چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نخستین همایش پدافند شیمیایی خراسان رضوی آغاز به کار کرد

  • کد خبر: ۱۳۰۲۷۴
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
نخستین همایش پدافند شیمیایی خراسان رضوی آغاز به کار کرد
نخستین همایش نظام مصون سازی و عملیات پدافند شیمایی در خراسان رضوی با حضور مدیران، صاحبان صنایع و کارشناسان این حوزه در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز اولین همایش استانی تبیین نظام مصون سازی و عملیات پدافند شیمیایی با حضور دکتر جلالی، رئیس پدافند غیر عامل کشور و جمعی از مسئولان برگزار شد.
سردار جلالی در خصوص رویکرد‌های جدید تهدیدات شیمیایی در این همایش گفت: در دوره‌ای قرارداریم که مدل‌های جنگ در حال تغییر است و قدرت‌هایی، چون آمریکا با استفاده از قدرت نظامی تصمیماتشان را تحمیل می‌کنند. این که چرا آمریکا به ایران حمله نمی‌کند شفاف است، ما در نظام محاسباتی دشمن جنگنده هستیم و پاسخ موشک و گلوله را می‌دهیم.

وی با بیان اینکه دشمن در بخش‌های مختلف امروز در تلاش برای فعالیت ویژه است، افزود: به عبارتی شاهدیم که صنعت ما امروز در مرحله جنگ است و به نوعی مبارزه ادامه دارد.حداقل اطلاعات لازم امروز برای مدیران ما آگاهی کامل از پدافند غیرعامل و تهدیدات‌هاست و هر مدیری که این توانایی را ندارد شرعا باید کناره‌گیری کند.
به گفته وی، باتوجه به وسعت فعالیت‌های شیمیایی در استان خراسان رضوی باید تمهیدات لازم برای تمرکز و دقت در فعالیت‌های ایمن فعالیت‌های شیمیایی به جد بررسی شود.
سردار جلالی خاطرنشان کرد: رعایت مسائل ایمنی و امنیتی در بخش مسائل شیمیایی، رتبه بالایی در حفظ فعالیت‌های شیمیایی کشور را دارد. امروز مدیران پیش از اجرای هر فعالیتی باید آموزش را برای کارکنان رقم بزنند.

ضرورت تامین امنیت خراسان رضوی و مشهد

جنگی، مدیرکل پدافند غیر عامل خراسان رضوی در این همایش گفت: استان خراسان رضوی و شهر مشهد با توجه به موقعیت جغرافیایی در وضعیت خاص و با اهمیت بالاست و تامین امنیت خاصی را می‌طلبد.
وی با اشاره بر اینکه هزار ۲۰۰ واحد صنعت ما در بخش شیمیایی فعالیت می‌کنند یعنی در حدود ۲۰ درصد صنعت استان، افزود: ایجاد بانک زیر ساخت‌های شیمیایی امروز در اولویت دستوری و رزمایش‌های ماست. همچنین رتبه بندی زیر ساخت‌های شیمیایی دیگر برنامه ماست که با آموزش نیرو‌های خبره همراه است.

واحدهای صنعتی خراسان رضوی رو به رشد هستند

رجبی مدیرکل صمت استان خراسان رضوی نیز، میزبان این همایش گفت: در شش ماهه امسال به ۱۰ کشور بیش از ۵۰ درصد افزایش صادرات را داشته ایم و چند کشور جدید مقصد صادراتی داشته ایم و روسیه به مقصد صادراتی تبدیل شده است.
به گفته وی، در شش ماهه ابتدایی در بخش تولید، حداقل ۳۰ درصد افزایش تولید داشته ایم و واحد‌های صنعتی رو به رشد هستند.

وی ادامه داد: در شهرک صنعتی ما نیرو‌های بسیار زیاد نخبه و فعالی را داریم و وظیفه تامین امنیت این عزیزان بر عهده ماست. موضوعات آموزشی و مانور‌ها میتواند مارا بیش از پیش آماده اقدامات کند و تاثیرات مناسبی را خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->