آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

از تصویب ۶۵۰ هزارتومانی حق مسکن کارگران تا اجرای ۲۵ درصدی متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

  • کد خبر: ۱۲۹۵۹۱
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
  • ۶
از تصویب ۶۵۰ هزارتومانی حق مسکن کارگران تا اجرای ۲۵ درصدی متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
یک فعال حوزه کار تعیین تکلیف مصوبه حق مسکن کارگران و عملیاتی کردن ۲۵ درصد مانده متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را از مهمترین مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگان در حال حاضر عنوان کرد و پیگیری و به نتیجه رساندن آن‌ها را از سرپرست وزارت کار خواستار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، فتح الله بیات، با تاکید بر تعیین تکلیف مصوبه افزایش حق مسکن کارگران اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که جزو انتظارات جامعه کارگری است، بحث افزایش کمک هزینه مسکن کارگران است که معتقدم رقم ناچیزی است.

وی افزود: آقای زاهدی وفا در جایگاه سرپرست هم می‌تواند این مساله را در دولت پیگیری و برای تصویب هرچه سریع‌تر آن اقدام کند.

بیات درعین حال به مطالبات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مهم بازنشستگان در حال حاضر، بحث متناسب‌سازی حقوق‌ها است و انتظار این است که با توجه به ادامه سرپرستی آقای زاهدی وفا، ۲۵ درصد باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان زودتر اجرا و این دغدغه نیز برطرف شود.

این فعال حوزه کار بیش از ۹۵ درصد قرارداد‌های کارگران را موقتی عنوان کرد و گفت: تبصره یک ماده ۷ قانون کار سال ۱۳۹۸ با تعیین سقف چهار سال تایید شد و به تصویب هیات وزیران رسید. در خصوص اصلاح تبصره دو ماده ۷ قانون کار هم دادنامه ۱۷۹ نیازمند اصلاح و ابطال است و وزارت کار باید آیین نامه آن را تدوین کند و لایحه‌اش را به مجلس بدهد تا از این طریق پیگیری شود.

بیات ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مساعدت نمایندگان مجلس، نگرانی و دغدغه امنیت شغلی کارگران پس از سه دهه حل و فصل شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
0
اقای زاهدی یک حمایت قانونی ۲۵ درصد را بعنوان اخرین عملکرد مثبت اقدام کنند ویک بار در وجود بازنشستگان برای احقاق حق پشتیبانی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
0
سلام لطفا زودتر معوقات و۲۵ درصد متناسب سازی سال قبل را پرداخت ومشخص کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
0
0
حقوق بازنشسته‌ها خیلی کمه، با این تورم و گرونی نمیشه زندگی کرد، تورو خدا همسان سازی انجام بدین
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
0
0
من الان ماهی 5500میگیرم 2تومان اجاره خانه میدم ولی شما 10میلیون کار فرما که نمیدن چه فایده کسی نظرات ندار
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
0
0
کرایه خونه سالانه صد میلیون ودیعه وماهانه دو سه میلیون اضافه شده بعد برای 650هزار تومان هر روز تیتر میزنن واقعا که سر پیری برای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
0
0
معوقات کی پرداخت میشودقراربودمهر پرداخت شودنشدچرانشد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->