برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

«وال» و «پلنگ سیاه ۲» پرفروش‌ترین های گیشه

  • کد خبر: ۱۳۹۵۴۶
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
«وال» و «پلنگ سیاه ۲» پرفروش‌ترین های گیشه
در هفته گذشته دو فیلم تجاری و هنری «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» و «وال» عنوان پرفروش‌ترین فیلم و بزرگترین افتتاحیه فیلم هنری را به خود اختصاص دادند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فیلم «وال» به کارگردانی دارن آرنوفسکی، محصول کمپانی A۲۴ در باکس آفیس هفته گذشته و در اکران محدود، عنوان بزرگترین افتتاحیه یک فیلم ARTHOUSE‌/مستقل و هنری را به خود اختصاص داد.

این فیلم با بازی «برنارد فریزر» با اکران در ۶ سالن ۳۶۰ هزار دلار فروخت، یعنی هر سالن ۶۰ هزار دلار. این فروش بالاترین میزان فروش از میانگین هر سالن سینما در سال ۲۰۲۲ و دومین بعد از آغاز همه‌گیری کرونا است. فیلم بعدی از این منظر، «همه چیز همه جا یکدفعه» است که در هر سالن ۵۰ هزار دلار فروش داشت.

اما «امپراطوری نور» محصول کمپانی سرچ‌لایت با فروش هر سالن کمتر از هزار و ۵۰۰ دلار، در کل ۱۶۰ هزار دلار از ۱۱۰ سالن فروش کرد.

در اکران‌های سال ۲۰۲۲، تنها یک فیلم مستقل، کمدی تاریک «همه‌جا همه‌جا به یکباره» توانسته فروش تجاری بزرگ پیدا کند و ۱۰۰ میلیون دلار در سطح جهانی به دست آورد. دیگر فیلم‌های تحسین‌شده‌ای که احتمالاً در رقابت‌های اسکار قرار خواهند گرفت، مانند «تار» با ۵.۳ میلیون دلار، «مثلث غم» با ۴ میلیون دلار و «زمان آرماگدون» با ۱.۸ میلیون دلار، نتوانستند خریدار زیادی جذب کنند.

اما فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» با ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار جمع فروش داخلی خود را به ۴۰۹ میلیون دلار رساند و برای پنجمین هفته پرفروش‌ترین فیلم هفته شد.

این فیلم سومین فیلم است که در سال جاری از مرز ۴۰۰ میلیون دلار می‌گذرد. همچنین این اولین فیلم پس از «پلنگ سیاه» ۲۰۱۸ است که در پنج آخر هفته متوالی رتبه اول جدول باکس آفیس را دارد.

این فیلم در سطح جهانی نیز ۷۶۷ میلیون دلار فروش کرد و این فیلم را به عنوان ششمین فیلم پرفروش سال نام گذاری کرد.

 

بیشتر بخوانید:

«پلنگ سیاه ۲»، هفتمین فیلم رکورددار ۲۰۲۲ + تریلر



«شب خشمناک» نیز با ۸ میلیون دلار در جایگاه دوم باکس آفیس ایستاد و فروش داخلی خود را به ۲۶ میلیون دلار رساند و در سطح جهانی نیز ۴۱ میلیون دلار فروش کرد. باتوجه به بودجه ۲۰ میلیون دلاری فیلم، این فروش بازدهی مناسبی برای فیلم است.

انیمیشن «دنیای عجیب» نیز با ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار روی پله سوم باکس آفیس ایستاد و فروش داخلی خود را به ۳۰ میلیون دلار افزایش داد. این فیلم ۲۰۰ میلیون دلار بودجه داشته و باتوجه به ده‌ها میلیون هزینه تبلیغاتش، به‌نظر می‌رسد که ۱۰۰ میلیون دلار در نمایش از دست خواهد رفت.

«منو» نیز با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و فروش کلی ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار در جایگاه چهارم و «فداکاری» با ۲ میلیون و جمع فروش داخلی ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار در جایگاه پنجم باکس آفیس قرار گرفت. باوجود نقد‌های مثبت، فیلم با توجه به بودجه ۹۰ میلیون دلاری‌اش، فروش بلیت کافی و مناسبی نداشته است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->