به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد
سرخط خبرها

بهمن جعفری: ۱۰۰ بار دیگر با ژاپن بازی کنیم، نمی‌بازیم

  • کد خبر: ۱۲۹۲۶۵
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
بهمن جعفری: ۱۰۰ بار دیگر با ژاپن بازی کنیم، نمی‌بازیم
با بهمن جعفری، بازیکن مشهدی تیم‌ملی فوتسال که امسال برای نخستین‌بار جام‌ملت‌های آسیا را تجربه کرد

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ فلنک مشهدی دقیقه ۹۰ به‌علاوه چند خودش را به بزرگ‌ترین تورنمنت فوتسال آسیا رساند تا میراث‌دار ستاره‌هایی باشد که در سال‌های قبل، از مشهد پیراهن تیم‌ملی فوتسال را به تن کردند؛ از همین کاپیتان حسین طیبی بگیرید که با او در کویت هم‌بازی بود تا مهدی جاویدی، قدرت بهادری، علی ابراهیمی و.... بهمن جعفری که بعد از یک فصل خوب در مس سونگون، امسال به تیم شهرش فرش‌آرای مشهد پیوست، در لحظات آخر و با آنچه مصدومیت محمدرضا سنگ‌سفیدی خوانده شد، از سوی وحید شمسایی به اردوی تیم‌ملی فراخوانده شد تا به پرواز کویت برسد.

جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ کویت برای تیم‌ملی فوتسال ایران رؤیایی به پایان نرسید و ملی‌پوشان به مقام نایب‌قهرمانی رسیدند، اما روند این تورنمنت برای بهمن جعفری رؤیایی دنبال شد و وحید شمسایی نه‌تن‌ها به او و سایر بازیکنان جوان و کم‌تجربه بازی داد، بلکه در همه شش بازی از آن‌ها استفاده کرد. بهمن جعفری در گفتگو با شهرآراورزشی از این تجربه گران‌بها و اتفاقات حضورش در تیم‌ملی فوتسال و جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ می‌گوید.


از دعوت دقیقه نودی به اردوی تیم‌ملی شروع کنیم. فکرش را می‌کردی بعد از خط‌خوردن از فهرست چهارده‌نفره تیم‌ملی بالاخره مسافر کویت شوی؟

وقتی خط خوردم، خیلی دلم شکست. رو به خدا کردم و گفتم خدایا من که کم نگذاشتم! اما همان موقع ته دلم روشن بود که به کویت می‌روم.

جرقه این اتفاق هم از خط‌خوردن سنگ‌سفیدی شروع شد...

بله. محمدرضا گویا در روز آخر اردو مصدوم می‌شود و همان موقع وحید شمسایی می‌‎گوید بهمن را خبر کنید. همین اعلام و خبرکردن من هم برای خودش داستانی داشت...

چه داستانی؟

روز جمعه بود و من همراه با خانواده بیرون از شهر بودم. تلفن همراهم چندین‌بار زنگ خورده بود و نفهمیده بودم. ساعت ۲ بود که بالاخره تلفنم را دیدم. دوستم همان موقع زنگ زد و گفتم چه شده؟ گفت چرا تلفنت را جواب نمی‌دهی؟ خلاصه فهمیدم چندین‌بار کریمیان، سرپرست تیم‌ملی، با من تماس گرفته است. به من گفتند باید ساعت ۴ خودت را به فرودگاه برسانی و من هم نفهمیدم چطور از سه‌راه فردوسی ساعت ۲ خودم را به خانه رساندم، وسایلم را جمع کردم و ۱۰ دقیقه به پرواز به فرودگاه رسیدم.

پس واقعا خدا خواست که به کویت بروی؟

واقعا هنوز هم خودم شوکه‌ام و از این بابت خوش‌حالم.

برویم سراغ جام‌ملت‌ها. این تورنمنت برای تو چطور بود؟

خوب بود. خدا را شکر هم خودم و هم مربی از عملکردم راضی بودیم. حالا تا ببینم در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

یک گل خوب هم در این بازی‌ها به ثمر رساندی که مورد توجه سایت AFC هم قرار گرفت. درباره آن گل بگو؟

مدت‌ها آرزو داشتم پیراهن تیم‌ملی را بپوشم. وقتی این مهم برایم در کویت اتفاق افتاد، فکرش را هم نمی‌کردم با به‌ثمررساندن یک گل بر لذت آن بیفزایم. خیلی کیف کردم و خیلی خوش‌حال شدم. هنوز مزه‌اش زیر زبانم است.

در فینال هم کم مانده بود گل بزنی. شوت مهلکی که میلی‌متری به اوت رفت...

اگر آن توپ گل می‌شد که دیگر نور علی نور بود. همه فکر کردند توپ گل شده است، اما بدشانس بودم. بعد از آن هم یک پاس دادم که بازیکنمان با گلر حریف تک‌به‌تک شد، اما آن توپ هم متأسفانه درون دروازه نرفت.

در کل می‌توانستید در فینال ژاپن را ببرید.

همه به این مسئله که ما سوار بازی بودیم، اذعان داشتند. شاید بدشانس بودیم یا خدا نخواست. هنوز باورمان نمی‌شود. اگر همین تیم صدبار دیگر مقابل ژاپن قرار بگیرد، همه صدبار ما برنده‌ایم.

به‌نظرت جوان‌گرایی شمسایی جواب داد؟

من می‌گویم هر مربی نمی‌تواند در جوان‌گرایی چنین جسارتی به خرج دهد. خود وحید شمسایی در برنامه فوتبال برتر گفت من اگر ترسو بودم، با بزرگان به جام‌ملت‌ها می‌رفتم و راحت قهرمان می‌شدیم. من این حرفش را کاملا قبول دارم. این جوان‌گرایی دو سال دیگر جواب می‌دهد.

یعنی فکر می‌کنی در جام‌جهانی آینده تیم جوان ما باتجربه می‌شود؟

قطعا. همین الان خیلی از کارشناسان خارجی می‌گویند تیم ایران خطرناک‌ترین تیم جام‌جهانی بعدی خواهد بود. این تیم در یکی‌دو سال آینده استثنایی می‌شود. شمسایی ریسک کرد و مطمئنم ریسکش هم جواب می‌دهد.

کارکردن با وحید شمسایی چطور بود؟

به‌نظرم او از نظر روحی و روانی مربی فوق‌‎العاده‌ای است. به‌خوبی بلد است با بازیکنانش کار کند. من وحید شمسایی را از نظر روحی‌روانی در ایران نفر اول می‌دانم. یک‌جور با بازیکنان حرف می‌زد که مو به تنمان سیخ می‌شد. بعد از شکست در فینال فکر کردم در رختکن با ما دعوا کند، اما خیلی آرام به ما گفت مقصر این شکست من هستم و هیچ‌کس نمی‌تواند به شما خرده بگیرد. واقعا از این حرکتش خوشم آمد. او یک مرد تمام‌عیار است.

از وضعیت تیم باشگاهی‌ات بگو. به تمرینات فرش‌آرا برگشتی؟

بله. از دیروز دوباره به تمرینات تیم اضافه شدم. خوشبختانه فرش‌آرا هم وضعیت خوبی دارد و مطمئنم در ادامه فصل روند بهتری را در پیش می‌گیریم. ما متأسفانه کمی بدشانس بودیم و خودتان دیدید در نتیجه‌گیری مقابل تیم‌های بزرگ لیگ هم بدشانسی آوردیم، اما مطمئنم با یکی‌دو برد از لحاظ روحی‌روانی شرایط خوبی پیدا می‌کنیم و به جدول برمی‌گردیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->