رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: ما از تعداد افراد بازداشت شده هیچ آماری نداریم

  • کد خبر: ۱۳۸۲۰۳
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: ما از تعداد افراد بازداشت شده هیچ آماری نداریم
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: گاهی اوقات تصادفاتی اتفاق می‌افتد و فردی بر اثر این تصادف فوت می‌کند یا کسی در اثر حادثه دیگری فوت می‌کند، دشمن در فضای مجازی تلاش می‌کند این فوت را به بازداشت و نیروی انتظامی و ضرب و جرح ربط بدهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در رابطه با انتشار برخی خبر‌ها پیرامون صدور احکام برای افراد کمتر از ۱۸ سال در شرایطی که مسئولان همواره تاکید کرده‌اند زندانیان و بازداشتی‌های کمتر از ۱۸ سال اکثرا آزاد شده‌اند، گفت: ببینید یکی از مشکلاتی که وجود دارد اعتماد بی‌جا به عرصه فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی است آن هم در فضا‌هایی که سندیت و مرجعیت ندارد و با انتشار اخبار این‌چنینی جامعه را نگران کرده و آرامش جامعه را برهم می‌زنند.

وی ادامه داد: باید دقت کنیم که هم در مواقع گذشته هم در این شرایط کنونی شایعات و دروغ‌ها خیلی زیاد است و حواسمان جمع باشد که دشمن دارد این شایعات و دروغ‌ها را تولید و بازنشر می‌کند تا بتواند از این طریق اثرگذاری در جهت منافع خود ایجاد کند.

غضنفرآبادی افزود: گاهی اوقات تصادفاتی اتفاق می‌افتد و فردی بر اثر این تصادف فوت می‌کند یا کسی در اثر حادثه دیگری فوت می‌کند، دشمن در فضای مجازی تلاش می‌کند این فوت را به بازداشت و نیروی انتظامی و ضرب و جرح ربط بدهد. باید در اینگونه مسائل مراقبت کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: با این همه دروغی که در فضای مجازی گفته می‌شود و بار‌ها و بار‌ها برای مردم در موضوعات مختلف این دروغ‌ها روشن و مشخص شده است، باید ما یک مقدار نسبت به این فضای مجازی بی‌اعتماد شویم دیگر؛ یعنی اصل را بگذاریم بر دروغ مگر اینکه در ادامه نهاد‌های امنیتی و قضایی و ... حقیقت یک مساله‌ای را اعلام کنند.

غضنفرآبادی در پاسخ به سوالی پیرامون آمار افراد بازداشت شده گفت: نه، ما از تعداد افراد بازداشت شده هیچ آماری نداریم.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در رابطه با انتشار برخی اخبار و گلایه افراد نسبت به افزایش حق‌الوکاله وکلای ماده ۴۸ی در شرایط کنونی، گفت: این را اگر وجود دارد به ما گزارش بدهند با رئیس قوه قضاییه صحبت و این مساله را پیگیری کنیم.

وی تاکید کرد: البته تعداد وکلای ماده ۴۸ی خیلی زیاد است و اگر فرد یا افراد محدودی چنین اقدامی کرده باشند شاید تاثیری نداشته باشد، اما اگر موضوع فراگیری باشد در این زمینه به ما گزارش بدهند، حتما رسیدگی و پیگیری می‌کنیم.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->