مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مهروموم ۱۹ کافه سنتی و کافی‌شاپ در مشهد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیاده‌سازی امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت در ۶ بانک اعلام قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی بازار مسکن همچنان در رکود تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز است وزیر صمت: حجم واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم | افزایش قیمت خودرو به دلیل نوسانات دیگر بازار است هزار و ۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی در طرح نوروزی خراسان رضوی تشکیل شد بودجه زیارت برای ۴ شهر زیارتی، تنها ۳۵۰ میلیارد تومان در جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت چه گذشت؟ (۲۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی: تعداد نانوایی‌های مشهد بیش از نیاز جمعیتی شهر است

  • کد خبر: ۱۲۷۹۸۹
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
  • ۲
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی: تعداد نانوایی‌های مشهد بیش از نیاز جمعیتی شهر است
وحیدرضا فریدونی با تأکید بر اینکه تعداد نانوایی‌ها و پراکنش آن در مشهد باید مورد بازنگری قرار گیرد افزود: برخی مناطق با کمبود نانوایی روبه رو هستند و در بعضی مناطق تعداد نانوایی‌ها بیش از نیاز آن ناحیه است.

نگار هاشمیان | شهرآرانیوز - «تعداد نانوایی‌های مشهد بیش از نیاز جمعیتی است.»، «تفاوت قیمت آرد یارانه‌ای با قیمت آن در بازار آزاد زمینه و بهانه برای تخلف ایجاد می‌کند.» این جملات بخشی از صحبت‌های مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی است که روز گذشته در بخش‌های مختلف نشست خبری خود در حوزه آرد و نان مطرح کرد.

وحیدرضا فریدونی با تأکید بر اینکه تعداد نانوایی‌ها و پراکنش آن در مشهد باید مورد بازنگری قرار گیرد افزود: برخی مناطق با کمبود نانوایی روبه رو هستند و در بعضی مناطق تعداد نانوایی‌ها بیش از نیاز آن ناحیه است. او ادامه داد: ۵ هزارو ۵۰۷ واحد نانوایی فعال در خراسان رضوی داریم که از این تعداد ۲ هزارو ۲۱۳ واحد در مشهد هستند که این یعنی نانوایی‌های چهار استان کوچک کشور در مشهد جای می‌گیرد و نشان می‌دهد که در حوزه توزیع گندم و آرد کار سختی را پیش رو داریم.

حالا در صورت بالا بودن تعداد نانوایی‌ها در مشهد آیا یکی از علل ایجاد صف برای خرید نان در مشهد فروش آرد خارج از شبکه و همچنین افزایش تقاضا برای خرید نان به دلیل ایجاد تورم در دیگر اقلام خوراکی است؟ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در پاسخ به این سؤال گفت: شاید یکی از علت‌های ایجاد صف، فروش آرد خارج از شبکه باشد، اما درباره تورم در دیگر اقلام خوراکی و افزایش تقاضا برای خرید نان، من رابطه خطی مشخصی پیدا نکردم. به گفته فریدونی یک علت اصلی ایجاد صف عدم پراکنش مناسب نانوایی‌ها در شهر است و باید اول در تعداد و نوع پراکنش نانوایی‌ها تجدید نظر صورت گیرد، چون آرد یارانه سنگین دارد و باید به درستی به دست مردم برسد.

۵۰۰ نانوایی دستگاه کارت خوان هوشمند نصب نکرده اند

نکته قابل توجه این است که قیمت یک کیسه ۴۰ کیلویی آرد در بازار آزاد ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومان است و همین کیسه بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان به دست نانوایی‌ها یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای می‌رسد. همین موضوع باعث فروش خارج از شبکه آرد در بازار می‌شود که برای جلوگیری از آن طرح نصب کارت خوان‌های هوشمند در نانوایی در حال اجراست که به گفته مسئولان هرچند بی تأثیر نبوده است،  اما همه می‌دانیم که برخی از نانوایان متخلف راه‌های فرار استفاده از این دستگاه‌ها را نیز پیش گرفته اند که شهرآرا نیز در گزارش‌های متعددی به آن پرداخته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی درباره نصب کارت خوان‌های هوشمند نانوایی‌ها نیز گفت: ۲ هزارو ۴۷۰ دستگاه کارت خوان هوشمند در نانوایی‌های مشهد نصب شده است. در برخی از این نانوایی‌ها برای جلوگیری از قطعی دستگاه و با توجه به تعداد مراجعه کننده‌ها از سوی بانک عامل دو دستگاه نصب شده است.

فریدونی با اشاره به اینکه هنوز ۵۰۰ نانوایی در مشهد حاضر به نصب این دستگاه نشده اند افزود: به آن‌ها یک فرصت کوتاه داده شده است که در صورت اقدام نکردن برای نصب دستگاه در این مدت آن‌ها را از شبکه خارج می‌کنیم. او در پاسخ به سؤال شهرآرا درباره تأثیر نصب کارت خوان‌های هوشمند در مقابله با عرضه آرد خارج از شبکه گفت:این آثار مطلوبی داشته است و گام‌هایی نیز برای آینده طراحی شده است که ما در انتظار ابلاغ آن هستیم. اکنون اطلاعات خرید و فروش جمع بندی می‌شود. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی تأکید کرد: مردم حتما خودشان از دستگاه کارت خوان هوشمند نانوایی‌ها استفاده کنند و همان نانی را که خریداری می‌کنند آنجا ثبت کنند.

رتبه سوم مشهد در خرید گندم تضمینی در استان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۹ اردیبهشت سال جاری گفت: قیمت خرید تضمینی گندم امسال جهش بزرگی داشت و به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید، سال گذشته این رقم ۵ هزارو ۵۰۰ تومان بود. همچنین برای خرید تضمینی گندم در سال آینده رقم ۱۳ هزار تومان در نظر گرفته شده است. فریدونی با تأکید بر افزایش میزان خرید تضمینی گندم اظهار کرد: علاوه بر رشد ۲۴۲ درصدی میزان خرید گندم در سال جاری نسبت به سال قبل، امسال کیفیت گندم خریداری شده نیز با توجه به بارندگی مناسب در اردیبهشت و خدمات جهاد کشاورزی در حوزه داشت افزایش داشته است.

به گفته او، امسال بیش از ۳۵۴ هزار تن گندم از ۱۷ هزار و ۶۷۱ کشاورز با ارزش ریالی ۴۰ هزار و ۹۲۱ میلیارد ریال خریداری و همه وجوه آن پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان افزود: خرید گندم از طریق ۴۲ مرکز در استان انجام شد که بیشترین میزان خرید به ترتیب مربوط به ۳ شهرستان تربت جام با بیش از ۴۳ هزار تن، جغتای با بیش از ۳۸ هزار تن و مشهد با حدود ۳۷ هزار تن بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
0
0
نانوایی هابااین تعدادبقدرکافی شلوغ هستند،این حرفوکه میزنی بازچندتانانوایی روجمع میکنین وبدبختیش برای مردم میمونه بخاطریک نان ساعتهاتوی صف بایستند.کمی به فکرمردم باشین.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
0
0
سلام در کارتخوان های نانینو مشکل وجود دارد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->