تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳) ۵۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان رضوی احداث می‌شود مابه التفاوت مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت خواهد شد
سرخط خبرها

نتایج علل شیوع انواع معلولیت‌ها در کشور به‌زودی اعلام خواهد شد

  • کد خبر: ۱۵۸۱۳۸
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
نتایج علل شیوع انواع معلولیت‌ها در کشور به‌زودی اعلام خواهد شد
معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت سامانه رصد معلولیت‌ها در راستای بررسی شیوع و علل آسیب‌ها و اختلالات‌ منجر به کم‌توانی، گفت: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۱۰ استان‌ با روشی کامل‌ در حوزه رصد معلولیت‌ها بررسی شدند که گزارش آن در سال جاری آماده و ارائه خواهد شد.

افروز صفایی‌فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز اعلام کرد: سامانه رصد معلولیت‌ها با هدف بررسی شیوع و علل آسیب‌ها و اختلالاتی که منجر به کم‌توانی می‌شود، در سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرد که در مرحله اول سه استان و در مرحله دوم ۶ استان بررسی شدند.

وی با اشاره به لزوم آمار دقیق در زمینه معلولیت، اظهار کرد: در این طرح رصد معلولیت و همچنین میزان شیوع انواع کم‌توانی براساس سه متغیر سن، جنس و مکان و شدت ناتوانی بررسی می‌شود، چراکه آگاهی از میزان شیوع معلولیت‌ها در هر استان و در نگاه کلی‌تر کشور می‌تواند علاوه بر ارزیابی برنامه‌های پیشگیرانه به برنامه‌ریزی دقیق در حوزه‌های مختلف آموزشی، تجهیزات، لوازم و فضای آموزشی برای افراد کم‌توان کمک کند.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه تا پیش از سال ۱۴۰۰، وضعیت آسیب‌ها و علل منجر به معلولیت در ۹ استان رصد و بررسی شد، گفت: ۱۰ استان‌ دیگر از جمله استان البرز، زنجان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، ایلام، اصفهان، قزوین، قم، مرکزی و یزد در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با روشی کامل‌تر در حوزه بررسی رصد معلولیت‌ها بررسی شدند که گزارش آن در سال جاری آماده و ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: در این ۱۰ استان، بیش از ۱۳۶ هزار پرسش‌نامه توسط پرسشگرانی که از قبل آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند، به‌صورت خوشه‌ای در نقاط مختلف تکمیل شده و در آن افرادی که دارای محدودیت‌های عملکردی به هر نحو هستند، مشخص خواهند شد.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آمارهای جمع‌آوری‌شده توضیح داد: افرادی که دچار محدودیت‌های عملکردی هستند، شناسایی شده‌ و به پزشکان در طرح ارجاع داده می‌شوند تا آسیب و ضایعه آن‌ها تأیید و مشخص شود علت آسیب آن‌ها ژنتیکی یا اکتسابی بوده است. پس از آن، همه این افراد با اسامی و کدملی در سامانه رصد پیشگیری از معلولیت‌ها ثبت می‌شوند.

صفایی‌فرد تأکید کرد: گزارش به‌دست‌آمده از وضعیت معلولیت‌ها در ۱۰ استان مذکور قابل تسری به کل کشور خواهد بود.

وی ضمن تشریح نتایج کلی رصد معلولیت‌ها در کشور اعلام کرد که آنچه تاکنون از این سامانه به‌دست‌آمده این است که نسبت معلولیت‌های مختلف به‌طور تقریبی با استان‌های دیگر مشابه است. به همین دلیل بعد از به‌دست‌آمدن نتیجه گزارش ۱۰ استان می‌توان آن را به سایر استان‌ها تسری داد.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که تا اواسط سال ۱۴۰۲ گزارش خوبی درخصوص سامانه رصد معلولیت‌ها ارائه خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->