واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«ورزش های بومی و محلی» فرصتی برای مشارکت اجتماعی معلولان

  • کد خبر: ۱۴۰۳۸۳
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
«ورزش های بومی و محلی» فرصتی برای مشارکت اجتماعی معلولان
معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: بهزیستی استان خراسان رضوی در راستای توانبخشی معلولان و ارتقای دسترسی آن‌ها به خدمات اجتماعی، طرح ورزش‌ها و بازی‌های بومی‌محلی را اجرا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا علیزاده رضایی افزود: توانبخشی مبتنی بر جامعه، راهبردی در درون برنامه توسعه است که در زمینه سلامت، آموزش، امرار معاش، فعالیت‌های اجتماعی، توانمندسازی از طریق تلاش‌های مشترک خود معلولان، خانواده آن‌ها، جامعه محلی، نهادهای دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه کاهش فقر، برابرسازی فرصت‌ها و فراگیرسازی اجتماعی معلولان است. به‌همین منظور، بهزیستی استان خراسان رضوی در راستای ارتقای دسترسی معلولان به خدمات اجتماعی، طرح ورزش‌ها و بازی‌های بومی‌محلی را اجرا کرده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح بازی‌های بومی‌محلی از سال۱۳۹۸ آغاز شده است، گفت: متأسفانه این طرح به‌مدت دوسال به‌دلیل ممنوعیت‌ تجمعات ناشی از شیوع کووید معطل ماند. اما امسال تجهیزات ورزشی خریده شد و در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفت. در مهرماه امسال به‌مناسبت هفته سالمندان و در هفته بزرگداشت معلولان، این برنامه در شهرستان‌های مختلف و در میان معلولان اجرا شد.

وی افزود: این طرح به‌صورت بازی‌های فراگیر یعنی بازی و ورزش‌هایی که معلولان نیز بتوانند در کنار افراد سالم آن را انجام دهند، اجرا می‌شود. مهم‌ترین هدف این طرح، بهبود سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی معلولان، بهبود دسترسی آن‌ها به فعالیت‌های ورزشی، بهره‌مندی صحیح از اوقات فراغت و تفریح است.

علیزاده رضایی ضمن تأکید بر اینکه از این طریق سطح مشارکت معلولان در فعالیت‌های اجتماعی و ارتباط آن‌ها با هم‌سالانشان ارتقا می‌یابد، گفت: در این مسابقات و بازی‌های بومی‌محلی تلاش شد ارتباطات اجتماعی و نحوه تعامل معلولان با دیگران ارتقا یابد. افرادی که قرار است در این مسابقات شرکت کنند، به‌صورت هدفمند از میان افراد منزوی و گوشه‌گیر که مهارت اجتماعی کمتری دارند، انتخاب می‌شوند.

وی افزود: فعالیت‌های ورزشی نقش بسیار مهمی به‌منظور جلوگیری از تشدید معلولیت‌ها داشته‌اند و عوارض آن را کمتر می‌کند. عوارض معلولیت‌ها مثل چاقی ناشی از بی‌تحرکی به‌ویژه در میان کودکان معلول جسمی، تقویت قدرت تمرکز و توجه در میان کودکان دارای معلولیت ذهنی خفیف، تصحیح قضاوت افراد دارای بیماری اعصاب و روان نسبت به دیگران و... از جمله این موارد است. در یکی از این مسابقات در شهرستان نیشابور شاهدِ پیشرفتی قابل ملاحظه‌ در وضعیت جسمانی یکی از مددجویان به‌واسطه تمرینات سه‌ماهه‌ای بودیم که برای شرکت در مسابقات داشت.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه در هفته جهانی سالمندان تقریبا همه شهرستان‌ها این برنامه را اجرا کردند، گفت: همه مراکز ما در شهرستان‌ها آموزش‌های لازم را درخصوص این طرح گذرانده‌اند و در مناسبت‌های مختلف از آن‌ها خواسته می‌شود یک دوره از این بازی‌ها را اجرا کنند. همه معلولان می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. در بازدیدهایی که به‌مناسبت هفته بزرگداشت معلولان داشتیم، از تماشای نشاط و شادابی که در کودکان به‌واسطه اجرای این طرح ایجاد شده بود، بسیار لذت می‌بردیم.

وی ضمن اشاره به اینکه مسئولان نیز در این مسابقات حضور دارند، گفت: در تلاشیم از این طریق توجه نهادهای مختلف را به مسائل و مشکلات معلولان بیشتر جلب کنیم تا بلکه انگیزه بیشتری برای برنامه‌ریزی به‌منظور بهبود وضعیت این افراد در آن‌ها ایجاد شود. علاوه بر این، تصمیم داریم ارگان‌های مسئول در زمینه موضوع ورزش و بازی‌های بومی‌محلی را پای کار بیاوریم. به‌ همین منظور با شهرداری و اداره ورزش و جوانان نیز رایزنی‌هایی داشته‌ایم تا معلولان بیشتری بتوانند در این طرح شرکت کنند و این برنامه‌ها با کیفیت بهتری اجرا شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->