سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی هوای مشهد پاک شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شهرداری مشهد نیاز به بازنگری دارد + فیلم واحد‌های اقامتی مشهد از نیمه اسفند تاکنون ۳۹ درصد اشغال شده است (۶ فروردین ۱۴۰۳) بهره‌مندی ۵۰هزار نفر از خدمات ایستگاه‌های استقبال از زائر در مشهد
سرخط خبرها

تجلیل شورای اداری مشهد از شهرداری به عنوان نهاد پیشرو در میزبانی از زائران دهه آخر صفر

  • کد خبر: ۱۳۰۴۰۲
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
تجلیل شورای اداری مشهد از شهرداری به عنوان نهاد پیشرو در میزبانی از زائران دهه آخر صفر
معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد گفت: همکاری مناسب شهرداری مشهد هم باعث شد تا از بوستان‌ها و فرهنگسرا‌ها گرفته تا سالن‌های ورزشی پای‌کار بیایند و ظرفیت اسکان ۱۰۹ هزارنفری ایجاد شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ششمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد مقدس، عصر امروز با حضور محسن داوری فرماندار مشهد، محمد شفیعی معاون وزیر و مدیرکل اطلاعات استان و هم چنین جمعی از مدیران و مسئولان شهری به میزبانی اتاق جلسات ساختمان فرمانداری مشهد برگزار شد.

ایجاد ظرفیت اسکان برای ۱۰۹ هزار زائر به همت شهرداری مشهد

ابراهیم رسولی‎مقدم، معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد در ابتدای جلسه با اشاره به گزارش عملکرد قرارگاه خدمات سفر در دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۱ اظهار کرد: با پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی و به دلیل هم‌زمانی تعطیلات تابستانی با ایام زیارتی دهه آخر صفر، این انتظار در قرارگاه خدمت سفر وجود داشت که بر حجم زائران این ایام افزوده شود لذا براساس همین انتظار، چهار معاونت فرمانداری به‌طور مستقیم با این موضوع درگیر شدند و با شکل‌گیری ۱۲ کمیته تخصصی به میدان آمدند و شدت فشار کاری در این ایام به حدی بود که فقط در طول ۷۲ ساعت اول دهه آخر صفر، ۳۰ اپراتور تلفنی قرارگاه خدمات سفر بیش از ۳۰۰ هزار مکالمه صورت دادند.

وی افزود: در پیک زیارتی اخیر، ۸۰۲ مدرسه با ۱۲ سالن ورزشی، ظرفیت اسکان ۳۳۵ هزار نفر را در زیرساخت‌های آموزشی ایجاد کردند. علاوه بر این، همکاری مناسب شهرداری مشهد هم باعث شد تا از بوستان‌ها و فرهنگسرا‌ها گرفته تا سالن‌های ورزشی پای‌کار بیایند و ظرفیت اسکان ۱۰۹ هزارنفری ایجاد شود. هلال‌احمر هم با برپایی چادر‌های صحرایی، ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزارنفری را در چهار بوستان مشهد ایجاد کرد. سپاه و بسیج هم با دراختیار قراردادن ۱۱ سالن ورزشی و سه مجتمع اردوگاهی، ظرفیت چهار هزار و ۲۰۰ نفری را برای زائران تأمین کردند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی با به میدان آوردن همه ظرفیت‌های خود، بیش از چهل هزار زائر را در فضا‌های سرپوشیده خود اسکان داد. ظرفیت ۴۵ هزارنفری در فضا‌های ورزشی و ۸۷ هزارنفری در مساجد هم بخش دیگری از ظرفیت‌های اسکان بود و علاوه بر این، ۵۰۰ منزل مسکونی هم که در قالب پویش «هر خانه، یک زائرسرا» بر ظرفیت پذیرایی و اسکان اضافه شدند، اگرچه به نسبت آمار‌های دیگر محدودتر بود، اما بار معنوی و اثر فرهنگی آن به‌مراتب بیشتر بود.

رسولی‌مقدم با بیان اینکه در دهه آخر صفر، محدوده اطراف حرم میزبان بیش از ۵۰۰ واحد صنفی منتخب بود تا از طریق اصناف، کالا‌های اساسی به دست زائران امام هشتم برسد و هیچ کمبودی در حوزه اقلام اساسی ایجاد نشود، ادامه داد: تبدیل دو هزار و ۲۰۰ تن آرد در قالب توزیع ۴۹ هزار و ۵۰۰ کیسه در بین ۸۰۰ نانوایی منتخب یکی از جنبه‌های این توزیع هدفمند و فراوان بود و حتی ساعات کاری نانوایی‌ها هم تا ساعت ۲۳ افزایش پیدا کرد تا نان هیئات مذهبی به‌طور خاص تامین شود. البته ۳۱ کانکس نانوایی سیار هم که از اقصی نقاط کشور خود را به مشهدالرضا (ع) رسانده بودند، بر ظرفیت ارائه نان افزودند.

استمرار فعالیت میادین میوه و تره بار، ارمغان هماهنگی شهرداری

وی تصریح کرد: اگرچه در ایام تعطیلات، میادین میوه و تره‌بار تعطیل هستند، اما به همت شهرداری مشهد نه‌تن‌ها میادین در ایام زیارتی دهه آخر صفر مکلف به ادامه فعالیت شدند بلکه علاوه بر این، بازار‌های متعدد میوه هم در بافت پیرامونی حرم مطهر و حتی سطح شهر ایجاد شد تا علاوه بر زائران، نیاز مجاوران هم تأمین شود.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد تاکید کرد: در حوزه بازرسی‌ها، چهار مکان خاص در چهار محور منتهی به حرم ایجاد شد و ۱۱ هزار و ۸۳۰ مورد بازرسی باعث شد تا هزار و ۱۳۶ پرونده در حوزه‌های میوه، حمل‌ونقل، زعفران و سوغات و مواد غذایی تشکیل و بالغ‌بر ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی صورت بگیرد و حدود ۶۱۲ میلیون تومان هم به خاطر گران‌فروشی به خریداران مسترد شود.

رسولی‌مقدم با اشاره به کارنامه عملکرد عرصه حمل‌ونقل در دهه آخر صفر گفت: سیل جمعیت عظیمی که به‌عنوان زائر وارد مشهد شدند، از ظرفیت خاصی در حوزه حمل‌ونقل بهره بردند و خوشبختانه با عنایت دولت محترم، ظرفیت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ۱۰ استان در کشور که بیشترین تردد را به مشهدالرضا (ع) داشتند، در خدمت زائران دهه آخر صفر قرار گرفت. علاوه بر این با ایجاد ۱۸۸ پرواز فوق‌العاده داخلی، ۵۰ قطار داخل استانی و ۳۰ قطار خارج استانی، زائران به مشهدالرضا رسیدند و جمعیت عظیمی هم که با خودروی شخصی آمدند از ظرفیت ۱۴ هزار و ۶۰۰ پارکینگ در مشهد استفاده کردند درحالی‌که سابقه ایجاد ظرفیت پارکینگی در مشهدالرضا (ع) در بهترین حالت حدود ۱۱ هزار پارکینگ بود.

وی ابراز کرد: ایجاد چهار هزار و ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۳۰۷ آبخوری با هزار و ۳۰۰ شیر، یکی دیگر از زیرساخت‌های تأمین آب آشامیدنی پایدار برای جمعیت شش‌میلیون‌نفری زائران دهه آخر صفر صورت گرفت. افزون بر این، از روز‌های منتهی به روز شهادت امام رضا (ع)، از پایانه اتوبوسرانی تا سه‌راهی دانش در خیابان امام رضا (ع)، «مسیر بهشت» ایجاد شد و با طراحی ۱۱۵ موکب‌های متحدالشکل، آب، برق و امکانات پذیرایی به‌صورت پایدار تأمین شد.

تجلیل از سازمان‎های فعال در عرصه میزبانی از زائران دهه آخر صفر از دیگر بخش‎های این جلسه بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->