روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ابراز نگرانی نماینده ویژه‌ی اتحادیه اروپا از زمستان پیش رو در افغانستان

  • کد خبر: ۱۲۸۸۲۷
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
ابراز نگرانی نماینده ویژه‌ی اتحادیه اروپا از زمستان پیش رو در افغانستان
نماینده ویژه‌ اتحادیه اروپا در امور افغانستان با ابراز نگرانی از زمستان پیش رو در افغانستان خواستار کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ توماس نیکلاسن، نماینده‌ ویژه‌ اتحادیه‌ اروپا برای افغانستان همزمان با بازگشت از کابل به بروکسل گفته است که اروپا متعهد است تا افغانستان را در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی حفظ کند.

او به طالبان یادآوری کرده است که زمان کوتاه است و طالبان نیز باید اقدام کند.

نیکلاسن در رشته‌ توئیتی نوشته است که در کابل با فعالان زن، نمایندگان جامعه مدنی، قضات سابق، کارشناسان حقوقی و مقامات طالبان دیدار کرده است.

نماینده ویژه‌ی اتحادیه اروپا برای افغانستان نوشته است که افغانستان زمستان سختی را پیش رو دارد و از درخواست بشردوستانه سازمان ملل تنها بودجه ۴۵ درصد آن تأمین شده است.

نیکلاسن از چین، روسیه و سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد.

طالبان در رابطه با افزایش حملات تروریستی پاسخگو باشند

نماینده‌ ویژه‌ی اتحادیه‌ اروپا گفته است که طالبان باید به افزایش تعداد حملات تروریستی در افغانستان پاسخ دهند.

توماس نیکلاسن گفت طالبان موظف است از همه‌ مردم افغانستان محافظت کند و عاملان آن را براساس یک روند قانونی به عدالت بسپارد.

به‌گفته نیکلاسن، طالبان همچنین باید از استفاده از خاک افغانستان برای تهدید سایر کشورها جلوگیری کنند.

این در حالی است که با گذشت بیش از یک سال از روی کار آمدن طالبان در افغانستان تا کنون هیچ کشوری این گروه را به رسمیت نشناخته است.

مبارزه با تروریسم، احترام به حقوق بشر و تشکیل دولت فراگیر شروط کشورها برای به رسمیت شناختن طالبان است.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->