای نقش خواهند پرداخت. حضور محسن میرزازاده، خواننده بومی و محلی، نیز به‌عنوان بازیگر در این نمایش، نوید یک اجرای مبتنی‌بر موسیقی و حرکات آیینی خراسانی و کهن را می‌دهد. این نمایش که کاری از گروه تئاتر «لال» است، از امشب حوالی ساعت ۷ در سالن ایثار هتل ثامن واقع در ابتدای جاده طرقبه اجرا خواهد شد و تا اواخر دی‌ماه نیز روی صحنه است و امکان تهیه بلیت آن در سایت مشهدگیشه فراهم است. علاوه‌بر خراسان رضوی، دو استان خراسان‌شمالی و کردستان هم در نوبتند تا «عروس سرخ» برای اجرا به شهر‌های آن‌ها بجنورد، سنندج، مهاباد و مریوان برود.
تمری در نشست خبری این تئاتر گفت: لطافت و نشاط فرهنگی خراسان بزرگ از نیازمندی‌های مردم است که آن را در «عروس سرخ» بازتاب داده‌اند. تمرکز بر داستان‌ها و آیین‌های کهن و موسیقی بومی خراسان، یکی از جنبه‌های این نمایش است که با حضور میرزازاده و نواختن دوتار و اجرای حرکات آیینی با طراحی محمد‌حسن توکلی، قوام یافته است.
تمری گفت که داستان‌های کهن را در نمایشش در قالبی امروزی به مخاطب ارائه خواهد کرد.
به‌گفته مجتبی مرغزاری، مدیر بازرگانی نمایش، ۴۰۰ میلیون تومان برای تولید «عروس سرخ» صرف شده است.
بابک نوری هم در پاسخ به شهرآرا درباره علت حضورشان در یک تئاتر مشهدی گفت که همیشه دنبال ایفای نقش‌های متفاوت است و بسیاری از کار‌هایی را که به او پیشنهاد شده، قبول نکرده است: «نقش سردار سرخ در «عروس سرخ» نقش عجیبی است و بعد از یک ماه تمرین هنوز جنبه‌های تازه‌ای از آن را می‌یابم و به همین دلیل است که فکر می‌کنم این نقش، متفاوت است و برای بازی در آن با افتخار به شهر امام‌رضا (ع) آمدم.»
کاوه خداشناس هم در صحبت‌هایش گفت که این نمایش ابعاد ملی و بین‌المللی دارد و بسیاری از مردم جهان و حتی کشور خودمان تشنه این مضامین هستند و باید آن را به همه‌جای ایران و دنیا برد. بهار ارجمند نیز که بعد از ۲۴ سال برای اجرای تئاتر به مشهد آمده است، از همکاری با تمری که روزی شاگرد پدرش بوده، ابراز خرسندی کرد و گفت که در آثار فرشید تمری، نوع نگاه کارگردانی و دغدغه‌مندی مرحوم ارجمند وجود دارد: «عروس سرخ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و من پیش همکاران تهرانی‌ام سربلند هستم که مشهد، تئاتر سرزنده‌ای دارد.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->