اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان تعرفه ویزیت پزشکان بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

قاتل در لحظه اجرای حکم رضایت گرفت

  • کد خبر: ۱۴۰۱۴۷
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
قاتل در لحظه اجرای حکم رضایت گرفت
پسر جوانی که دوستش را کشته بود، بعد از گذشت ۷ سال به زندگی بازگشت.

به گزارش شهرآرانیوز، پسری که صمیمی‌ترین دوستش را در جریان حادثه‌ای هولناک از کوه پایین انداخته و به قتل رسانده بود در شرایطی که طناب دار بر گردنش حلقه بسته بود در آخرین لحظات از سوی اولیای دم مقتول بخشیده شد.

این جنایت ۷ سال قبل در کوه‌های اطراف شهرستان حاجی آباد واقع در استان هرمزگان اتفاق افتاد. ۲ پسر جوان به نام‌های سلمان و بهروز که به‌خاطرکدورت پیش آمده بین‌شان حدود یک‌سال با یکدیگر قهر بودند با وساطت دوستان‌شان با یکدیگر آشتی کردند. بعد از آنکه سلمان و بهروز با یکدیگر آشتی کردند، تصمیم گرفتند برای تفریح به کوه‌های اطراف حاجی آباد بروند. آن‌ها بعد از طی‌کردن مسافتی طولانی بالای کوه رسیدند و مشغول استراحت شدند. آن زمان به‌جز آن‌ها هیچ‌کس در آنجا نبود. آن‌ها که یکسال با هم قهر بودند شروع به صحبت و درددل کردند، اما یکباره بهروز از حرف‌های سلمان ناراحت و با او درگیر شد. همینطور که آن‌ها با یکدیگر گلاویز شده بودند بهروز کشان کشان سلمان را به لبه پرتگاه برد و ناگهان او را هل داد و از کوه پایین انداخت. سلمان فریاد می‌کشید و کمک می‌خواست، اما هیچ‌کس نبود که کمکش کند و بهروز نیز شاهد سقوط او از کوه بود.

به‌دنبال جوان گمشده

بهروز که مطمئن بود دوستش بعد از سقوط از کوه جانش را از دست داده، دوان دوان از کوه پایین آمد و به خانه برگشت. آن شب سلمان به خانه برنگشته بود و خانواده‌اش نگرانش شده بودند. او آخرین بار با بهروز دیده شده بود و به همین دلیل خانواده‌اش سراغ بهروز رفتند و سراغ سلمان را گرفتند. او قبول کرد که دو نفری به کوه رفته بودند؛ اما گفت بعد از کوهنوردی به خانه برگشته و از سلمان هم خبری ندارد. آن شب تا صبح نزدیکان سلمان همه جا را برای پیدا کردن او زیر پا گذاشتند، اما فایده‌ای نداشت و هیچ‌کس پسر جوان را ندیده بود. در این شرایط گم شدن او به پلیس گزارش شد و خانواده سلمان از مأموران درخواست کمک کردند.

دستگیری مظنون

۵ روز از ناپدید شدن پسر جوان گذشته بود که مأموران پلیس به این نتیجه رسیدند که ممکن است دوست صمیمی‌اش در مفقود شدن او دست داشته باشد. در این شرایط بود که بهروز بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت، اما ادعا کرد که نمی‌داند دوستش به چه سرنوشتی دچار شده است.

اعتراف به قتل

تحقیقات از پسر جوان ادامه داشت تا اینکه او در اعترافاتی هولناک به قتل دوستش اعتراف کرد. وی گفت: ما دوستان صمیمی و نزدیکی بودیم و از بچگی با یکدیگر بزرگ شدیم. یک‌سال پیش از این حادثه، اما با هم قهر کردیم تا اینکه دوباره چند روز پیش از حادثه با هم آشتی کردیم و برای تفریح به کوه رفتیم. آن شب حرف‌های زیادی با یکدیگر زدیم تا اینکه بار دیگر اختلافاتی که از گذشته داشتیم مطرح شد و سلمان من را تهدید کرد که رازی که از قبل بین مان بود و فقط خودمان دو نفر می‌دانستیم را برملا خواهد کرد. وقتی او این حرف‌هارا زد من هم عصبانی شدم و بدون اینکه از قبل نقشه‌ای داشته باشم او را هل دادم و از لبه پرتگاه سقوط کرد.

در دادگاه

به‌دنبال اعترافات متهم، با راهنمایی او جسد مقتول در کوه‌های اطراف حاجی آباد کشف شد و در ادامه متهم صحنه قتل را بازسازی کرد و با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه کیفری یک استان هرمزگان فرستاده شد. در جلسه محاکمه، اولیای دم مقتول در جایگاه قرار گرفتند و خواستار قصاص متهم شدند.

در ادامه متهم به دفاع از خودش پرداخت و گفت: باور کنید که من هیچ نیتی برای کشتن دوستم نداشتم. ما بعد از مدت‌ها تازه با هم آشتی کرده بودیم و دوستان خوبی بودیم. او حرف‌هایی زد که یک لحظه من را عصبانی کرد و باعث شد او را هل بدهم.

با وجود دفاعیات متهم و پشیمانی او قضات دادگاه وارد شور شدند و از آنجا که همه شواهد و مدارک به‌دست آمده علیه متهم بود او را به قصاص محکوم کردند. این رأی مدتی بعد در دیوان عالی کشور نیز تأیید و آماده اجرا شد.

بخشش پای چوبه دار

تأیید حکم قصاص در دیوان عالی کشور، شمارش معکوس برای اجرای حکم را آغاز کرده بود و در این شرایط مسئولان شورای حل اختلاف زندان بندرعباس نیز تلاش های‌شان برای بخشیده شدن پسر جوان از سوی اولیای دم را آغاز کردند. آن‌ها بار‌ها به خانه اولیای دم رفتند و آن‌ها را دعوت به صلح و سازش کردند، اما تلاش‌های‌شان بی‌فایده بود و اولیای دم حاضر به گذشت نشدند.

در این شرایط بود که با گذشت حدود ۷ سال از گشوده شدن پرونده چند روز قبل جوان محکوم به قصاص پای چوبه دار منتقل شد تا مجازات شود. اولیای دم و مسئولان اجرای حکم همگی در زندان حاضر شده بودند و همه چیز برای اجرای حکم مهیا بود. در آخرین لحظات پیش از اجرای حکم بار دیگر مسئولان زندان با خانواده مقتول گفتگو و درخواست کردند که قاتل را ببخشند، اما آن‌ها قبول نکردند و همچنان برای اجرای حکم پافشاری کردند تا اینکه سرانجام بهروز پای چوبه دار منتقل شد. مسئول اجرای حکم طناب را به گردن او انداخت و فقط لحظه‌ای به اجرای حکم باقی مانده بود که در همین لحظه اولیای دم گفتند قاتل را بخشیده‌اند. به این ترتیب پسر جوان که اشک می‌ریخت پایین کشیده شد و برای زندگی دوباره‌ای که پیدا کرده بود به‌دست و پای پدر و مادر مقتول افتاد و از آن‌ها تشکر کرد.

کاظم شاهرخ نیا، از اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس درباره این پرونده می‌گوید: جوان محکوم به قصاص در مدتی که زندانی بود نادم و پشیمان شده بود. او در این مدت تلاش کرد تا زندگی سالمی داشته باشد و به همین دلیل مسئولان قضایی استان تلاش زیادی برای جلب رضایت اولیای دم انجام دادند. او ادامه داد: در این بین علیرضا احمدی منش، دادستان مرکزی هرمزگان و اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس بار‌ها با اولیای دم رایزنی کردند و تلاش های‌شان در آخرین لحظه نتیجه داد و پسر جوان بخشیده شد تا این پرونده پایان خوشی داشته باشد.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->