ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید
سرخط خبرها

طالبان موبایل‌های هوشمند را در پنجشیر جمع‌آوری می‌کنند

  • کد خبر: ۱۳۰۹۱۰
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
طالبان موبایل‌های هوشمند را در پنجشیر جمع‌آوری می‌کنند
طالبان روند گردآوری تلفن‌های همراه هوشمند را در ولایت پنجشیر آغاز کرده‌اند و می‌گویند آنان این کار را با استناد به فرمان ملا هبت‌الله رهبر این گروه انجام می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سه منبع محلی در این باره گفته‌اند که طالبان از روز جمعه ۲۹ مهر روند گردآوری تلفن‌های هوشمند را در پنجشیر آغاز کرده‌اند.

فیصل در پنجشیر زندگی می‌کند، او که بامداد روز شنبه برای درمان همسرش به شفاخانه ایمرجنسی پنجشیر رفته بود. طالبان در ایست بازرسی در منطقه‌ پای مزار تنگی گلبهار ولایت پروان و در نزدیکی دروازه ورودی ولایت پنجشیر موبایل هوشمند  او را گرفته‌اند.

او در این باره می‌گوید: «طالبان پس از گرفتن تلفن‌های هوشمند، تلاشی بدنی می‌کردند. وقتی می‌خواستم اعتراض کنم که چرا ما حق نداریم از تکنولوژی استفاده کنیم، سرباز طالبان گفت که حرف نزن.»

احمد شعیب یکی دیگر از باشندگان استان پنجشیر که از سوی کابل به آن استان می‌رفت، در این باره می‌گوید: «طالبان دو خریطه داشتند که پر از تلفن‌های مردم بود، آنها تلفن‌های گران بها را در جیب خود می‌گذاشتند و اگر کسی تلفن خود را نمی‌داد یا نداشتنش را انکار می‌کرد، طالبان تلفن‌اش را می‌شکستاندند.»

در همین حال منابع می‌گویند که طالبان روز چهارشنبه ۲۷ مهر نیز تلفن‌های همراه سه تن از کارمندان شرکت برق‌رسانی و پنج مامور محلی را که به بانک برای گرفتن اخذ معاش‌شان می‌رفتند نیز ضبط کرده‌اند.

کارمندان نظامی و محلی اداره‌های پنجشیر نباید تلفن همراه داشته باشند

ابوبکر صدیقی سخنگوی استاندار طالبان برای پنجشیر می‌گوید که بر بنیاد فرمان ملا هبت‌الله رهبر طالبان، کارمندان نظامی و ملکی اداره‌های پنجشیر نباید تلفن‌های همراه هوشمند داشته باشند.

این درحالی است که محمد محسن هاشمی، استاندار طالبان برای ولایت پنجشیر در یک نوار صوتی که روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته ۲۸ مهر منتشر شده است. به تمام ادارات ملکی و نظامی این ولایت دستور می‌دهد که کارمندان اداره‌های دولتی از تلفن‌های همراه استفاده نکنند.

او در این نوار صوتی می‌گوید که بربنیاد حکم ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، استفاده از موبایل هوشمند در دره‌ پنجشیر منع است.

منبع: تلویزیون آمو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->