آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید
سرخط خبرها

تهیه اطلس سوادآموزی تا پایان پاییز برای شناسایی مناطق گرفتار بحران بی‌سوادی در مشهد

  • کد خبر: ۱۳۹۶۸۴
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
تهیه اطلس سوادآموزی تا پایان پاییز برای شناسایی مناطق گرفتار بحران بی‌سوادی در مشهد
قرار است اطلس سوادآموزی در خراسان‌رضوی و مشهد تهیه شود تا تمرکز بر نقاطی که کم‌سوادی یا بی‌سوادی در آن‌ها بیشتر است، افزایش یابد. اطلسی که به‌گفته معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان برای نخستین‌بار در کشور، تهیه آن در خراسان‌رضوی مطرح شده و قرار است تا پایان پاییز به سرانجام برسد.

سعیده آل‌ابراهیم | شهرآرانیوز، جالی خالی سواد چیزی نیست که به‌راحتی بتوان آن را پر کرد. اگر فردی خواندن، نوشتن و شمردن را نیاموخته باشد، حضور در جامعه و حتی انجام کار‌های روزمره برایش سخت می‌شود.

نهضت سوادآموزی، سازمانی بود که با هدف باسوادکردن شمار زیاد بی‌سوادان شروع‌به‌کار کرد و هنوز مشغول فعالیت است و در این سال‌ها دنیای تار کلمات را برای بی‌سوادان زیادی واضح کرده است. وبگاه سازمان نهضت سوادآموزی به‌صورت هوشمند و به تفکیک هر استان و شهری که مدنظرتان است، شمار افراد بی‌سواد و باسواد را مشخص می‌کند. طبق این نمودار، شمار افراد باسواد در مشهد ۲ میلیون‌و ۷۵۱ هزارو ۹۸۸ نفر است و آمار ۲۲۴ هزارو ۸۴۸ نفر نیز نشانگر شمار افراد بی‌سواد در این شهر است.

حالا معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی از تدوین اطلس سوادآموزی در استان خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی این اطلس برای نخستین‌بار در کشور و در خراسان‌رضوی مطرح شده و براساس آن قرار است نقاطی که با بحران بی‌سوادی یا کم‌سوادی روبه‌رو هستند، شناسایی شوند و پس از آن برنامه‌های نهضت سوادآموزی بر آن نقاط متمرکز شود.

سیدجمال وزیری ادامه داد: برای تهیه این اطلس، نیازمند جمع‌آوری آمار از ثبت‌احوال، آموزش‌وپرورش، فرمانداری و... هستیم که امیدواریم تا پایان آذرماه، این اطلس در استان تهیه شود.

او همچنین درباره اطلس اتباع که به‌تازگی مطرح شده است، افزود: این موضوع جزو طرح‌های در دست اقدام است، اما هنوز بخش‌نامه‌ای ابلاغ نشده و قرار است در این اطلس مناطقی که بیشترین ورود و میزان آموزش اتباع را دارند، شناسایی شوند و اطلاعات به‌صورت یک نقشه تهیه شود.

وزیری درباره آموزش اتباع نیز بیان کرد: دسته‌ای از اتباع، دانش‌آموزانی هستند که مدرک تحصیلی دارند و سنشان نیز اجازه می‌دهد که در مدارس عادی نام‌نویسی شوند. اما در صورتی که سن آن‌ها با مقطع تحصیلی مدنظر هماهنگ نباشد، در نهضت سوادآموزی نام‌نویسی می‌شوند.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان با اشاره به اینکه سه دوره در نهضت سوادآموزی داریم، گفت: دوره اول، «سوادآموزی» است که شامل مقطع اول تا سوم ابتدایی است. «انتقال» دومین دوره است که به پایه چهارم تا ششم مربوط است. دوره سوم نیز شامل «تحکیم» است که در حوزه بازآموزی است و البته این دوره برای اتباع نیست. ضمن اینکه ۲ هزارو ۲۲۰ آموزش‌دهنده فعال در استان برای نهضت سوادآموزی داریم که ۶۵۰ نفر از این تعداد در مشهد هستند.

او درباره آمار نام‌نویسی اتباع در نهضت سوادآموزی نیز گفت: هنوز اتباع درحال نام‌نویسی در نهضت هستند و سال تحصیلی آن‌ها از ابتدای آذرماه شروع می‌شود. اما پیش‌بینی‌ها و مجوز وزارت به استان نشان می‌دهد که امسال ۲ هزارو ۶۰۰ نفر در دوره سواد آموزی و ۷۵۰ نفر در دوره انتقال نام‌نویسی خواهند کرد.

تهیه اطلس سوادآموزی تا پایان پاییز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->