«زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟
سرخط خبرها

لزوم توجه به حفظ و ارتقای کرامت ارائه دهندگان خدمات در حوزه حمل و نقل مشهد

  • کد خبر: ۱۳۹۶۰۷
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
لزوم توجه به حفظ و ارتقای کرامت ارائه دهندگان خدمات در حوزه حمل و نقل مشهد
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تکمیل زنجیره خدمات حمل و نقل شایسته و کرامت محور، مستلزم کرامت بخشی به هر دو گروه استفاده کنندگان و ارائه دهندگان خدمات است.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ناطق پیش از دستور شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر بود؛ متن نطق به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

و لقد کرمنا بنی آدم و حملناهم فی البر و البحر و رزقناهم من الطیبات و فضلناهم علی کثیر من من خلقنا تفضیلاً

در آستانه ۲۶ آذرماه، روز ملی حمل و نقل و رانندگان، سلام و درود می‌فرستم به روان پاک امام راحل (ره) و شهدا، بخصوص شهدای امنیت و شهدای صنعت حمل و نقل و بویژه شهدای تاکسی رانی، اتوبوس رانی و قطار شهری مشهد مقدس و آرزوی غفران و رحمت الهی برای همکاران درگذشته و سلامت و عافیت برای عزیزان شاغل و بازنشسته.

همچنین سلام و ادب و احترام عرض می‌کنم به یکایک حاضران در جلسه و همراهان در فضای مجازی، بویژه همکاران و پیشکسوتان حوزه حمل و نقل شهری مشهد الرضا -علیه السلام- جهان شهر برکت و کرامت و عزیزان حاضر در این جلسه.

۲۶ آذرماه سالروز لبیک بزرگ‎مردان عرصه حمل و نقل به فرمان امام راحل (ره) در یکی از مقاطع حساس تاریخ کشور است. در آذرماه ۱۳۶۱ و در بحبوحه جنگ تحمیلی، وقتی کشتی‌های حامل کالا در بنادر جنوبی کشور در انتظار تخلیه بار بودند و کاهش ذخیره کالا‌های اساسی در کشور در شرایط جنگی آن زمان در حال تبدیل شدن به بحرانی بزرگ بود، رهبر کبیر انقلاب در پیامی تاریخی، کامیونداران کشور را به مشارکت در تخلیه هر چه سریع‌تر کشتی‌ها فراخواندند.

به دنبال این فراخوان، رانندگان و کامیون داران خراسانی و مشهدی در کنار همکاران خود از سراسر ایران اسلامی، صحنه‌های کم نظیری از فداکاری، ایثار و تلاش شبانه روزی برای خروج کشور و معیشت مردم از بحران به ثبت رساندند و این روز را در تاریخ و در یاد‌ها ماندگار ساختند. امروز هم اگر کشور دچار چنین بحران‌هایی شود، همه فعالان حوزه حمل و نقل، شهری و برون شهری، مسافری و باری، سبک و سنگین، راننده و فنی، اداری و میدانی، همه و همه، جان بر کف در مسیر رفع مشکلات و ارتقای خدمات به مردم کشور امام رضا (ع) پیش قدم هستند و در این راه سر از پا نمی‌شناسند.

نمونه این شور و آمادگی در خدمات رسانی به مردم را بار‌ها و بار‌ها در حوادث و مناسبت‌ها دیده ایم؛ خدمات هر ساله این خادمان گمنام در ایام اربعین حسینی (ع) در داخل و خارج کشور و در ایام پایانی ماه صفر در مشهدالرضا (ع) و مسیر‌های منتهی به آن نمونه‌هایی از این شور و شوقند که با نهایت اخلاص و تکریم مسافران و زائران انجام می‌شوند.

بله، رانندگان و کارکنان حوزه حمل و نقل وظیفه انسانی و اسلامی خود را به نحو احسن انجام می‌دهند، اما تکمیل زنجیره خدمات حمل و نقل شایسته و کرامت محور، مستلزم کرامت بخشی به هر دو گروه استفاده کنندگان و ارائه دهندگان خدمات است. همان طور که حفظ عزت و کرامت بهره برداران از خدمات حمل و نقل از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است، حفظ و ارتقای کرامت ارائه دهندگان خدمات نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

اما واقعیت این است که فعالان صنعت حمل و نقل، از جمله حمل و نقل شهری امروزه با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند. افزایش قیمت ناوگان و هزینه‌های نگه داری، فرسودگی ناوگان و عدم امکان نوسازی و بازسازی، رشد صعودی و افسارگسیخته قیمت قطعات و لوازم یدکی در چند سال اخیر، عدم تناسب دستمزد‌ها و بهای خدمات با هزینه‌های معیشت و خودرو، نابسامانی و ناپایداری بازار و شکنندگی اقتصاد حمل و نقل، برخی تناقضات در قوانین و مقررات این حوزه، نرخ کرایه‌های غیرواقعی و ناکافی و در عین حال عدم توانایی مسافران در پرداخت کرایه‌های واقعی، عدم تحقق تعهدات دولت‌ها در قبال حمل و نقل عمومی شهری و ... مهم‌ترین مشکلات این حوزه هستند و همچنان که فعالان صنعت حمل و نقل با صبر و تلاش مثال زدنی به استمرار خدمات در این حوزه می‌پردازند، کمترین وظیفه دولت محترم، مجلس محترم شورای اسلامی و مدیریت شهری حمایت و پشتیبانی و جبران هزینه‌ها و رفع موانع خدمات رسانی شایسته در این حوزه است. بیمه رانندگان، کنترل و کاهش هزینه‌های روغن، لاستیک، باتری و سایر اقلام و لوازم یدکی و مصرفی که عمدتاً تولید داخل هستند، واردات سریع و بموقع اقلام وارداتی، ارتقای کیفیت ناوگان تولیدی و ... مهم‌ترین درخواست‌های فعالان حوزه حمل و نقل از حاکمیت ملی (دولت و مجلس) است.

در سطح مدیریت شهری نیز ارائه خدمات حمایتی، تصویب و اجرای نرخ‌های عادلانه، مساعدت در نوسازی و بازسازی ناوگان، ارتقای کیفیت معابر و مسیر‌های تردد، اولویت دهی در گره‌ها و محدوده‌های ترافیکی، هوشمندسازی خدمات ارائه شده، اصلاح روش‌ها و ابزار‌های کنترل و نظارت و ... می‌توانند به ارتقای رضایت مندی این قشر عزیز و زحمت کش و بهبود کیفیت خدمات به زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها منجر شوند.

در همین راستا شورای اسلامی شهر مشهد الرضا (ع) و مدیریت شهری در دوره ششم از بدو استقرار با اقداماتی از قبیل پیگیری اصلاح اجزای حقوق و دستمزد اتوبوسرانان، نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوس رانی، اصلاح کرایه تاکسی‌های شهری، افزایش سقف وام بازسازی تاکسی ها، کمک به نوسازی ناوگان تاکسی رانی و اصلاح و تصویب برخی مصوبات کاربردی دیگر، تلاش کرده تا تسهیل گر ارائه خدمات حمل و نقل کرامت محور در شهر امام رضا (ع) باشد.

با این حال ضعف، تعلل و تأخیر مدیریت کلان شهر در اجرای برخی مصوبات و بهره برداری از برخی پروژه ها، از جمله تأخیر در تکمیل تقاطع غیرهمسطح آزادگان و چپگرد پیامبر اعظم (ص) به آیت ا... هاشمی رفسنجانی (میثاق)، توقف پروژه جلوخان پایانه امام رضا (ع)، توقف عملیات اجرایی پارکینگ هشت آباد و پل ریل راه آهن (که اگر ورود مستقیم و پیگیری‌های شورای اسلامی شهر نبود، این دو پروژه هنوز هم متوقف بودند)، باعث شد که علی رغم تلاش و کوشش قابل تقدیر کارکنان و همکاران مدیریت شهری در همه سطوح، خدمات شایسته‌ای که می‌توانستند در همین زمان بیش از یک سال به زائران و مجاوران امام رضا (ع) ارائه شوند محقق نگردند که امید است با اتخاذ تدابیر لازم و انجام اصلاحاتی که می‌تواند راه را برای بهبود شرایط خدمت رسانی به مردم شریف مشهد مقدس و زائران بارگاه ملکوتی رضوی (ع) فراهم نماید، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر ظرفیت‌های حوزه حمل و نقل شهری و به ثمر نشستن زحمات رانندگان، کارگران، کارشناسان و مدیران تلاشگر و خدوم این حوزه باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->