ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم!
سرخط خبرها
اسطوره محبوب استقلال جایگزین استرای برباد رفته شد

فرهاد مجیدی به استقلال برگشت

  • کد خبر: ۱۳۶۰۱
  • ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
فرهاد مجیدی به استقلال برگشت
فرهاد مجیدی جانشین کسی می‌شود که در عرض ۶ ماه، دل بسیاری از هواداران استقلال را برد و در یک اقدام کم‌نظیر، صدر جدول را دودستی تقدیم رقبای استقلال کرد.
سرانجام بعد از مذاکرات نافرجام ۱+۳ دوحه بازهم نوبت به بازیکن محبوب استقلال رسید تا این‌بار او برای هدایت تیم سابقش متقاعد شود، درحالی‌که زمان زیادی در اختیار ندارد. هفتِ محبوب آبی‌ها درنهایت، مطابق انتظار متقاعد شد تا هدایت تیم محبوبش را بپذیرد، اما این بار نه به‌صورت موقت بلکه طی قراردادی یک‌ونیم‌ساله به‌طور دائم قرار است روی نیمکت داغ استقلال پا جای اساتیدش بگذارد که روزگاری عصای دست همه آن‌ها به شمار می‌آمد. مجیدی درحالی این پیشنهاد را پذیرفته است که خودش بهتر از هر کسی می‌داند بزرگ‌ترین و درعین‌حال خطرناک‌ترین تصمیم دوران ورزشی‌اش را گرفته است، چراکه جانشین کسی می‌شود که در عرض ۶ ماه، دل بسیاری از هواداران استقلال را برد و در یک اقدام کم‌نظیر، صدر جدول را دودستی تقدیم رقبای استقلال کرد و عطای حضور در تهران را بخشید و به‌سمت رم پرواز کرد تا ثابت کند مدیریت وقت علاقه‌ای به حضور او در استقلال ندارد.

نامجومطلق: از حضورم روی نیمکت استقلال بی‌خبرم
دستیاران مجیدی در استقلال را مجید نامجومطلق، یک بدن‌ساز انگلیسی و یک مربی اسپانیایی به‌همراه بهزاد غلامپور و صالح مصطفوی از کادر قبلی استقلال تشکیل می‌دهند. بدین‌ترتیب از کادر قبلی فرهاد مجیدی در استقلال هیچ‌کس نیست و حتی فرزاد مجیدی هم برخلاف همیشه در کنار او قرار ندارد. همه این‌ها درحالی است که مذاکرات با دستیاران اعلام‌شده ازسوی مجیدی آغاز شده است و معلوم نیست آن‌ها به استقلال بیایند؛ به‌ویژه ۲ عضو خارجی کادر مجیدی که مسلما با اتفاقاتی که بر سر قرارداد استراماچونی افتاد، حساسیت بیشتری برای عقد قرارداد با استقلال خواهند داشت. ازطرف‌دیگر در جمع دستیاران ایرانی هم غیر از غلامپور و مصطفوی که از قبل بوده‌اند، موضوع نامجومطلق مطرح شده که البته خودش گفته هنوز هیچ صحبتی با باشگاه نکرده است. پیش‌کسوت باشگاه استقلال بعد از مطرح‌شدن نامش در رسانه‌ها گفت: وقتی خبر مربیگری‌ام در استقلال را شنیدم، از این موضوع تعجب کردم؛ چون هیچ صحبتی با من نشده است. ابتدا می‌خواهم تکلیف این موضوع مشخص شود و بعد در مورد مسائل مختلف صحبت می‌کنم. ظاهرا امروز صحبت‌هایی جدی با نامجومطلق انجام شود و به نظر می‌رسد مشکلی برای پیوستن او به استقلال وجود نخواهد داشت. مطلق یک‌بار در زمان دوره اول مربیگری صمد مرفاوی در استقلال دستیار او بود.

واکنش سایت رسمی AFC به انتخاب مجیدی
سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC، گزارشی درباره سرمربیگری فرهاد مجیدی در تیم فوتبال استقلال، پس از جدایی آندره‌آ استراماچونی از جمع آبی‌های پایتخت منتشر کرد. AFC دراین‌باره نوشت: استقلال به ابهام درباره سرمربیگری این تیم خاتمه داد و سرمربیگری فرهاد مجیدی، بازیکن پیشین بین‌المللی ایران را تأیید کرد. انتخاب ستاره استقلال در طول دوران درخشان بازی‌اش پس از آن رقم خورد که آندره‌آ استراماچونی روز ۹دسامبر، از سرمربیگری استقلال استعفا کرد. در‌ها برای بازگشت استراماچونی به سِمت خود، نیمه‌باز به نظر می‌رسید، اما استقلال هفته گذشته جدایی سرمربی ایتالیایی خود را قطعی اعلام کرد. تا اینکه مجیدی با عقد قرارداد یک‌ونیم‌ساله با قهرمان ۲ دوره آسیا، سرمربی استقلال شد. مجیدی در حالی به‌عنوان سرمربی دائمی استقلال انتخاب شد که با جدایی وینفرد شفر آلمانی در فصل گذشته، به صورت موقت هدایت این تیم را برعهده گرفت؛ کسی که در طول دوران بازی‌کردن خود مهاجم بااستعدادی بود، در ۴ برهه زمانی در استقلال درخشید و به قهرمانی مسابقات لیگ با غول‌های تهرانی در ۳ دوره دست یافت و در ۵۶ بازی ملی به میدان رفت. مجیدی در اتریش و امارات نیز بازی کرد. او زمانی که به‌صورت قرضی در العین حضور داشت، در سال۲۰۰۳ به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رسید. او در دیدار مقابل دالیان چین در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات، نقشی کلیدی ایفا کرد. باوجود تحول اخیر استقلال، این تیم جایگاه خوبی در جدول لیگ برتر دارد. آبی‌ها در رتبه پنجم جدول جای دارند و از صدرنشین مسابقات و رقیب همشهری یعنی پرسپولیس، ۵ امتیاز کمتر دارند. مجیدی در کمتر از ۳ هفته باید استقلال را برای نخستین آزمون مهم قاره‌ای فصل خود آماده کند، جایی‌که این تیم باید روز ۲۱ ژانویه (اول بهمن) با یکی از تیم‌های الکویت و الفیصلی اردن، در لیگ قهرمانان آسیا۲۰۲۰ به میدان برود.

بازی با نام دی‌بیاسی!
انتخاب فرهاد مجیدی درحالی صورت گرفت که به نظر می‌رسد مدیران استقلال از ماجرا‌ها و حواشی یک ماه اخیر باشگاه تجربه لازم را به دست نیاورده‌اند که کماکان سعی دارند با ادعا‌هایی عجیب با اذهان عمومی بازی کنند! این‌بار این ادعا‌های نادرست مدیران استقلال دامن دی‌بیاسی ایتالیایی را گرفت! پس از گذراندن کش‌وقوس‌های فراوان و بسته‌شدن پرونده استقلال و استراماچونی، مسئولان باشگاه استقلال از سه‌شنبه ظهر رایزنی‌هایی را با جیانی دی‌بیاسی، سرمربی سرشناس ایتالیایی، آغاز کردند. خطیر خیلی سریع سراغ مدیربرنامه‌های چیرو فرارا و دی‌بیاسی رفت و مذاکرات را پیش برد و پس از انجام توافقات اولیه، دی‌بیاسی شرایط استقلال را پذیرفت و به یک گزینه جدی برای هدایت نیمکت استقلال تبدیل شد. او و ۲ دستیارش قرار بود برای یک‌ونیم فصل حضور در استقلال، ۷۵۰هزار دلار دریافت کنند. درحالی‌که باشگاه استقلال حتی بلیت هواپیما برای حضور این سرمربی در ایران را نیز در نظر گرفته بود، اما در دقیقه ۹۰ مدیران استقلال ناگهان با یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای، به این نتیجه رسیدند که باید هدایت تیم استقلال را به گزینه ایرانی دهند و فرهاد مجیدی که پیش‌از‌این سرمربیگری استقلال را نپذیرفته بود، با اعلام رسمی رسانه باشگاه استقلال هدایت آبی‌ها را عهده‌دار شد. اما روز پنجشنبه و پس از اعلام خبر سرمربی‌شدن فرهاد مجیدی، ۲ اتفاق جالب و درخورتوجه رخ داد. مورد اول توئیت خبرنگار سایت گاتزتا دلو اسپورت بود که با ادعایی جنجالی، پرده از منتفی‌شدن حضور دی‌بیاسی در استقلال برداشت و آشکارا عنوان کرد باوجود توافقات نهایی بین دوطرف، این مخالفت ازسوی وزیر ورزش دولت ایران صورت گرفته و درنهایت فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد. اتفاق جالب دیگر، صحبت‌های اسماعیل خلیل‌زاده بود که درباره علل منتفی‌شدن ماجرای دی‌بیاسی توضیحاتی داده بود. وی ادعا کرده بود که این گزینه در جلسه هیئت‌مدیره باشگاه بررسی شده است و اعضای هیئت‌مدیره رأی به حضور وی در تیم نداده‌اند! این ادعا درست به نظر نمی‌رسد، چرا‌که مسئولان استقلال از روز سه‌شنبه و درواقع از زمانی که احساس کردند احتمال شنیدن جواب منفی از استراماچونی زیاد شده، به‌دنبال جذب دی‌بیاسی و فرارا رفتند و کار‌های جذب دی‌بیاسی هم تا حدود زیادی انجام شد و قرار بود نام این سرمربی رسما اعلام شود، اما فرهاد مجیدی به‌جای دی‌بیاسی سرمربی شد!

استراماچونی به فرهاد؛ کار‌های زیادی داری، قوی باش
سرمربی سابق آبی‌ها در پیامی برای فرهاد مجیدی آرزوی موفقیت کرد. استراماچونی متن حمایت خود را از طریق مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال به دست هواداران و فرهاد مجیدی رساند. او در این پیام آورده است: تو به‌راستی انسان خوبی هستی و مطمئنا یک مربی واقعا خوب. خوش‌حالم که این مسئولیت را پذیرفتی؛ چون به باور من، تو از دیدگاه همه، بهترین گزینه برای استقلالی، چون تو از صمیم قلب عاشق استقلالی، چون به‌خوبی نسبت به حقیقتِ استقلالی بودن آگاهی. هواداران عاشقت هستند و بازیکنان حرمتت را حفظ می‌کنند. وقتی با هم حرف می‌زدیم (اشاره به جلسه پیش از بازی ذوب‌آهن با استقلال در اصفهان)، احساس می‌کردم ایده‌ها و نگرش مشترکی نسبت به فوتبال داریم. وقتی سرمربی امید‌ها بودی، اوضاعت مانند شرایط من سخت غم‌انگیز بود. برای خودم شاید بدترین دوران حرفه‌ای بود که سپری کردم. برای آنچه رخ داد غمگینم. اما حالا دوباره حس خوبی دارم برای رضایت هواداران از مربی خوبشان. در‌حال‌حاضر هیچ‌کس برای اداره تیم، بهتر از تو نیست. حتی با وجود هزاران کیلومتر فاصله، هر کمک و هم‌فکری در هر زمینه‌ای برای تیم از دستم بربیاید، انجام می‌دهم. برای تو، فقط برای تو؛ برای بهزاد غلامپور، برای بازیکنان و برای هواداران. در به‌کارگیری کمک من، هرگز تردید نکن. تماس‌های ما قطع نشود. چه خودت، چه از طریق نوری‌فر و وریا و علی کریمی همواره کنارتان هستم، زیرا قلبم آنجاست.... کار‌های بسیاری برای انجام‌دادن پیش رویت هست. قوی باش و پرانگیزه تا همه را قدرتمندانه تسلیم کنی. موفق باشی فرهاد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->