اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: نهاد‌های کشوری باید در پیک‌های زیارتی مشهدالرضا (ع) به میدان بیایند

  • کد خبر: ۱۳۰۳۳۰
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
آیت‌الله علم‌الهدی: نهاد‌های کشوری باید در پیک‌های زیارتی مشهدالرضا (ع) به میدان بیایند
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: بعضی از پیک‌های زیارتی و آیین‌هایی که با حضور پرشور مجاوران و زائران برپا می‌شود، در موارد متعدد به حدی سنگین است که همکاری و مساعدت نهاد‌های کشوری تبدیل به یک ضرورت می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیران ستادی و مدیران عامل هلال‌احمر استان‎ها که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امام رضا (ع) امام رئوف است و سطح این رأفت در زمان مهمانداری و پذیرایی از مهمانان حضرت نمود بیشتری دارد.
وی افزود: از جانب احمد بن محمد بزنطی که از یاران صدیق امام کاظم (ع) بود و در علم الحدیث به‌عنوان راوی حدیث صحیح شناخته می‌شود، نقل شده که در مسیر سفر امام رضا (ع) از مدینه به مرو، وقتی آحاد مردم و بزرگان خراسان برای زیارت حضرت رضا (ع) به مرو می‌آمدند، جناب بزنطی نیز با بقیه همراه شد و به زیارت امام آمد، اما این زیارت همچون بقیه به یک ملاقات کوتاه ختم نشد و بزنطی ساعاتی را در محضر امام و به شوق ایشان سپری کرد. در روایت آمده که در آستانه تاریکی شب، امام رضا (ع) به بزنطی پیشنهاد دادند که شب را نیز در معیت ایشان بماند که این قول امام با استقبال پرشور او که یار صدیق امام بود، مواجه شد. راوی حدیث نقل می‌کند که در هنگام آماده شدن برای خواب، علی بن موسی‌الرضا (ع) شخصاً بستر بزنطی را برایش آماده کرد و وقتی با تلاش او برای منصرف کردن حضرت از ادامه کار مواجه شد، به بزنطی گفت که من شخصاً از میهمانانم پذیرایی می‌کنم و براساس این حدیث شریف، وجود نازنین امام رضا (ع) با دست خود از زائرانش پذیرایی و استقبال می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نهادی که امروز با لوگوی مقدس هلال‌احمر جمهوری اسلامی به فعالیت مخلصانه مشغول است، با نهادی که پیش از انقلاب فعالیت داشت، تفاوت‌های بسیاری دارد. گذشته از اینکه این نهاد تحت رهبری نماینده، ولی فقیه قرار دارد، باید سایر اقدامات و فعالیت‌های هلال‌احمر امروز هم با نهاد هم‌تراز آن در پیش از انقلاب مقایسه شود.
وی ادامه داد: پیک زیارتی دهه آخر صفر امسال، تجلی‌گاه اخلاص امدادگران جوان و انقلابی هلال‌احمر بود. در سال جاری، دو جریان خارجی بر جمعیت معمول زائران دهه آخر صفر افزوده شد؛ جمعیت برادران و خواهران پاکستانی و افغانستانی بر ازدحام جمعیت زائران آن ایام افزودند و برآیند جلسات هماهنگی در نهایت این شد که تنها راه بازشدن گره، به میدان آمدن هلال‌احمر کشوری است. اینجا بود که عزیزان هلال‌احمر وارد صحنه شدند و حماسه‌هایی خلق کردند که یکی از آن‌ها، موضوع رساندن زائران سالمند به حرم مطهر رضوی با ویلچر بود.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: بسیاری از امدادگرانی که در ایام پایانی ماه صفر امسال، خود با پای پیاده، زائران سالمند را با ویلچر به حرم مطهر رضوی می‌رساندند و حتی بُعد مسافت و فاصله هم مطرح نبود، از جمله مدیران هلال‌احمر و اشخاص عالی‌رتبه‌ای همچون پزشکان و قشر نخبگانی و دانشگاهی جامعه بودند و این مرتبه از اخلاص در نهاد هلال‌احمر پیش از انقلاب سابقه نداشت.
وی تأکید کرد: بعضی از پیک‌های زیارتی و آیین‌هایی که با حضور پرشور مجاوران و زائران برپا می‌شود، در موارد متعدد به حدی سنگین است که همکاری و مساعدت نهاد‌های کشوری تبدیل به یک ضرورت می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری در انتها ابراز امیدواری کرد: بیش از ۳۰ هزار طلبه و روحانی در استان خراسان رضوی به فعالیت‌های تبلیغی مشغول هستند و اقدامات شایسته‌ای که قرار است به همت جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی با هدف بهره‌برداری از ظرفیت این طلاب و با محوریت تربیت و تعالی امدادگران جوان جمعیت هلال‌احمر استان صورت بگیرد، می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد، زیرا ظرفیت جوانان هلال‌احمر به‌عنوان یک قشر مؤمن، متدین و مخلص می‌توانند مخاطب خاص برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و تربیتی باشند و جریانی را در کشور راه‌اندازی کنند که در عرصه تحکیم نظام و دفاع از منافع ملت، کار را با سرعت بیشتری به‌پیش ببرند.

لباس هلال‌احمر، لباس کاهش آلام بشری است

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر نیز ضمن ارائه گزارشی از خدمات امدادگران این جمعیت گفت: مؤمن خادم مؤمن است و مسئله خدمت به حدی در آیینه آیات و روایات موردتوجه قرار گرفته است که حتی خدمت به غیرمسلمانان هم توصیه شده است. در همین راستا، تحول در جمعیت هلال‌احمر یک ضرورت است و مدیران باید اولاً در خود تحول ایجاد کنند و دوماً چرخش تحولی را در دستگاه‌های اداری زیرمجموعه خود نهادینه کنند.
یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر هم با بیان اینکه لباس هلال‌احمر همچون لباس نیرو‌های مسلح، لباس آرامش و امنیت و لباس کاهش آلام بشری است، بیان کرد: در سیل اخیر تهران که امدادگران به فیروزکوه مراجعه کرده بودند، در مقاطع بسیاری حتی از جان خود می‌گذشتند برای اینکه پیکر هم‌وطنان قربانی سیل را نجات دهند. آمار دومیلیون نفری از شمار امدادگران هلال‌احمر در کشور نشان‌دهنده ظرفیت عظیمی است که می‌تواند آغازگر بسیاری از جنبش‌ها و تحول‌های انقلابی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->