مشهد؛ میزبان ششمین «نشست اقتصادی مشهد و هرات» مدیرکل اتباع: مهاجران افغانستانی برای شهید رئیسی سنگ‌تمام گذاشتند | سردار قاآنی به موکب مهاجران افغانستانی در مشهد رفت آغاز موج دوم اخراج اجباری مهاجران افغان از پاکستان هشدار کاظمی‌قمی درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان در افغانستان قدردانی ذبیح‌الله مجاهد از مواضع ایران در نشست دوحه ۳  روسیه لغو تحریم‌ها علیه طالبان را بررسی می‌کند معاون دبیرکل سازمان ملل: نشست دوحه به معنای عادی‌سازی روابط با طالبان نیست | آموزش دختران خواسته درجه یک جهان است ذبیح‌الله مجاهد: ما آشکارا گفتیم که خواهان روابط خوب با جهان هستیم وزارت خارجه قطر نشست دوحه را فرصتی برای گفتگو‌های معنادار دانست روز دوم نشست دوحه ۳ | جهان نگران تعامل با طالبان از نشست دوحه ۳ چه می‌دانیم؟ پیش ثبت نام دانش‌آموزان اتباع آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) دیوار کوتاه دانش‌آموزان اتباع | وزیر آموزش‌وپرورش: حضور دانش‌آموزان اتباع دلیل تراکم کلاس‌های درس است + فیلم نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان، از اهداف ما در دوحه۳ است کوله‌پشتی‌ها و پوستر‌ها | روایت انتخاباتی محمدکاظم کاظمی سخنگوی طالبان: امیدوارم هرچه خیر مردم ایران است از صندوق بیرون بیاید + فیلم حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق‌های رأی در ۵ نمایندگی سیاسی ایران آغاز رأی‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف افغانستان + فیلم سرکنسول ایران در هرات: پنج نمایندگی ایران در افغانستان فردا شعبه اخذ رای هستند قطار حامل کمک‌های ایران با استفاده راه آهن خواف – هرات به ایستگاه روزنک رسید
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نخبه پروری دانش آموزان اتباع مهم‌ترین برنامه‌ی آموزشی جمهوری اسلامی

  • کد خبر: ۱۳۹۵۹۷
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
نخبه پروری دانش آموزان اتباع مهم‌ترین برنامه‌ی آموزشی جمهوری اسلامی
رئیس مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد مواردی از برنامه های راهبردی نظام برای دانش آموزان اتباع، تکریم و تربیت پیشگامان و نخبگان آنان و تحصیل عمومی ایشان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تبیین بخش مدرسه ای برنامه راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص محصلان اتباع با حضور مهدی فیاضی،  رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با رؤسای مناطق و نواحی شهرستان های تهران برگزار شد.

مهدی فیاضی با مطرح کردن پرسش های چرا شوروی سابق و آمریکا به افغانستان حمله کردند؟، چرا چند سالی است که در غرب دختر شایسته از میان افغانستانی ها نیز برگزیده میشود؟ و چرا وزیر کانادا از اتباع افغانستانی انتخاب شده است؟ گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی با همت و همیاری بسیاری از موثرین از جمله بخشی از اتباع افغانستان و مدافعان حرم داعش را سرنگون کرد و خاورمیانه را از مزدوران داعشی استعمار نجات داد.

فیاضی تاکید کرد: مواردی از برنامه های راهبردی نظام برای دانش آموزان اتباع، تکریم و تربیت پیشگامان و نخبگان آنان و تحصیل عمومی ایشان است.

وی افزود: در هر استان ایران، آموزش به دانش آموزان به دلیل تنوع در تربیت، اخلاق، آداب و رسوم و ... متفاوت است و این موضوع برای دانش آموزان اتباع نیز صادق است و لازم است نسبت به شناخت بهتر آنها پژوهش هایی انجام شود و در اختیار معلمان قرار گیرد.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: نخبه پروری از میان دانش آموزان اتباع از اهم برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص دانش آموزان اتباع است زیرا رجال علمی، اجتماعی و فرهنگی از میان آنان باید تربیت شود، افغانستان آباد بسیار مفیدتر از افغانستان ویران برای ایران است.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در دنیا زبانزد مهمان‌نوازی است ابراز کرد: با فرهنگ سازی باید دانش آموزان افغانستانی را آموزش دهیم تا داوطلبانه به میهن خویش بازگردند زیرا اعتقاد ما این است که افغانستان را افغانستانی ها باید بسازند.

وی افزود: بخشی از پیشرفت امور عمرانی در کشور را مدیون نیروهای کاری افغانستان هستیم.

در پایان فیاضی از مدیران خواست تا با عدالت آموزشی دانش آموزان ایرانی و اتباع را در مدارس تربیت و آموزش دهند.

حضار در جلسه در مورد تراکم کلاس های ترکیبی ایرانی و افغانستانی، کمبود فضا، سرعت عمل در ساخت مدارس نیمه تمام، اسناد اتباع، ثبت ایشان در سامانه های آپ و تامین کتب اتباع تبادل نظر نمودند.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->