آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

شر یک شرور از سر مشهدی‌ها کم شد

  • کد خبر: ۱۳۸۵۰۶
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
شر یک شرور از سر مشهدی‌ها کم شد
ماجرای دستگیری یک قاچاقچی سابقه‌دار که هنگام فرار، با گلوله پلیس در بولوارامامت کشته شد.

جواد ابوعطا  | شهرآرانیوز؛  صدای تیر که بلند شد، تمام صدا‌های دیگر تبدیل به پس‌زمینه‌اش شد. برای لحظاتی پس از شنیده شدن صدای تیر هیچ تحرکی به‌چشم نمی‌آمد و همه در شوک بودند و خیلی‌ها نمی‌دانستند علت تیراندازی مأموران چه بوده است. اما خودرویی که هدف تیراندازی پلیس واقع شده بود، بدون توجه همچنان روی خط ترس یا لجاجت به مسیر خود ادامه داد و قصد توقف مقابل مردان قانون را نداشت؛ البته این فرار دیری نپایید و در ادامه، خودرو با تدابیر مأموران انتظامی متوقف شد. بررسی مأموران نشان داد که متهم تحت تعقیب در این عملیات به ضرب گلوله زخمی شده است که بلافاصله به بیمارستان منتقل شد؛ هرچند که تلاش کادر درمان مؤثر نبود و این فرد پس از سیزده سال شرارت، کشته شد.

ماجرای این پرونده به تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ بازمی‌گردد. شهروندان ساعت ۱۸:۳۰ روز یکشنبه به پلیس اعلام کردند که مردی جوان با در دست داشتن قمه، شروع به عربده‌کشی کرده و موجب رعب و وحشت میان مردم شده است.
با دریافت این خبر، بلافاصله سرهنگ احمد نگهبان، رئیس‌پلیس مشهد، از مأموران انتظامی کلانتری سجاد خواست تا به موضوع ورود کنند و جلوی خسارت‌های احتمالی به شهروندان را بگیرند.

ورود پلیس به بولوارامامت

باتوجه‌به حساسیت موضوع و درخطر بودن جان شهروندان، تیم گشت کلانتری سجاد بدون تعلل، خود را به محل وقوع جرم در بولوارامامت مشهد رساندند. بررسی‌ها نشان داد که شروری جوان با در دست داشتن قمه، اقدام به ایجاد وحشت عمومی میان شهروندان کرده است.
متهم به محض رویارویی با مأموران قانون به‌سمت یک خودرو پراید دوید و از صحنه فراری شد. بررسی پلاک خودرو نشان داد که دست‌کاری شده است. متهم باسرعت از محل متواری شد و مأموران نیز عملیات تعقیب‌وگریز را آغاز کردند.
فرمان‌های متوالی ایست پلیس کارساز نشد و متهم حاضر نبود دربرابر قانون تسلیم شود. در این میان، مأموران پلیس با به‌کارگیری قانون استفاده از سلاح و دادن اخطار با تیراندازی هوایی -که با بی‌توجهی متهم همراه بود- به‌سمت خودرو تیراندازی کردند.
انگار متهم هرگز قصد نداشت متوقف شود، اما پس از تیراندازی پلیس، ناگهان از سرعت خودرو کاسته شد و مأموران توانستند آن را متوقف کنند.

پایان مرگ‌بار ۱۳ سال شرارت

با متوقف شدن خودرو، مأموران متوجه شدند که متهم، تیر خورده و این شرور خیابانی زمین‌گیر شده است. اصرار متهم به فرار موجب شده بود خون زیادی از دست بدهد و زمانی پلیس به‌سراغش رفت که از شدت جراحت، بی‌حال شده بود و باوجود حضور تکنسین‌های اورژانس در محل و انجام اقدامات درمانی، جان خود را از دست داد.

پس از استعلام هویت متهم، مأموران اقدام به بازرسی از خودرو او کردند. در بازرسی از این خودرو پراید، ۱۷۰‌گرم ماده‌مخدر گل، پنجاه گرم حشیش در بسته‌های آماده فروش، دو دستگاه ترازوی دیجیتال، یک قبضه قمه، یک قبضه چاقو، چهل عدد قرص کلونازپام و تعداد زیادی بسته مخصوص بسته‌بندی موادمخدر کشف شد.
هم‌زمان با انجام اقدامات لازم و هماهنگی‌های قانونی، سابقه متهم نیز به مأموران اعلام شد. این فرد به عناوین مجرمانه مختلفی ازقبیل نگهداری موادافیونی در سال ۱۳۸۸، دو فقره تهدید و فحاشی در سال ۱۳۹۱، فروش موادمخدر در سال ۱۳۹۲، سرقت در سال ۱۳۹۶ و فروش موادمخدر در فروردین سال ۱۴۰۱، بار‌ها به زندان منتقل و پس از پایان محکومیت آزاد شده بود.

برخورد با متهمان ادامه دارد

فرمانده انتظامی مشهد درباره این پرونده به خبرنگار ما گفت: بدون هیچ تعللی با برهم‌زنندگان نظم و امنیت برخورد می‌کنیم و جلوی تکرار جرم را به متهمان نخواهیم داد.
سرهنگ نگهبان ادامه داد: با هدف برخورد با متهمان، هرماه طرح‌هایی در مشهد اجرا می‌شود که جدیدترین آن‌ها یعنی مرحله هفتم «طرح ارتقای امنیت اجتماعی» به مدت ۴۸ ساعت در مشهد اجرا شد.
وی با اشاره به نتایج این طرح بیان کرد: مأموران در این مرحله، موفق به کشف ۶۱ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه شدند و با شناسایی چند محل اختفای سارقان سابقه‌دار در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه، مأموران انتظامی شانزده متهم به سرقت و پنج مال‌خر را دستگیر کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->