نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلوزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند!
سرخط خبرها
علم و ورزش

آسیب‌دیدگی‌های شایع کوه‌نوردان چیست؟

  • کد خبر: ۱۳۳۰۴
  • ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
آسیب‌دیدگی‌های شایع کوه‌نوردان چیست؟
کوه‌نوردی ازجمله رشته‌های ورزشی به‌شمار می‌رود که آسیب‌دیدگی، اتفاق اجتناب‌ناپذیر آن است؛ آسیب‌هایی که می‌توان آن‌ها را در ۸ عنوان خلاصه کرد. کوه‌نوردی در مناطق کوهستانی ممکن است با خطر آسیب‌دیدگی همراه باشد، آسیب‌دیدگی‌هایی که در نقاط مختلف بدن و به شکل‌های متفاوت بروز پیدا می‌کند.

زخم‌ها و سوختگی‌ها
این آسیب‌دیدگی‌ها شامل کوبیدگی‌ها، له‌شدگی بافت‌ها، خون‌ریزی‌های زیرپوستی، خراش‌های پوستی، تاول‌ها و آسیب ناخن‌های پاست و استفاده از جوراب و کفش مناسب و مراقبت‌های بهداشتی مداوم به‌ویژه در پا می‌تواند بسیار مؤثر باشد. آفتاب‌سوختگی نیز یکی از آسیب‌های متداول کوه‌نوردان است و استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و همچنین کلاه، دستکش و عینک مناسب می‌تواند این آسیب‌ها را به حداقل برساند.

سرمازدگی و کم‌آبی
صعود به ارتفاعات و مناطق سردسیر به‌مدت طولانی باعث کاهش دمای بدن و آسیب به اندام‌ها و ایجاد اختلال در عملکرد آن‌ها می‌شود و در موارد شدید و عدم رسیدگی بموقع، با مرگ همراه خواهد بود. همچنین کم‌آب‌شدن بدن، یکی دیگر از آسیب‌های رایج است. زمان طولانی کوه‌نوردی و عدم دریافت مایعات به میزان لازم باعث بروز این حالت می‌شود.

آسیب عضلات و مفاصل
حرکات طولانی و نداشتن آمادگی مناسب درد، کوفتگی و کشیدگی عضلات به‌ویژه در عضلات اندام تحتانی یا حتی پارگی‌های عضلات را ایجاد می‌کند و گرم‌کردن صحیح، برخورداری از توان عضلانی مناسب و استفاده از تجهیزات مناسب می‌تواند در پیشگیری مؤثر باشد. دیگرآسیب وارده آسیب مفاصل است که شامل مفاصل زانو، مچ پا و مفصل شانه خواهد بود. استفاده مداوم از کوله‌پشتی یا زمین‌خوردن باعث ایجاد آسیب در مفصل شانه می‌شود.

شکستگی‌ها و درد‌ها
هفتمین آسیب مربوط به شکستگی‌هاست و معمولا در انگشتان پا به‌دنبال سقوط سنگ بر روی پنجه پا یا بدقرار‌گرفتن نوک کفش در بین سنگ‌ها و حتی پیچ‌خوردگی مچ پا ایجاد می‌شود. شکستگی می‌تواند در اثر پرت‌شدن یا سقوط در نقاط مختلف ایجاد شود. شاید بتوان درد پا را به‌عنوان آخرین آسیب‌دیدگی دانست که به علت پیاده‌روی طولانی و فشار مداوم بر پاها، ضعیف‌بودن عضلات کف پا و و کفش نامناسب، ایجاد می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->