رونمایی از کتاب حکایت‌های گلستان سعدی به خط بریل توسط شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۱۳۷۹۶۱
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
رونمایی از کتاب حکایت‌های گلستان سعدی به خط بریل توسط شهرداری مشهد
شهردار مشهد مقدس گفت: امروز از کتاب حکایت‌های گلستان سعدی به خط بریل برای اولین بار در کشور رونمایی می‌شود و این آمادگی وجود دارد که فایل پی دی اف این کتاب به صورت رایگان در اختیار دیگر شهر‌ها قرار بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالله ارجائی شهردار مشهد در نشستی با پرسنل دارای معلولیت شهرداری مشهد به مناسبت روز جهانی معلولان گفت: یک مجموعه پرکار الزاما مجموعه موفقی نیست و باید موفقیت، با اهداف خاصی همراه باشد.

وی ادامه داد: ما امروز خادم زائران و مجاوران امام مهربانی ها هستیم و تسری صفات بارز امام رضا(ع) به هندسه شهری مشهد وظیفه یکایک ماست. حال ما در این شهر تعدادی شهروند داریم که نیازهای ویژه دارند و باید به آن نیز رسیدگی کنیم.

ارجائی تصریح کرد: در کشور ما بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از آحاد جامعه را افرادی با نیاز‌های ویژه تشکیل می‌دهند. حال سوال اینجاست که چرا این افراد در شهری مانند مشهد دیده نمی‌شوند؟ چون ما شهر را برای حضور حداکثری این شهروندان مهیا نکرده ایم.

شهردار مشهد مقدس یادآور شد: وقتی یک نابینا در ایستگاه اتوبوس متوجه ورود اتوبوس مدنظر خود نشود و یا یک فرد ناشنوا در واگن قطار شهری متوجه نباشد که کجای مسیر حرکت خود است، چگونه می تواند در جامعه حاضر شود و شهر از از توانمندی های او سود ببرد؟ ما موظف هستیم تا شهر را برای حضور حداکثری آنان فراهم آوریم.

ارجائی که در جمع همکاران اداری دارای معلولیت شهرداری سخن می گفت خاطرنشان کرد: برخی مطالبات همکاران عزیز قابل پیگیری است و بنده و معاونان برآنیم تا از ظرفیت وجودی و فکری شما بهره مند شویم. مواردی همچون برپایی نمایشگاه های تولیدات ویژه معلولان، امکان خدمت در نزدیک ترین منطقه شهرداری به محل سکونت کارمندان دارای معلولیت براساس تخصص و شدت معلولیت آنها، فرایند تبدیل وضعیت کارمندان با توجه به قوانین موجود، تهیه مسکن و اولویت معلولان در خانه دار شدن و نظایر چنین درخواست هایی حتما پیگیری خواهد شد و تا حد امکان تمام تلاش ما حمایت از شما خواهد بود.

رونمایی از جدیدترین دستاوردهای حوزه معلولان به کوشش مدیریت شهری

محمد جواد شکوری در نشست صمیمی با همکاران دارای نیاز‌های ویژه شهرداری که به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار شد، اظهار کرد: شهردار مشهد از ابتدای قبول مسئولیت، دغدغه داشتن شهر دسترس پذیر را داشتند و بر همین اساس جزو اولین انتصاب‌های ایشان، مشاوری برای افراد دارای معلولیت بود تا بتوانیم مسائل و مشکلات شهری این دوستان را پیگیری کنیم.

وی افزود: بیش از دو دهه است که در کشور‌های توسعه یافته، شهر‌هایی دسترس پذیر با شاخص‌های بسیار سخت ایجاد می‌شود و در کشور ما نیز این امر آغاز شده، اما مسیر آن کند است.

مشاور شهردار مشهد در امور افراد دارای معلولیت بیان کرد: داشتن چارت اداری در ابرسازمان‌ها مانند شهرداری‌ها، آستان قدس و ... برای پیگیری نیاز‌های افراد دارای معلولیت ضروری است تا با سرعت بیشتری به سمت ایجاد شهر دسترس‌پذیر حرکت کنیم.

شکوری ضمن اشاره به اینکه شهر برای حضور افراد دارای معلولیت آماده نیست، خاطرنشان کرد: بعد از داشتن شهر دسترس‌پذیر، گام دوم وجود شهری است که بتواند از ظرفیت و پتانسیل ۱۰ تا ۱۵ درصد جامعه استفاده کند.

وی اضافه کرد: در دوره ششم مدیریت شهری با شعار جهان شهر برکت و کرامت، باید کار‌هایی انجام دهیم که کرامت افراد گروه هدف بهتر و کامل‌تر رعایت شود لذا در این راستا اقدامات نظیر مناسب‌سازی حمل‌ونقل عمومی، مناسب‌سازی پیاده‌روها، ساخت پارک و... انجام شده است.

مشاور شهردار مشهد در امور افراد دارای معلولیت تصریح کرد: امروز از کتاب حکایت‌های گلستان سعدی به خط بریل برای اولین بار در کشور رونمایی می‌شود و این آمادگی وجود دارد که فایل پی دی اف این کتاب به صورت رایگان در اختیار دیگر شهر‌ها قرار بگیرد.

شکوری گفت: یکی از اهداف ما این است که با دستور شهردار یک دستگاه چاپ بریل خریداری شود تا از این طریق نابینایان از سراسر کشور کتاب مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب از شهر مشهد خریداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین در این دوره حمل و نقل عمومی برای افراد دارای معلولیت رایگان شده است که هر فرد می‌تواند در هر ماه ۱۰۰سفر رایگان داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->