دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

مراکز ورزشی حاشیه‌شهر مشهد رایگان می‌شود

  • کد خبر: ۱۲۷۹۹۸
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
مراکز ورزشی حاشیه‌شهر مشهد رایگان می‌شود
اعضای شورای اسلامی شهر در نشست‌های «پای حرف مردم» از پیگیری شورای ششم برای توسعه شهرک مهرگان سخن گفتند.

مرتضی محمدپور | شهرآرانیوز؛ خدمات رسانی به اهالی حاشیه شهر مشهد وارد مرحله‌ای تازه شده و حالا رئیس شورای اسلامی شهر از رایگان شدن هزینه سالن‌های ورزشی و امکانات رفاهی در همه این مناطق خبر داده است حسن موحدیان این خبر خوب را در جریان نشست شماری از اعضای پارلمان شهری مشهد با اهالی شهرک مهرگان اعلام کرد.

چاره تازه برای مراکز ورزشی حاشیه شهر

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این هم نشینی صمیمانه با اهالی شهرک مهرگان، آخرین گزارش‌ها از روند پیگیری مشکلات مردم را ارائه داد. به گفته موحدیان حدود ۳۸ درصد از اعتبارات بودجه‌های عمرانی به مناطق حاشیه شهر اختصاص یافت و در گام اول هم ۸۰۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد تا اهالی مناطق کم برخوردار، خود انتخاب کنند که کدام پروژه‌ها در اولویت قرار دارند.

تأمین امنیت در منطقه یکی از سرفصل‌های مهم درخواست‌های مردمی در این جلسه بود که موحدیان در واکنش به این موضوع با قدردانی از مجاهدت افسران و سربازان فداکار فراجا تصریح کرد که به خاطر وسعت حوزه استحفاظی کلانتری، مقرر شد ناحیه مقاومت بسیج به صورت فعال به میدان بیاید و با ایجاد گشت‌های شبانه، در حوزه‌های مختلفی همچون مبارزه با فروش مواد مخدر، سرقت از منازل و خودرو‌ها و البته نزاع و تیراندازی یاریگر مأموران کلانتری محله باشد.

وی در این هم نشینی وعده داد که شورای ششم توجه ویژه‌ای به ایجاد زیرساخت‌های رفاهی در منطقه ۳ و به ویژه برای اهالی شهرک مهرگان دارد و علاوه بر تخصیص زمین برای حل معضل نبود بانک و دستگاه‌های عابر، مقرر شده است که از پایان مهر ماه به بعد هزینه سالن‌های ورزشی و امکانات رفاهی در همه مناطق حاشیه شهر رایگان شود.

جاده سیمان، در یک قدمی بهسازی

برای ورود به شهرک مهرگان پس از عبور از جاده سیمان و گذر از منطقه قرقی باید حدود یک کیلومتر از این محدوده بگذرید. سمت چپ خیابان، تابلو بزرگی قرار گرفته است که شما را به بولوار شهید اسدا... زاده می‌رساند. حدود یک کیلومتر هم از این مسیر باید طی کنید تا به ورودی شهرک مهرگان برسید. مسیری که تشریح شد، یکی از اساسی‌ترین معضلات شهرک مهرگان است که با نابسامانی‌های موجود با مشکلات بی شماری درگیر است.

شهردار منطقه ۳ در این مراسم اخبار دلگرم کننده‌ای برای اهالی شهرک مهرگان داشت؛ از پروژه تعریض مسیر سیس آباد تا آغاز فاز عمرانی دوربرگردان شهید میرزایی که با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال، معضل دسترسی بولوار رسالت و ترافیک شهید میرزایی را هم زمان حل می‌کند. مهدی خداشناس تأکید کرد که پروژه تعریض پل دهرود هم تا کمتر از دو ماه آینده وارد فاز اجرایی می‌شود تا اصلی‌ترین محور تردد خودرو‌ها سهم بیشتری از اراضی منطقه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتبارات در حوزه آسفالت و تسطیح معابر به منطقه ۳ شهری اختصاص یافته است گفت: نهضت آسفالت در این منطقه در حال اجراست و حتی در محله قرقی هم که معابر فرد آن از محدوده شهری خارج می‌شود، با توجه به تصویب طرح تفصیلی و ارجاع آن به کمیسیون ماده ۵، به زودی بخش‌هایی که وارد محدوده شهری می‌شوند، وارد نهضت آسفالت خواهند شد.

خداشناس در زمینه سامان دهی سگ‌های ولگرد بیان کرد: سه اکیپ تخصصی در این شهرک فعال است و با ثبت آمار حدود ۶۰ قلاده سگ در ماه، حدود ۴۰ درصد از آمار سگ‌های ولگرد جمع آوری شده از پهنه‌های حاشیه شهر مشهد را به خود اختصاص داده است. بااین حال اطلاع داریم که جمع آوری نامنظم زباله‌ها باعث می‌شود سگ‌های ولگرد به این منطقه اقبال داشته باشند و در نتیجه تا پایان سال، ناوگان خودرویی لازم برای جمع آوری زباله‌ها هم تأمین خواهد شد.

بهره برداری از پارک سه هکتاری بانوان با عنوان پارک عترت تا پایان سال، تأمین دو اعتبار دولتی به همت سازمان بازآفرینی‌های شهری برای ایجاد پروژه‌های رفاهی در منطقه، تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پارک‌های خطی و زمین‌های ورزشی روباز تا پایان سال و البته تأمین زمین موردنیاز برای احداث فرهنگ سرای ویژه شهرک مهرگان همگی از وعده‌های عملیاتی دیگر شهردار منطقه بود که با تشویق و استقبال اهالی منطقه مواجه شد.

نان گرم در راه سفره اهالی شهرک مهرگان

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد هم در این نشست از تأمین آرد دولتی برای دو نانوایی نیمه کاره شهرک خبر داد و در زمینه صف‌های طولانی نانوایی در این منطقه گفت: اهالی برای حل مشکل خود نباید به دنبال نانوایی‌های سیار باشند؛ زیرا ایجاد نانوایی‌های کانکسی مخصوص ایام بحران است و باید نانوایی‌های دائمی ایجاد کرد. مصطفی کشتگر افزود: سعی ما بر این است که در مناطق حاشیه شهر مشهد نانوایی ایجاد شود، اما برپایی نانوایی منوط به این است که شهرداری منطقه زمین مناسب را در اختیار ما قرار دهد. متأسفانه قوانین هم در این حوزه هنوز اصلاح نشده و با اینکه اتحادیه نانوایان یک صنف خدماتی است، شهرداری برای احداث نانوایی، در انتظار تأمین زمین با مجوز تجاری می‌ماند.

پایان‌کار املاک مهرگان به‌صورت تجمیعی صادر می‌شود

شهرک مهرگان یکی از پروژه‌های شهرک سازی مسکن مهر است که در ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ با کم وکاستی‌های بسیار تحویل شهرداری مشهد شد.

از نظر حقوقی، استانداری خانه‌ها را بدون مشکل می‌داند، اما اکنون که به مرحله تأیید شهرداری رسیده است، اعمال خلافی‌های سنگین باعث شده است صدور پایان کار به آرزوی دورودراز ساکنان تبدیل شود. اهالی برای دریافت سند املاک خود مجبور به دریافت پایان کار هستند، اما در هنگام مراجعه، پیمانکار ادعا می‌کند که با اداره کل مسکن و شهرسازی تسویه حساب کرده است. رئیس کمیسیون حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم گفت: شهرداری منطقه از طرف شورا مکلف خواهد شد پس از جلسه مشترک با مدیرکل مسکن و شهرسازی، پایان کار پروژه مسکن مهر شهرک مهرگان را به صورت تجمیعی صادر کند.

هدف ما دراین باره آن است که زوج‌های جوانی که در این منطقه ساکن هستند بتوانند از اسناد املاک این محلات به عنوان ضامن برای وام‌های خود استفاده کنند. همچنین غلام حسین صاحبی به کمبود مدارس در این منطقه اشاره کرد و افزود: از شش ماه گذشته تاکنون، به دستور نماینده، ولی فقیه در استان، پروژه‌های احداث مدارس در مناطق حاشیه شهر به طور ویژه در دستورکار ستاد سازمان دهی حاشیه شهر مشهد قرار گرفته و از ابتدای سال آینده، مردم از مدارس نوسازی که هم اکنون وارد فاز عمرانی شده اند، بهره‌مند خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->