ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزارت ورزش و جوانان مالکیت سرخابی‌ها را نپذیرفت| آغاز شمارش معکوس برای واگذاری تکذیب واگذاری قطعی استقلال به یک هلدینگ سرمربی محبوب سردار آزمون در راه ترکیه یخچالی در تیم منتخب هفته لیگ دو آلمان + عکس امیدواری به بازگشت یامگا ال‌کلاسیکو، آخرین فرصت ژاوی؟
سرخط خبرها
خبر غافل‌گیرکننده برای مشهدی‌ها

تیم هندبال دختران ارشیاشید مشهد از لیگ برتر کناره‌گیری کرد

  • کد خبر: ۱۳۶۹۰
  • ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
تیم هندبال دختران ارشیاشید مشهد از لیگ برتر کناره‌گیری کرد
تیم بومی‌ دختران در آستانه نیم‌فصل دوم لیگ برتر هندبال کنار کشید
مژده رنگیان - درحالی‌که تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر قرار بود پس از ۲۱ روز تعطیلی در نیم‌فصل، رقابت‌ها را از سر بگیرند، خبر بدی برای هندبالیست‌های مشهدی به گوش رسید؛ تیم هندبال دختران ارشیاشید از لیگ برتر کناره‌گیری کرد. تیمی‌که با بازیکنان کاملا بومی‌و جوان، خود را مهیای حضور در لیگ برتر کرد. پیش از شروع مسابقات همه‌چیز خوب پیش می‌رفت، اسپانسر حضور داشت و تمرینات به صورت منظم در سالن کوثر مشهد برگزار می‌شد. مربی سال قبل تیم لیگ‌برتری اشتادسازه هدایت تیم را برعهده داشت و تیم در اولین بازی خانگی خود در سالن شهید بهشتی به میدان رفت. هر چند شرایط این تیم هرگز قابل مقایسه با تیم همشهری آن یعنی اشتادسازه نبود. اشتادسازه امسال برای قهرمانی و جام باشگاه‌های آسیا بسته شده و به‌همین‌خاطر بودجه، کادر فنی، بازیکنان و امکانات همگی متناسب با این هدف درنظر گرفته شده بود که دراین‌بین چند بازیکن مشهدی نیز در ترکیب قرار گرفته بودند.

خبر غافل‌گیرکننده برای مشهدی‌ها
تصور می‌شد تیم ارشیاشید با بضاعت بسیار کمتر بتواند شگفتی ساز شود و بزرگ‌ترین کار آن‌ها حفظ سهمیه تیم در لیگ برتر باشد؛ اما خیلی زود همه‌چیز تغییر کرد. این تیم سالنی برای تمرین نداشت و ممکن بود بین ۲ بازی تنها یکی‌دو جلسه تمرین داشته باشند، حتی برای تأمین سالن میزبانی از مسابقات خانگی هم با مشکل روبه‌رو شدند که درنهایت سالن دانشگاه فردوسی در نظر گرفته شد. آن‌ها در بازی خارج از خانه مقابل نفت‌وگاز گچساران حاضر نشدند و فدراسیون علاوه بر اعلام نتیجه به سود حریف، آن‌ها را جریمه مالی و تهدید کرد، شایعه کناره گیری پیچید و یکی پس از دیگری بازی‌ها را به حریفان خود واگذار کردند. با این شرایط نیم‌فصل به پایان رسید و درحالی‌که احتمال می‌رفت لیگ را همین‌طور افتان‌و‌خیزان ادامه دهند، خبر کناره گیری آن‌ها روی خروجی سایت فدراسیون قرار گرفت و بازی نخست آن‌ها برابر سپاهان برگزار نشد.

حق تیم ما این نبود
در این مدت تلاش برای شنیدن صحبت‌ها از زبان ملیحه نوری، سرمربی تیم، بی‌ثمر ماند، مسئولان ورزشی استان هیچ واکنشی نشان ندادند و تنها نفسیه رشیدی، دروازه‌بان ارشیاشید، در مصاحبه‌ای اظهار کرد: ما حتی برای بازی لباس نداشتیم و این خنده دارترین بخش یک ورزش است که شب قبل از مسابقه دنبال لباس برای بازی بودیم. این یعنی فاجعه و زمانی که جویای این قضایا از طریق هیئت می‌شدیم، به ما می‌گفتند هیئت اجازه دخالت ندارد. او ادامه داد: خیلی درد است که این‌قدر راحت کنار گذاشته شویم و همه فکر می‌کنند برای ما قبول باخت راحت است. تیم ما اصلا حقش این نبود، چون حرف زیادی برای گفتن داشتیم. بازیکنان ما یکی یکی رفتند، چون هم باید کار می‌کردند هم ورزش و تمرین. عده‌ای آسیب‌دیدگی‌هایی داشتند که مانع بازگشتشان به تیم شد و از طرفی برخی خانواده‌ها مانع می‌شدند. هنوز هم برای ما باورش سخت است که این‌طور از لیگ کنار گذاشته شویم. امیدوارم صدای ما به کسانی که بد کردند، برسد؛ به کسانی که بدون دریافت هیچ وجهی در این مدت عاشقانه بازی کردند.

نیاز به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان
حوریه صادق زاده، نایب‌رئیس بانوان هیئت هندبال استان، نیز با اظهارتأسف از این تصمیم تصریح کرد: روز پنجشنبه پیش از شروع نیم‌فصل جلسه‌ای سه‌ساعته برای حل این مشکل در هیئت برگزار شد. همه ما به‌همراه سروری، مسئول ورزش بانوان استان، تلاش کردیم این تیم به لیگ بازگردد، اما کار این تیم با بیست‌سی‌میلیون حل نمی‌شد و بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای نیم‌فصل دوم و سفر به شهر‌های مختلف نیاز بود که امکان تأمین آن وجود نداشت. اسپانسر نیز قول داد به ما خبر بدهد؛ اما دیگر خبری نشد و تیم انصراف داد.

مشکل تیم فقط مالی نبود
اما قلی‌زاده، رئیس هیئت هندبال طرقبه و شاندیز، که تیم ارشیاشید زیرنظر این هیئت در رقابت‌ها حاضر شده بود، به‌جز مباحث مالی از مشکلات دیگری نیز سخن گفت. او اظهار کرد: متأسفانه اسپانسر در لیگ برتر با هزینه‌های زیادی روبه‌رو شد که گویا آن را پیش‌بینی نمی‌کردند، زیرا این حامی‌مالی تجربه لیگ یک را داشته است. ما پیش از شروع لیگ از هزینه‌های بالای لیگ برتر گفته بودیم. او مدعی شد: نامه‌ای که به فدراسیون هندبال و هیئت استان مبنی بر کناره‌گیری تیم هندبال بانوان ارشیاشید ارسال شد، توسط من انجام شد نه اسپانسر. دلیل این کناره‌گیری نیز فقط مالی نبود بلکه ۶ علت را در نامه ذکر کرده‌ام. فدراسیون گویا قوانینی را که وجود دارد، برای تیم ما با سخت‌گیری بیشتری اجرا می‌کند. ما به موارد زیادی اعتراض داشتیم که الان زمان مطرح کردن آن‌ها نیست. قرار است جلسه‌ای در هیئت با حضور حامی‌مالی برگزار شود که خروجی آن را اعلام خواهیم کرد. شاید در صورت حل شدن برخی موارد امکان بازگشت به ادامه لیگ برتر باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->