کیفیت هوای مشهد قابل قبول شد (۱۱ فروردین ۱۴۰۳) توضیحات قوه قضائیه در مورد «سارا تبریزی»؛ از واکنش ها به مرگ تا پاسپورت جعلی سرانه دندانپزشک متخصص در ایران ۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری داروهای کمیاب از داروخانه‌ها توسط برخی افراد «بیمارنما» جزییات بازداشت و مرگ مشکوک «سارا تبریزی» ۶۰۰ شاکی در پرونده ۱۰۰۰ میلیاردی کلاهبرداری| اعضای باند دستگیر شدند اعمال افزایش مبالغ جریمه رانندگی از چه روزی آغاز می‌شود؟ بازداشت عاملان تیراندازی به مردم در ایرانشهر «ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واگذاری ۵۴ کودک تحت درمان بهزیستی به خانواده های متقاضی فرزند + فیلم

  • کد خبر: ۱۳۱۱۴۵
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
واگذاری ۵۴ کودک تحت درمان بهزیستی به خانواده های متقاضی فرزند + فیلم
آیین تجلیل از خانواده های متقاضی فرزندخواندگی کودکان نیازمند درمان بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، خراسان رضوی سالانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کودک بی سرپرست را به خانواده های متقاضی فرزند واگذار می کند. این عدد در سال ۱۴۰۰، بیش از ۳۱۰ مورد بوده است و در ۷ ماه ابتدایی سال جاری، ۱۵ فرزند به خانواده ها واگذار شده است. در این بین، بحث واگذاری کودکانی با آسیب های معلولیت و یا بیماری های قابل درمان بدو تولد، یکی از طرح هایی است که استان خراسان رضوی با همت و همیاری خانواده های نیکوکار، موفق به انجام آن شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده های متقاضی کودکان نیازمند درمان به شهرآرانیوز گفت: پایه گذار طرح فرزندخواندگی کودکان نیازمند درمان در کشور، خراسان رضوی بوده است و با همیاری قوه قضائیه و خانواده های صالح و نیکوکار، تاکنون ۵۰ تا ۶۰ درصد این کودکان واگذار شده اند.


دکتر مسعود فیروزی ادامه داد: بسیاری از این کودکان دچار بیماری های بدو تولد هستند که با درمان و یا عمل جراحی قابل درمان هستند و برخی دیگر، دچار معلولیت می باشند که نیازمند مراقبت های بلندمدت هستند.

وی خاطرنشان ساخت: تا درمان کامل کودک، فرایند فرزندخواندگی موقت داریم در حال حاضر، ۱۲۳ از ۲۰۰ کودک نیازمند به واگذاری سراسر کشور، در مشهد می باشند. اکنون با همکاری بهزیستی و قوه قضاییه، ۵۴ فرزند به خانواده های متقاضی تحویل داده شده اند.

فیروزی تصریح کرد: در این طرح، محدودیت ها و سخت گیری های فرزندخواندگی برای خانواده های متقاضی برداشته شده است و صرفا استعلام های اقتصادی و اجتماعی خانواده متقاضی بررسی می گردد.

تلاشی ۸ ساله برای فرهنگ سازی

امید عابدشاهی، مدیرعامل انجمن به رویش که پایه گذار این طرح است گفت: طرح این کار حدود ۸ سال قبل و در خانواده ما که متقاضی فرزندخواندگی بود رقم خورد.

وی ادامه داد: سال ۹۳ این طرح را آغاز کردیم. بیماری های قابل درمان ابتدا اولویت بودند. پس از آن توانستیم خانواده ها و خیرین مختلفی را پیدا کنیم و اکنون ۲۰۰ کودک در کانون گرم خانواده هستند.

فرایند استعلام های قضایی تسریع می یابد

سرپرست مجتمع قضایی شهید مطهری(دادگاه خانواده) در حاشیه این مراسم گفت: در مشهد مقدس، ۲۰۰ خانواده موفق شدند ۲۰۰ فرزند رابا آغوش گرم پذیرفتند.

حجه الاسلام و المسلمین ابراهیمی ادامه داد: تاکنون نگذاشته ایم کودکی در شیرخوارگاه بماند و بلافاصله پس از ورود کودک، به صلاحیت خانواده های متقاضی رسیدگی میکنیم و با تعاملی که با بهزیستی داشته ایم، تحقیقات کامل و استعلام های مختلف پیش از واگذاری انجام شده است.

وی اطمینان داد: تمامی ارکان قضایی استان و مشهد که در این طرح خیر مشارکتی دارند، تمام ظرفیت خود را برای تسریع بررسی پرونده متقاضیان فرزندخواندگی به کار خواهند بست تا هیچ کودکی از آغوش پرمهر پدر و مادر عاطفی خود محروم نماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->