نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

کریم بنزما شایسته ترین فرد برای توپ طلا

  • کد خبر: ۱۳۰۲۷۵
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کریم بنزما شایسته ترین فرد برای توپ طلا
مراسم انتخاب برترین‌های سال فوتبال جهان به انتخاب نشریه فرانس‌فوتبال درحالی یکشنبه‌شب برگزار شد که کریم بنزما عنوان بهترین بازیکن جهان را با قدرت و بی‌گفتگو به‌دست آورد.

به گزارش شهرآرانیوز؛مهاجم فرانسوی رئال‌مادرید به‌عنوان گزینه نخست کسب این عنوان مطرح بود و پس از انتخاب هم تقریبا هیچ‌کسی در دنیای فوتبال به این مسئله اعتراض نکرد یا از آن انتقادی نداشت.

تعریف ویژه زیدان از بنزما

جایره کریم بنزما را زین‌الدین زیدان اهدا کرد؛ آخرین فرانسوی که قبل از بنزما این جایزه را گرفته و کسی که خود بنزما گفته است به‌همراه رونالدوی برزیلی الگوی‌های ورزشی او بوده‌اند. زیدان که در رئال مادرید مربی بنزما هم بوده، در اظهارنظری جالب درباه انتخاب‌شدن کریم گفته است: بی‌شک هیچ بازیکنی به‌اندازه بنزما شایسته توپ طلا نبوده است. او با اختلاف به این مهم رسید. اگر شما به کریم رأی نداده باشید، یعنی هیچ درکی از فوتبال ندارید. کاری که او امسال انجام داد، آن گل‌های لحظه آخری، باور کنید هیچ‌کدام شانسی نبود.

رکورد بنزما بعد از سال ۱۹۵۶

مهاجم فرانسوی در ۳۴ سالگی به بزرگ‌ترین دستاورد انفرادی ممکن برای یک بازیکن رسید. کریم بنزما با ۳۴ سال و ۳۰۲ روز سن، دومین بازیکن مسنی است که در تاریخ توپ طلا برنده این جایزه می‌شود. رکورد دست‌نیافتنی مسن‌ترین برنده توپ طلا در تاریخ، در اختیار سراستنلی متیوز است که در سال ۱۹۵۶ و با بیش از ۵۱ سال سن، اولین برنده توپ طلا لقب گرفته بود.

آمار استثنایی بنزما در این فصل

بنزما در فصل فوتبالی ۲۲-۲۰۲۱ و با پیراهن رئال‌مادرید و تیم‌ملی فرانسه ۵۶ بازی انجام داد و پنجاه گل و شانزده پاس گل را در این مسابقات به‌نام خود ثبت کرد. او با رئال به قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، لالیگا و لیگ قهرمانان رسید و با فرانسه، فاتح لیگ‌ملت‌های اروپا شد. بنزما همچنین در همین فصل آقای گل لالیگا و لیگ قهرمانان شده است تا از هر نظر شایسته گرفتن توپ طلا باشد.

کریم پنجمین فرانسوی طلایی

بنزما پنجمین بازیکن فرانسوی است که برنده توپ طلا می‌شود تا در مجموع، شمار توپ طلا‌های دریافتی فرانسوی‌ها به عدد هفت برسد. پیش از بنزما، میشل پلاتینی (۱۹۸۳، ۱۹۸۴ و ۱۹۸۵)، ریموند کوپا (۱۹۵۸)، ژان‌پیر پاپن (۱۹۹۱) و زین‌الدین زیدان (۱۹۹۸) فرانسوی‌هایی بودند که توپ طلا را کسب کرده بودند و دوشنبه‌شب، بنزما این جایزه را از دست آخرین فرانسوی که قبل از او فاتح توپ طلا شده بود، دریافت کرد.

سود لیون از توپ طلای بنزما

براساس قراردادی که سیزده سال پیش منعقد شد، لیون به‌دلیل توپ‌طلابردن بازیکن رئال‌مادرید پول می‌گیرد. بنزما که اکنون پرسابقه‌ترین بازیکن رئال‌مادرید به‌حساب می‌آید، باعث شده است سران باشگاه لیون هم برای توپ‌طلابردنش خوش‌حال و شادمان شوند. براساس ادعای RMC Sports، در قرارداد میان رئال‌مادرید و لیون که سال ۲۰۰۹ امضا شد، بند توپ طلا وجود داشت و شب گذشته این بند فعال شد. رئال‌مادرید حالا باید براساس این بند یک‌میلیون یورو به لیون پرداخت کند. مادریدی‌ها سال ۲۰۰۹ برای خرید کریم بنزما، ۳۵ میلیون یورو به لیون پرداخت کرده بودند.

تیتر‌های نشریات اروپا برای کریم بنزما

رسانه‌های اروپایی پس از انتخاب کریم بنزما به تحسین این بازیکن فرانسوی پرداخته‌اند و او را از هر نظر شایسته این عنوان دانستند. در ادامه می‌توانید تیتر‌های برخی از مهم‌ترین روزنامه‌های قاره سبز را بخوانید.

مارکا: بنزما خود را جاودانه می‌کند. / اسپورت: بنزما در جشنی تلخ برای رئال‌مادرید برنده توپ طلا شد. / اکیپ: توپ طلای کریم بنزما. / لوموند: کریم بنزما افتخاری دیرهنگام، اما مورد انتظار. / لوپاریسین: انتظار به پایان رسید؛ بنزما برنده توپ طلا شد. / لوفیگارو: جایگاهی ویژه در باشگاه معتبر. / دیلی‌میل: جایزه شایسته کریم بنزما پس از یک فصل درخشان. / تایمز: جایزه توپ طلای کریم بنزما خیلی دیر شده بود. / سان: این موفقیت‌های بنزما در لیگ قهرمانان اروپا بود که او را به شانس اصلی توپ طلا تبدیل کرد. / دیلی‌استار: کینگ کریم، انتخاب بنزما جای تعجب ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->