ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

فیلترینگ معیشت ۹ میلیون نفر را به خطر انداخته و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به کسب‌وکار‌های آنلاین زیان زده

  • کد خبر: ۱۳۵۲۱۱
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
  • ۱
فیلترینگ معیشت ۹ میلیون نفر را به خطر انداخته و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به کسب‌وکار‌های آنلاین زیان زده
رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌و‌کار اتاق بازرگانی ایران گفت محدودیت ۲ ماهه اینترنت بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به کسب‌و‌کار‌ها خسارت زده است.

به گزارش شهرآرانیوز - به گفته محسن عامری با قرار گرفتن اینستاگرام و واتساپ به لیست شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده، عملا هیچ شبکه اجتماعی بین‌المللی در اختیار کسب‌وکار‌ها نیست.

عامری با اشاره به اینکه تا یک هفته آینده دو ماه است که با محدودیت اینترنت در اتصال به شبکه‌های اجتماعی مواجه هستیم، گفت: «بالغ بر ۵۰ میلیون کاربر ایرانی از این شبکه‌های استفاده می‌کردند. همچنین بر اساس گزارش مراجع تخصصی، ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار کسب‌وکار در شبکه‌هایی مثل اینستاگرام فعالیت می‌کردند.»

به گفته او بر اساس همین آمار تا ۳ میلیون کسب‌وکار در این شبکه‌ها اطلاع رسانی می‌کردند و معیشت حدود ۹ میلیون نفر از شهروندان به شبکه‌های اجتماعی وابستگی داشت.

عامری با تاکید بر اینکه نارسایی‌های اینترنتی نزدیک به دو ماه گذشته خسارت‌های قابل توجهی ایجاد کرده، گفت: «آمار‌ها بیانگر آن است که فقط در مهر ماه، بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان خسارت به کسب‌وکار‌ها وارد شده است.»

رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تخمین این آمار برای دو ماه به معنی دو برابر شدن ضرر و زیان وارده به کسب‌وکار‌ها است، گفت: «شبکه‌های اجتماعی جذاب برای کسب‌وکار‌ها مثل یوتیوب، تلگرام و توییتر از قبل فیلتر بودند و اینستاگرام و واتساپ به لیست این شبکه‌های اجتماعی تحت فیلتر اضافه شدند. با نگاهی به این شرایط عملا می‌توان گفت، هیچ شبکه اجتماعی بین‌المللی در اختیار کسب‌وکار‌ها نیست.»

او با تاکید بر اینکه از منظر فضای کسب‌وکار اینترنت یک ابزار جانبی توسعه کسب‌وکار نیست، گفت: «اینترنت یکی از ابزار‌های اصلی توسعه کسب‌وکار است. در حال حاضر هم گزارش (شامخ) مربوط به گزارش شاخص مدیران خرید که توسط اتاق بازرگانی ایران تولید می‌شود، بیانگر افت این شاخص در ماه گذشته است.»

عامری با تاکید بر اینکه افت این شاخص همراه با کاهش فروش و درخواست خرید برای واحد‌های صنعتی بوده، گفت: «این موضوع به طور عمده مربوط به نارسایی‌های اینترنت بوده که بر توزیع کانال فروش، تامین مواد اولیه و بازاریابی کسب‌وکار‌ها اثر گذاشته است.»

به باور عامری مشوق‌هایی مثل پخش آگهی در صدا و سیما برای کسب‌وکار‌های کوچک کارساز نیست.

او با تاکید بر اهمیت حضور مخاطب تبلیغات صدا و سیما برای کسب‌وکار کوچک و همچنین تامین هزینه تولید محتوای تبلیغاتی در صدا و سیما گفت: «متاسفانه این طرح حمایتی هم مثل بسیاری از طرح‌های حمایتی پیشین تعاملی با کسب‌وکار‌ها ایجاد نخواهد کرد.»

رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار اتاق بازرگانی ایران با یادآوری اظهار نظر مسئولان در دو ماه گذشته که ادعا داشتند اینترنت باز و در دسترس است و صرفا برخی پلتفرم‌ها شده‌اند؛ گفت: «این اظهار نظر مثل آن است که بگوییم جاده باز است و با درشکه به مقصد برسید. حقیقت این است که با این شرایط امکان استفاده از اینترنت وجود ندارد.»

منبع: اتاق ایران آنلاین


در ادامه بخوانید

بهادری جهرمی: فیلترینگ تدبیری بود تا مردم از پیام‌رسان خارجی به پیام‌رسان داخلی کوچ کنند

استفاده زیاد از فیلترشکن‌ها خطری جدی برای امنیت وب‌سایت‌ها به وجود آورده است

نایب رئیس اتاق بازرگانی: فیلترینگ اینترنت منجر به کاهش تولید و تقاضا شده است

خسارت عجیب فیلترینگ به کسب و کار‌ها

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
0
0
۹ میلیون دروغی است که معلوم نیست کی گفته و رسانه‌ها هم خوششون اومده. هیچ آمار موثقی برای درآمد و حضور در فضای مجازی وجود ندارد. بس کنید این جور مزخرف گویی رو. به مخاطب خودتون بی احترامی میکنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->