پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

تراژدی خانگی دختران در بسکتبال و هندبال

  • کد خبر: ۱۱۷۱۱
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳
تراژدی خانگی دختران در بسکتبال و هندبال
۲ نماینده کاملا بومی مشهد، شکست‌های تلخی را در خانه متحمل شدند
پردیس حسینی - در پایان هفته‌ای که تمام تیم‌های مشهدی بانوان در مشهد باید به‌مصاف حریفان خود می‌رفتند، ۲ تیم بسکتبال و هندبال مشهد در زمین خود با تراژدی غم‌انگیزی روبه‌رو شده و مغلوب شدند.

شکست برابر ثانیه‌ها
دختران بسکتبالیست مشهدی با بدشانسی، پیروزی مهم خانگی خود را میلی‌متری از دست دادند. لیگ برتر بسکتبال بانوان به هفته پنجم و البته پایانی نیم‌فصل خود رسید.
مشهدی‌ها بعد از ۲ هفته بازی خارج از خانه در مشهد میزبان حریف خود بودند تا بتوانند خاطرات تلخ هفته گذشته و شکست عجیب در آبادان را فراموش کنند. تیم بانوان آویژه‌صنعت پارسا با نتیجه دوراز‌ذهن ۱۰۱به۲۸ بازی را به حریف واگذار کرده بود. آن‌ها یکی‌دو بازیکن اصلی خود را به‌همراه نداشتند و گویا از نظر روحی‌روانی نیز بازیکنان تیم از آمادگی کافی برخوردار نبودند. بااین‌حال پارسایی‌ها تصمیم گرفتند تا دوباره متحد شوند و با کسب پیروزی مقابل تیم خانه بسکتبال کردستان، روحیه و امید را به تیم بازگردانند.
روز پنجشنبه از ساعت۱۱ در خانه بسکتبال مجموعه سجاد، تیم آویژه میزبان خانه بسکتبال کردستان بود. نماینده مشهد با یک برد و ۳ شکست و ۵ امتیاز در رده پنجم جدول شش‌تیمی قرار داشت و تیم کردستان نیز دقیقا با همین عملکرد، اما با تفاضل گل بهتر، در رده چهارم جای گرفته بود. طبق پیش‌بینی‌ها، تماشاچیان حاضر در سالن، بازی پایاپای و نزدیکی را از هر ۲ تیم شاهد بودند؛ اما تیم کردستان با حملات زیاد سعی داشت کار را برای نماینده مشهد در خانه سخت کند.
تعداد هواداران از بازی گذشته کمتر هستند، اما همین تعداد نیز با شیپور، بوق و تشویق‌های خود از تیم مشهد حمایت می‌کنند. دختران بسکتبالیست آویژه با عملکرد خوبشان می‌توانند در کوارتر دوم از حریف پیش بیفتند و اسکوربرد سالن نتیجه ۳۴ بر ۲۹ را به سود شاگردان یاس قائم‌مقامی نشان می‌دهد. سرعت بالاست و اشتباهات بازیکنان نیز افزایش می‌یابد و همین موضوع فرصت مناسبی را در اختیار حریف قرار می‌دهد و فاصله ۲ تیم به ۱۲ امتیاز می‌رسد. مشهدی‌ها که خود را دوباره در آستانه شکست می‌دیدند، دست‌به‌کار می‌شوند و در عملکردی دیدنی، این اختلاف را به صفر می‌رسانند و ۳ امتیاز از کردستان فاصله می‌گیرند. کوارتر آخر، اشتباهات، خستگی و بدشانسی دست به دست هم می‌دهد تا دختران تیم مشهد دوباره از پیروزی دور شوند و در رقابتی تنگاتنگ در ۳۰ ثانیه پایانی، بازی به اوج حساسیت خود می‌رسد که هر ۲ تیم ۷۲ بر ۷۲ مساوی هستند. در ۱۹ ثانیه مانده به پایان بازی، حریف ۷۵ امتیازی می‌شود و مشهد ۷۳ امتیازی. تیم مشهد که با سرعت زیاد به‌دنبال جبران این اختلاف میلی‌متری است، ۲ ثانیه مانده به پایان بازی، ۲ پرتاب آزاد به دست می‌آورد؛ اما بازیکن نارنجی‌پوش آویژه که دیگر نایی در بدن ندارد، نمی‌تواند از این فرصت طلایی استفاده کند و با سوت پایان بازی، با چشمانی گریان و حسرت زیاد، زیر تور بسکتبال می‌نشیند؛ صحنه‌ای که تماشاچیان نیز با شوک شکست، در حال تماشای آن بودند. آویژه‌صنعت با این شکست و با ۶ امتیاز، نیم‌فصل را به پایان می‌رساند و در رده پنجم جدول شش‌تیمی گروه‌ب قرار می‌گیرد.
یاس قائم مقامی، سرمربی تیم آویژه‌صنعت پارسا، پیش از شروع فصل نیز از نیاز این تیم به جذب حداقل ۲ بازیکن باتجربه‌تر صحبت کرده بود، موضوعی که مدیران و حامی مالی این تیم به آن توجه نکردند و نتیجه آن را می‌توان در این ثانیه‌های حساس مشاهده کرد. باید دید دختران آویژه چگونه نیم‌فصل دوم را شروع می‌کنند تا بتوانند برای فصل آینده در لیگ برتر باقی بمانند.

شهرآورد کاملا یک‌طرفه.
اما در روز جمعه دقیقا در همان ساعتی که فوتسالیست‌ها در سالن بهشتی میزبان سایپا بودند، شهرآورد جذاب هندبال بانوان مشهد نیز در هفته آخر نیم‌فصل اول لیگ برتر هندبال آغاز شد و تیم ارشیاشید در خانه خود یعنی سالن امام‌رضا (ع) دانشگاه فردوسی میزبان تیم قدرتمند همشهری خود یعنی اشتادسازه بود.
تقابل ۲ تیم مشهدی، درواقع جدال صدرنشین و قعرنشین جدول لیگ بود؛ تقابل تیم کهکشانی، غیربومی و پول‌دار اشتادسازه مشهد که امسال با هدف قهرمانی و حضور در جام باشگاه‌های آسیا تشکیل شده است با تیم کاملا مشهدی، کم‌بضاعت و جوان و کم‌تجربه ارشیاشید. اشتادسازه با ۱۰ امتیاز در صدر جدول قرار داشت و تیم ارشیا بدون امتیاز در انتهای جدول. تمامی این ویژگی‌ها باعث شده بود تا در هفته آخر نیم‌فصل شاهد بازی نابرابری در مشهد باشیم. پیش‌بینی نتیجه این دیدار سخت نبود؛ اما وخامت اوضاع بیشتر از آنچه تصور می‌شد، بود؛ به‌طوری‌که در طول این بازی، تیم ارشیا فقط توانست ۸ گل وارد دروازه حریف همشهری خود کند. آماری که برای یک تیم لیگ‌برتری بسیار کم و کم‌سابقه است. علاوه بر شرایط ۲ تیم، هواداران نیز برابر نبودند و بیشتر به سود اشتادسازه بود. این دیدار یک‌طرفه درنهایت با نتیجه ۳۲ بر ۸ به پایان رسید تا اشتادسازه و شاگردان نشمین شافعیان، نیم‌فصل را مقتدرانه با قهرمانی به پایان برسانند. قطعا با ادامه چنین‌شرایطی و عدم جذب بازیکنان باتجربه‌تر توسط ارشیا، باید شاهد نتایج ضعیف‌تر از این تیم در نیم‌فصل دوم باشیم. در‌حال‌حاضر اشتادسازه با ۱۲ امتیاز صدرنشین است، تأسیسات دریایی با ۱۱ امتیاز دوم است و شاملی کازرون با ۱۰ امتیاز در رده سوم قرار گرفته است. تیم ارشیاشید مشهد نیز همچنان بدون پیروزی و با صفر امتیاز در جایگاه هشتم لیگ برتر هندبال قرار گرفته است. ممکن است در صورت ادامه مشکلات ارشیا، در نیم‌فصل دوم شاهد کناره‌گیری این تیم جوان و باانگیزه از لیگ برتر هندبال نیز باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->