انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس
سرخط خبرها

انتشار کتاب «انسان‌شناسی فرهنگی؛ نگاهی جهانی» نوشته «ریموند اسکوپین»

  • کد خبر: ۱۳۶۸۸۹
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
انتشار کتاب «انسان‌شناسی فرهنگی؛ نگاهی جهانی» نوشته «ریموند اسکوپین»
کتاب «انسان‌شناسی فرهنگی؛ نگاهی جهانی» نوشته ریموند اسکوپین منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب «انسان‌شناسی فرهنگی؛ نگاهی جهانی» نوشته ریموند اسکوپین، به‌تازگی ترجمه حامد وحدتی‌نسب و سرور خراشادی با شمارگان ۵۰۰ نسخه و بهای ۵۵۰ هزار تومان توسط انتشارات ندای تاریخ منتشر شده است.

کتاب حاضر بر این باور استوار است که در مواجهه با دنیای پرشتاب قرن بیست‌ویکم که ارتباطات در مقیاس جهانی رو به افزایش است، آگاهی جهانی امری اجتناب‌ناپذیر است و علم انسان‌شناسی دریچه‌ای ایده‌آل به چنین آگاهی است. با بررسی تنوع گونه انسانی، هر شاخه از علم انسان‌شناسی کمک می‌کند تا خود را از دست دیدگاه‌های کوته‌بینانه برهانیم و از دریچه‌ای کل‌گرا به شرایط انسانی بنگریم.

نویسنده در این اثر برای مخاطبان شرح می‌دهد که چگونه چهار زیرشاخه اصلی انسان‌شناسی دست در دست هم ما را به درکی جامع از آدمی سوق می‌دهند. برای محک زدن پژوهش‌های انسان‌شناختی، کتاب حاضر اغلب به پژوهش‌های انجام شده در سایر رشته‌ها ارجاع می‌دهد. انسان‌شناسان معاصر پژوهش‌های خود را با تکیه بر یافته‌های زیست شناسان، فسیل ‌شناسان، زمین ‌شناسان، اقتصاددانان، تاریخ‌دانان، روان‌شناسان، جامعه‌شناسان، تحلیل‌گران سیاسی، متخصصان مطالعات دینی، فلاسفه و… بنیان می‌نهند.

کتاب «انسان‌شناسی فرهنگی؛ نگاهی جهانی» با رویکردی کل‌نگر و انتقادی نگاهی پویا به یافته‌هایی از اقصی نقاط جهان در ادوار مختلف تاریخی دارد. رویکرد در زمانی یکی از ویژگی‌های اثر در بازنمایی تغییرات رخ‌داده در زمان چون روند تطور انسان، واگرایی زبانی و پیشرفت‌هایی در ساختار اجتماعی است.

این کتاب در سه بخش و هجده فصل سامان یافته است. بخش نخست با عنوان مفاهیم پایه در انسان‌شناسی مشتمل بر شش فصل است که در آن به معرفی علم انسان‌شناسی، زیرشاخه‌های آن و کاربردهای هر یک، تطور انسان، فرهنگ و روند فرهنگی‌شدن، زبان و گویش می‌پردازد. بخش دوم با عنوان مطالعه جوامع گوناگون شامل ۶ فصل است. در خلال این فصول، روند پیچیده شدن جوامع بشری از ساده‌ترین فرم (دسته) تا پیچیده‌ترین شکل (جوامع صنعتی) مرور خواهد شد و در هر فصل مثال‌هایی از سرتاسر جهان برای آشنایی بیش‌تر خواننده با روند شکل‌گیری این پیچیدگی‌ها و عوامل مؤثر در آن ذکر شده است.

بخش سوم تحت عنوان جهانی‌شدن و تأثیرات آن نیز همچون بخش‌های قبلی مشتمل بر ۶ فصل است که در آن به روند جهانی‌شدن و تأثیرات آن در قلمروهای مختلف سیاسی _ جغرافیایی همچون امریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه پرداخته شده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->