سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی»
سرخط خبرها

نخستین برف پاییزی، مشهدی‌ها را غافل‌گیر و مدارس را تعطیل کرد

  • کد خبر: ۱۳۸۲۸۱
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
نخستین برف پاییزی، مشهدی‌ها را غافل‌گیر و مدارس را تعطیل کرد
دیروز، مشهد به‌لطف دانه‌های سفیدی که مانند برف شادی بر دل شهروندان نشست، سرتاسر سپیدپوش شد. انگار که هروقت انتظار اتفاقی را نداشته باشیم، بیشتر به دلمان می‌چسبد؛ مانند برف ناگهانی دیروز که شهر را بی‌صدا سپیدپوش کرد. چند شبی بود که مشهدی‌ها شعله بخاری‌هایشان را بیشتر کرده بودند تا به جنگ سوزوسرما بروند.

سعیده آل‌ابراهیم  | شهرآرانیوز، صبح دیروز، اما از همان روز‌هایی بود که برای مشهدی‌ها شادی‌آفرین شد. بارش برف دیروز لبخند را مهمان لب بیشتر مردم کرد و سبب شد با وجود سرما، عجله‌ای برای رسیدن به محل کار یا خانه نداشته و بیشتر نظاره‌گر رخت سفیدی باشند که برف بر تن شهر پوشانده بود. بعضی شهروندانی که برای رسیدن به محل کار، صبح زود خانه را ترک می‌کنند، دانه‌های ریز برفی را شاهد بودند که روی زمین آب می‌شد. اما آن‌قدر خاطره ذهنی شان از یک روز برفی دور بود که با تلفن‌همراهشان عکس و فیلم می‌گرفتند تا حال‌وهوای روز سفید مشهد یادشان بماند.
بچه‌های کوچک کشان‌کشان دست پدر و مادرشان را به‌سمتی می‌کشیدند که برف روی زمین نشسته است تا کمی برف‌بازی کنند. هنوز ساعتی هم از شروع بارش برف نگذشته بود که عکس آدم‌برفی‌ها با همان دکمه‌های قدیمی و هویج در شبکه‌‎های مجازی منتشر شد.

پیش‌بینی با تأخیر

به‌روایت هواشناسی، چند روزی است که سامانه بارشی در خراسان‌رضوی مستقر شده است، اما قرعه بارش برف به روز یکشنبه افتاده بود. هواشناسی استان از بارش پراکنده برف در نواحی سردسیر خبر داده بود، اما ساعت شروع بارش‌ها دقیق اعلام نشده بود و به همین دلیل برخی شهروندان بدون همراه‌داشتن تجهیزات مناسب به دل جاده‌ها زده بودند و در نتیجه، بارش برف غافل‌گیرشان کرده بود که همین مسئله تصادفاتی را هم به بار آورد. برودت هوا و میزان بارش برف در استان، حوالی ظهر دیروز و در دقیقه نود مدارس ابتدایی در مناطق و شهرستان‌های مشهد، تبادکان، نیشابور، رضویه و احمدآباد و همه مراکز استثنایی را هم در نوبت عصر تعطیل کرد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان‎رضوی نیز در گفتگو با خبرنگار شهرآرا درباره غافل‌گیری شهروندان و پیش‌بینی‌نکردن دقیق هواشناسی، اختلاف حدود سه‌چهارساعته بین پیش‌بینی هواشناسی و وقوع بارش در مشهد را تأیید کرد و گفت: پیش‌بینی کرده بودیم بارش برف از ساعت یازده‌دوازده ظهر دیروز شروع شود، اما چند ساعت زودتر آغاز شد. یحیی قائنی‌پور اظهار کرد: میزان بارندگی تا حدود ساعت پانزده دیروز پنج میلی‌متر بود. البته این بارش‌ها به‌هیچ‌وجه قادر به جبران کمبود بارش‌هایمان نخواهد بود. او با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امروز دیگر بارشی نداشته باشیم، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، سه‌شنبه و چهارشنبه در جنوب استان شاهد بارش خواهیم بود که وقوع بارش برای مشهد بسیار ضعیف است.

امروز؛ سردترین روز هفته

همچنین به‌گفته آیدا فاروقی، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی، امروز سردترین روز هفته است و امشب کمینه دمای هوای مشهد ۶-درجه و صبح سه‌شنبه ٣درجه خواهد شد. از صبح امروز هم به‌تدریج از میزان بارش‌ها کاسته و سپس قطع می‌شود.

لغزندگی جاده‌ها

براساس اعلام جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی، بارش باران سطح جاده‌های اصلی و فرعی در مناطق شمالی استان را لغزنده کرده است.
محسن نجات، مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌رضوی، هم دیروز با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی استان درباره وقوع برف، کولاک و تندباد لحظه‌ای در ارتفاعات، خطاب به فرمانداران و رؤسای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها دستور داد تدابیر لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی اتخاذ کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->