زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جایزه جشنواره لومیر در دستان «تیم برتون»

  • کد خبر: ۱۳۰۶۶۸
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
جایزه جشنواره لومیر در دستان «تیم برتون»
«تیم برتون» کارگردان مطرح جایزه جشنواره لومیر ۲۰۲۲ فرانسه را از آن خود کرد.

به گزارش شهرآرانیوز ،به نقل از ورایتی؛ تیم برتون در جشنواره لومیر حضور پیدا کرد و جایزه‌اش را گرفت.

در برابر تئاتر تاریخی لیون دیروز صف‌های بلندی از طرفداران این کارگردان که لباس‌هایی به سبک فیلم‌های گوتیک وی پوشیده بودند تشکیل شده بود تا او را تشویق کنند.

در نشستی که به مناسبت اهدای این جایزه برگزار شد و بیشتر از وقت تعیین شده هم طول کشید، تیم برتون به پرسش‌های حاضران مشتاق پاسخ گفت.

وی در این نشست تاکید کرد که فیلم‌هایی که در دوران رشد تماشا می‌کرد الهام‌بخش سینمای وی شدند و وی همواره به فیلم‌های فانتزی، افسانه‌ای و تصاویر گرافیکی علاقه داشته است.

این کارگردان گفت امپرسیونیسم آلمانی اثر خاصی بر وی گذاشته و همیشه چیزی بسیار شخصی و درونی برایش بوده است.

برتون افزود حتی پیش از اینکه بتواند راه برود یا حرف بزند تماشاگر فیلم‌های هیولاها بود و با آنها همواره همذات‌پنداری کرده است. وی افزود: از نظر من هیولاها هیچوقت بد نبوده‌اند. آنها همیشه زیبا و از نظر بصری متفاوت بوده‌اند و من همین متفاوت بودنشان را تحسین می‌کنم.

وی افزود هیولا به خودی خود به معنی چیزی ترسناک است ولی او هرگز آنها را به این شکل ندیده و به نظرش آنها تنها موجوداتی متفاوت هستند و به همین دلیل وی هم از نظر روانی و هم از نظر بصری با آنها ارتباط قوی برقرار کرده است.

در این نشست برتون از جانی دپ هم یاد کرد و از سابقه اولین همکاری‌شان در سال ۱۹۹۰ در فیلم «ادوارد دست‌قیچی» سخن گفت. وی گفت: او هم شبیه من بود. می‌توانستم حس کنم او هم این شخصیت‌ها را دوست دارد و به بازیگری به عنوان یک هنر علاقه دارد نه برای وجه تجاری آن.

وی همچنین هر نوع شایعه‌ای برای ساخت دنباله‌ای بر فیلم موفق «بیتل جوس» در سال ۱۹۸۸ را رد کرد و افزود بخش مهمی از زندگی رشد و آفرینش است؛ هر چند معتقد نیست هر کاری که انجام داده بی‌نقص بوده، اما خلق کردن است که فرد را زنده نگه می‌دارد.

جشنواره لومیر به طول یک هفته برای گرامیداشت میراث فیلم و سینما در لیون فرانسه برگزار می‌شود. تیم برتون در این دوره یک مستر کلاس هم برگزار کرد و شماری از فیلم های نمادین وی از جمله «ماهی بزرگ»، «بیتل جوس»، «ادوارد دست قیچی» و «آلیس در سرزمین عجایب» نیز در این جشنواره به نمایش درآمد.

جایزه لومیر پیش از این به چهره‌های برجسته‌ای چون جین کمپیون، برادران داردن، فرانسیس فورد کاپولا، کوئنتین تارانتینو، کلینت ایستوود، مارتین اسکورسیزی، جین فوندا، وونگ کار وای، کاترین دنوو، پدرو آلمادوار، کن لوچ، ژرار دوپاردیو و میلوش فورمن اهدا شده بود.

این جایزه از سال ۲۰۰۹ توسط موسسه لومیر در فرانسه ایجاد شده و مدیر آن تیری فرمو است. با درگذشت برتران تاورنیه فقید، از سال پیش ایرنه ژاکوب ریاست آن را برعهده دارد.

جشنواره امسال تا ۲۳ اکتبر (۳۰ مهر) ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->