اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

مرحله اول واگذاری ۱۰۴۳ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد

  • کد خبر: ۱۳۴۹۵۹
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
مرحله اول واگذاری ۱۰۴۳ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: امروز برای اولین بار در ۲۶ شهرستان استان و در ۸۳ روستای استان، ۱۰۴۳ قطعه زمین به روستاییان به صورت رایگان و به صورت قرارداد ۹۹ ساله واگذار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد خدایی، امروز ۲۴ آبان ماه، در آیین آغاز واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن روستایی خراسان رضوی و مرحله اول واگذاری ۱۰۴۳ قطعه زمین در ۸۳ روستای استان برای اولین بار در کشور که در روستای تبادکان شهرستان مشهد و با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولین برگزار شد، اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن به دستور رئیس جمهور و بر اساس برنامه دولت حدود یک سال است که در کشور انجام می‌شود. در استان پهناور خراسان رضوی مقرر شده حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکن طی چهار سال ساخته شود و این اقدام پیچیده و چند بعدی است. خوشبختانه طی پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی در شهر‌های مختلف استان طی چند ماه اخیر جهش ویژه‌ای برای واگذاری زمین در استان صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از مواردی که از روز‌های ابتدایی و آغازین طرح نهضت ملی مسکن مورد تاکید رییس جمهور بود و استاندار خراسان رضوی با جدیت آن را دنبال می‌کردند، بحث نهضت ملی مسکن در بخش روستایی بود. موتور محرک جریان اقتصادی در روستا‌ها نیازمند پشتوانه‌ای از جمله مسکن دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به پراکندگی روستا‌ها و اینکه قریب به ۲۶۰۰ روستا در سطح استان وجود دارد، بیان کرد: مردم این روستا‌ها طی سال‌های گذشته درگیر تهیه زمین و مسکن هستند. از انتهای سال گذشته برنامه‌ریزی شد تا طرح هادی این روستا‌ها به سرعت بازنگری شود؛ بنابراین در این خصوص عزم جدی شکل گرفت و بازنگری طرح هادی بیش از ۱۱۱۳ روستا در استان شروع شد. اکنون پس از چند ماه و بعد از آماده سازی مقدمات از طریق بازنگری طرح هادی روستاها، عملیات اجرایی ساخت مسکن با واگذاری زمین در روستا آغاز شده است. همچنین علاوه بر واگذاری زمین‌ها باید فضای ساخت این زمین‌ها در روستا‌ها شروع شود بنابراین با پیگیری‌های متعدد و تاکید رییس جمهور اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی فعال شده و ثبت نام آن در حال انجام است.

خدایی تصریح کرد: امروز برای اولین بار در ۲۶ شهرستان استان و در ۸۳ روستای استان، ۱۰۴۳ قطعه زمین به روستاییان به صورت رایگان و به صورت قرارداد ۹۹ ساله واگذار می‌شود. برنامه امروز و واگذاری ۶۳ زمین در روستای تبادکان شهرستان مشهد تنها نقطه شروع واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن روستایی در خراسان رضوی و شهرستان مشهد نبوده بلکه این برنامه برای اولین بار در کل کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۵۱ هزار نفر در خراسان رضوی در سامانه مخصوص مسکن روستایی استان ثبت نام کرده و مراحل پالایش و بررسی ثبت نام این افراد در حال انجام است. از این میزان در مرحله اول ۱۰۴۳ نفر در ۸۳ روستا صلاحیتشان مورد تایید قرار گرفته و نهضت ملی مسکن روستایی در خراسان رضوی آغاز شده است. مراحل بعدی برای ثبت نام سایر متقاضیان روستایی از طریق سامانه به زودی انجام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->